Урок алгебри у 8 класі
Тема: Тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені.
Мета:
навчальна: учень формулює властивості арифметичного квадратного кореня; розв’язує вправи, що передбачають перетворення виразів, що містять квадратні корені;
розвивальна: розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення й записів; пам’ять; увагу;
виховна: виховувати вміння ефективно співпрацювати в парах, групах, робити свій внесок у спільну справу, розуміти цінність кожного члена суспільства
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань та умінь учнів.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Налаштування на роботу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1 |
= |
|
Б |
2 |
= |
|
У |
3 |
= |
|
Л |
4 |
= |
|
І |
5 |
= |
|
Н |
6 |
= |
|
Г |
Повідомлення: Булінг – це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення з боку однієї дитини або групи дітей до іншої дитини або до іншої групи дітей.
Булінг супроводжується реальним фізичним чи психологічним насиллям: жертву висміюють, залякують, дражнять, шантажують, б'ють, псують речі, розповсюджують плітки, бойкотують, оприлюднюють особисту інформацію та фото в соціальних мережах.
Три основні причинних фактори булінгу:
Якщо ти став/стала жертвою булінгу – розкажи про це дорослим.
Якщо ти побачив/ побачила, що над кимось знущаються, - клич на допомогу, привертай увагу дорослих.
Новий закон, спрямований на протидію булінгу, що був ухвалений Верховною Радою 17 грудня 2018 року, передбачає чіткі алгоритми дій у разі цькувань.
Якщо дитина стала свідком булінгу в закладі освіти, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю, психологу або безпосередньо директору.
Окрім цього, дитина може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда — Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги.
2. Встановити відповідність між виразом та його значенням і складіть слово, що у перекладі з латинської означає «терпіння»
1. 2. 3. () 4. 5. =
|
а) б) 4 в) 16 г) 8 д) 2 е)18 є) 8 ж)16 з) 2 |
НА |
4 ТО |
16 НАР |
18 СТЬ |
8 ЛЕ |
8 НІ |
2 РАНТ |
16 МИ |
2 ТУК |
ТОЛЕРАНТНІСТЬ
Повідомлення:. У суспільстві толерантність означає терпимість до інших думок, поглядів, традицій.
Толерантність – це здатність сприймати без агресії думки, які відрізняються від власних.
Толерантність – це мистецтво жити в світі несхожих людей та ідей.
Толерантність - це повага до прав інших людей; співробітництво, дух партнерства; сприйняття інших такими, якими вони є; повага до людської гідності; милосердя; співчуття; терпимість до думок та поведінки інших людей
3. Повторити формули скороченого множення:
Різниця квадратів (
Квадрат суми двох виразів
Квадрат різниці двох виразів
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Учні об’єднуються у групи (три групи, у кожній групі є старший групи, який мав випереджаюче завдання)
І група. Використання формули різниці квадратів для обчислення значень виразів (звільнення від ірраціональності)
1 рівень
Звільнитись від ірраціональності: а) ; б) ; в)
Знайти значення виразу: а) (); б) ()
2 рівень
Знайти значення виразу: а) - ; б) -
Спростити вираз: а) ; б) .
Творче завдання. Обчислити суму: + .
ІІ група. Використання формул квадрата суми та квадрата різниці двох виразів.
1 рівень
Знайти значення виразу: а) в) .
2 рівень
Знайти значення виразу: ; б)
в) ; г) ( .
Творче завдання. Спростити вираз: .
ІІІ група. Використання методів розкладання на множники виразів для скорочення дробів.
1 рівень
Розкласти на множники: а) б) ; в)
Скоротити дріб: а) ; б) .
2 рівень
Скоротити дріб: а) ; б) ; в) ; г) .
Старші групи міняються місцями для надання допомоги всім групам.
ІV. Підсумок уроку.
Бліц опитування: Назвіть тотожні перетворення виразів, що містять корені.
Наведіть приклади:
На завершення кожна група складає вислів.
ПРАВИЛА ЕФЕКТИВНОГО СПІЛКУВАННЯ
V. Домашнє завдання. Повторити §17
1 рівень № 782; 790
2 рівень№ 821; 823.
Творче завдання. № 826(а); 831(а).
Використана література.