Розробка уроку засвоєння нових знань і вмінь з теми "Графічне подання інформації про вибірку". На уроці пропонується виконання тестових завдань, застосовується робота учнів у грпах, пропонуються задачі з використанням реальних статистичних даних по регіону.
Урок алгебри
11 клас (академічний рівень)
Тема. Графічне подання інформації про вибірку.
Мета уроку: показати учням можливість подання статистичної інформації у вигляді полігона й гістограми; учити будувати полігон частот для заданого статистичного розподілу вибірки; розвивати уявлення про математику як прикладну науку; виховувати працьовитість, охайність.
Очікувані результати: учні повинні розуміти, як подавати інформацію у вигляді полігона й гістограми; уміти пояснити подану в графічному вигляді статистичну інформацію, будувати полігон і гістограму.
Основні поняття: полігон, гістограма.
Обладнання: підручник, таблиця
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь
.
Хід уроку
І. Організація класу. Створення емоційного настрою
Метод передбачення
Я навожу вам приклади, так званих, «передбачень» на наш урок. Доповніть ці «передбачення» такими, якими б хотілося вам особисто.
Я передбачаю, що на сьогоднішньому уроці мені буде цікаво.
Я передбачаю, що сьогодні я дізнаюся щось нове.
Я передбачаю, що буду активно і плідно працювати весь урок.
ІІ .Перевірка домашнього завдання.
Виконання тестових завдань.
1. Дано вибірку кількості сонячних днів у кожному місяці протягом одного року: 12;8;16;20;25;24;26;19;18;14;12;13.Знайдіть розмах цієї вибірки.
А)18; Б)9; В)11; Г)12.
2. Дано вибірку кількості рибин, що спіймав рибалка протягом тижня: 56;48;50;46;48;49;51. Знайдіть моду цієї вибірки.
А)46; Б)48; В)49; Г)56.
3. Дано вибірку кількості пар взуття, проданого магазином протягом одного тижня: 54;64;48;52;54;60;62;56. Знайдіть медіану цієї вибірки.
А)54; Б)55; В)56; Г)58.
4. П’ять учнів отримали на зовнішньому незалежному оцінюванні такі результати у балах:176;178;164;170;172. Знайдіть середнє значення цієї вибірки.
А)172; Б)168; В)176; Г)174,5.
Взаємоперевірка розв’язання (правильні відповіді на дошці).
ІІІ. Мотивація навчання.
Виробнику жіночого взуття треба знати, скільки взуття того чи іншого розміру треба випускати. Опитавши 50 жінок, з’ясували,що розміри їх взуття такі: 25; 25,5; 25,5; 24,5;24,5; 26; 25,5; 25; 25,5;24,5; 25,5; 26,5;26,5; 26,5; 26; 25; 23; 24; 24,5;26; 23; 23,5; 24; 24,5; 25,5; 24; 24,5; 25,5; 25,5; 23,5; 24; 27,5; 26; 26,5; 27;22,5;23; 26; 24,5; 24; 24,5;25; 22; 25; 23,5; 24,5; 22,5; 23; 24; 24; 24,5; 25.Чи зручно сприймати таку інформацію та робити висновки? Як зручніше подати таку інформацію?(Відповідь: таблиця, графік, діаграма).
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Робота з підручником.
Учні самостійно опрацьовують параграф підручника і знаходять відповіді на запитання.
1. Що таке гістограма? Як побудувати гістограму частот для графічного зображення варіаційного ряду?
2. Що таке полігон частот? Як побудувати полігон частот варіаційного ряду?
2. Робота в групі. (Всі задачі складені з використанням статистичних даних по Снігурівському району)1.Дано таблицю основних показників роботи промислового комплексу по Снігурівському району
Економічніпоказники |
Роки |
||||||
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
|
Структура реалізованоїпродукції за основними видами економічноїдіяльності |
|||||||
Харчова промисловість |
70% |
73% |
75% |
62% |
59% |
56% |
61% |
Обсяг реалізованої продукції (млн.грн.) |
4,4 |
4,5 |
4,4 |
4,7 |
4,8 |
6,7 |
7,3 |
в т.ч. на одну особу (грн.) |
100,4 |
103,2 |
101,9 |
111,6 |
113,8 |
159,3 |
68,1 |
Середньомісячна заробітна плата працівників, зайнятих у галузях економіки, грн. |
895 |
1266 |
1435 |
1730 |
1953 |
2183,48 |
2248,6 |
Побудувати стовпчасту діаграму обсягу реалізованої продукції. Як змінилась середньомісячна заробітна плата працівників з 2010 року по 2013 рік? На скільки відсотків зросла зарплата в 2016 році порівняно з 2013 роком?
2.За даними таблиці побудуйте гістограму.
№ п/п |
Міські, селищні, сільськіради |
Кількість населення |
Міськради |
||
1. |
Снігурівськаміська рада |
13010 |
Сільські ради |
||
1. |
Афанасіївська |
1384 |
2. |
Баратівська |
2405 |
3. |
Василівська |
2407 |
4. |
Горохівська |
2406 |
5. |
Киселівська |
1199 |
6. |
Кобзарцівська |
1350 |
7. |
Краснознам’янська |
773 |
8. |
Куйбишевська |
1113 |
9. |
Нововасилівська |
1851 |
10. |
Новокиївська |
752 |
3.Дана задача аналогічна задачі ЗНО 2013 року.
За даними кругової діаграми побудувати полігон частот освітнього рівня населення Снігурівського району. Дати відповіді на запитання:
1.Яку освіту має найбільша кількість жителів району?
2.На скільки більше людей в районі з вищою освітою, ніж без освіти?
3.У скільки разів менше снігурівчан без освіти порівняно з снігурівчанами з незакінченою вищою освітою?
Учні виставляють оцінки за роботу в групі.
3.Самостійна робота.
Дано таблицю розподілу робочої сили по галузям економіки Снігурівського району
№ |
Назвагалузі |
Кількість |
1. |
Сільське господарство |
10768 |
2. |
Промисловість |
48 |
3. |
Будівництво |
139 |
4. |
Транспорт |
251 |
5. |
Торгівля |
2312 |
6. |
Державна служба |
495 |
7. |
Освіта |
1056 |
8. |
Харчова промисловість |
47 |
9. |
Культура |
122 |
10. |
Охорона здоров'я |
502 |
11. |
Фермери |
720 |
12. |
Інші |
950 |
|
Всього: |
17410 |
Побудувати гістограму розподілу робочої сили.
Дати відповіді на запитання:
1.В яких галузях працює найменша кількість людей?
2.Яка галузь економіки найбільше розвинена в районі?
V. Підсумки уроку.
1. Що таке полігон? Як його побудувати?
2. Як побудувати гістограму?
3.Навіщо ми будували діаграму, полігон, гістограму? 4.Що нового дізнались? 5. Чи знадобиться отримана інформація вам у житті?
VІ. Домашнє завдання.
І рівень. ( 9 балів)
1. За даними останньої задачі побудувати стовпчасту діаграму та полігон розподілу робочої сили.
2. Підготувати повідомлення «статистичні дані по Снігурівці».
ІІ рівень (12 балів)
1. Скласти задачу за даними нашого міста чи району.
2. Побудувати графічне зображення до своєї задачі.