Урок алгебри в 9 класі "Арифметична прогресія"

Про матеріал
Розробка уроку алгебри в 9 класі на тему:" Арифметична прогресія і сучасне життя". Тип уроку: узагальнення та систематизація знань та вмінь.
Перегляд файлу

Урок алгебри 9 клас.

Тема :  Арифметична прогресія і сучасне життя

 

Мета: закріпити знання та вміння знаходити члени та суму перших п членів арифметичної прогресії;формувати вміння застосовувати знання для розв’язування практичних задач; розвивати критичне мислення.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань та вмінь.

 

Хід уроку.

  1. Актуалізація опорних знань

«Мозковий штурм»

1. Яку послідовність називають арифметичною прогресією?

2. Як називають стале число d такої послідовності? Як його обчислити ?

3. Як впливає число d на члени арифметичної прогресії, якщо d › 0,

                                                                                                          d ‹ 0,

                                                                                                          d = 0 ?

4. Сформулювати властивість трьох послідовних членів арифметичної прогресії.

Математичний диктант.

( Учні виконують завдання на картках)

                  

 

1)  а n  =  a 1 +  ( n - 1 ) d   

 

2) а n  =  a 1 -   ( n - 1 ) d    

               

3)   а n = 

 

4)  а n =  

 

5)  а 1  =  a n -  ( n - 1 ) d   

 

6)  а 1  = a n  + ( n - 1 ) d   

 

7)  d = a n + 1  - a n – 1

 

8)  d = a n + 1  -  a n

 

 

9)  S n = *n

                         2

10)   S n = * n

                      

11)  S n =    *  2

                       n

12) S n = *n

 

За таблицею записати номер формули , за якою можна обчислити:

  1.  будь-який член арифметичної прогресії               ( № 1)
  2.  перший член арифметичної прогресії                   ( № 5 )
  3.  різницю арифметичної прогресії                            ( № 8 )
  4.  властивість трьох послідовних членів арифметичної прогресії    ( № 3 )
  5.  суму перших п членів арифметичної прогресії , знаючи  a  1  і  a n   ( №  10 )
  6.  суму перших п членів арифметичної прогресії , знаючи  a  1  і   d   ( №  12 )

Взаємоперевірка роботи

( за кожну правильну відповідь 0,5 бали , максимальна кількість – 3 бали. )

Комп’ютерне тестування  (  MyTest ):

Знаючи  а п :   3;   5;   7 . . . , обчислити

  1. різницю даної арифметичної прогресії                   ( d  = 2  )
  2. п’ятий член даної арифметичної прогресії              ( а 5 = 11 )
  3. суму перших 10 членів арифметичної прогресії                   (S 10   = 120 )
  4. номер члена  даної арифметичної прогресії  , який дорівнює 31     ( п = 15 )
  5. знайти різницю арифметичної прогресії   , якщо       а10 = 34 ,  а21 = 12 

( d = - 2 )

  1. знайти перший член арифметичної прогресії , якщо     а12 = 24 ,  S 12 = 12 (  а 1 = - 4 )
  1. Закріплення знань та вмінь. Розв’язування прикладних задач.

Учні виконують завдання в групах

Задача 1

Між числами 3 і 23 вставити три числа , щоб утворилась арифметична прогресія.                                      (  3 ;    8 ;   13 ;   18 ;   23  )                                            

Задача 2

Знайти суму членів арифметичної прогресії  з 6 по 12 включно, 

якщо а4 = 19 , а 8 = 35

  (d =4     а 1 =7     S 5   = 75     S 12   =348    S 6 -12   = S 12   - S 5  = 348  - 75 = 273 )

Яке практичне значення  має арифметична прогресія в сучасному житті?

Перевірка домашнього завдання

 ( учні коментують рішення запропонованих прикладних задач )

Задача 1

Людям , які копають криницю , обіцяли за перший метр 500 грн. , а за кожний наступний метр на 200 грн. більше, ніж за попередній. Скільки вони отримають за копання 12 – метрової криниці ?    ( Відповідь : 19200 грн.)

 Задача 2

З кожним роком врожайність зернових збільшувалась на 2 ц / га . За 5 років спостережень врожайність стала 45 ц / га. Яка початкова була врожайність зернових ? Яка врожайність буде через 10 років , якщо умови не зміняться? 

                        (Відповідь : а1  = 37 ц / га        а  15 = 65 ц / га )

Задача 3

Населення України в 2000 р  було   52 млн. людей , в 2004 р – 49 млн. , в 2008 р – 46 млн. Скільки українців буде проживати в 2020 р, якщо умови не зміняться?               (Відповідь :  а 6 = 37 млн.)

Задача 4

Скільки секунд падала б гайка з висоти 490 м?        ( Відповідь : 9,5 с.)                              

Задача 5

Продавець має певну кількість коней, кожний має певну ціну. Найгірший кінь коштує 4 золотих, а найкращий 55 золотих. Ціна від одного коня до іншого змінюється на 3 золотих.  Скільки коней у хазяїна ?  Яку суму він отримає якщо продасть весь табун ?

 ( Відповідь : п = 18 коней;    отримає -   531 золотий )                     

  1. Підсумок уроку. ( « Мікрофон» )

Що нового дізналися на уроці?

Які знання і навички отримали?

Чи буде корисним у життя?

В яких галузях народного господарства можна застосувати отримані знання?

 

docx
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку