Тема уроку: Функція
Мета уроку: Формування ключових компетентностей учнів, зокрема:
- повторити з учнями означення функції та способи задання функції, області визначення та області значень функції, елементарні функції та їх графіки, удосконалити вміння знаходити значення функції за значенням аргумента і навпаки, область визначення, область значень функції;
- розвивати увагу, логічне мислення; вміння аналізувати.
- виховувати дисциплінованість, працьовитість.
Очікувані результати: учні повинні знати означення функції, її властивості, вміти знаходити область визначення, область значень функції, значення функції за заданим значенням аргумента і навпаки, знати основні види елементарних функцій та їх графіки, вивчені раніше.
Обладнання: підручник з алгебри, ілюстративні, дидактичні роздаткові матеріали,
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Методи та прийоми: вправи « Знайди помилку», «Склади алгоритм», « Сортування», «Мій діагноз», розповідь з елементами бесіди, робота з підручником, колективна робота, робота з таблицею « Види функції», самооцінювання,
епіграф уроку « Година роботи навчить більше, ніж день пояснення»
План уроку
І. Організаційний етап
1. Психологічна настанова: «До успіху».
Учитель: «Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними». До уроку я підібрала гарний вислів « Година роботи навчить більше, ніж день пояснення». І звичайно будь – яка робота повинна бути оплачена, у вашому випадку - балами
ІІ. Аналіз контрольної роботи
На минулому уроці ви виконували контрольну роботу, при перевірці були виявленні помилки. Тому ви використаєте свої набуті знання та вміння з даної теми, та виконаєте ряд вправ
а < в а < с в = с а < в
2) х > 5 х < -3 х 2
3) х Є ( - ; 6 ) х є ( -4; ) х є ( 3;
4) 12 – 4х > 16 -4х > 4 х > -1
7 – 4х< 7
ІІІ Формулювання мети й завдань уроку, мотивація навчальної діяльності
▪ Оголошення теми уроку
▪ Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку ( ст..74 )8
▪ Мотивація навчальної діяльності
Однією з основних ліній курсу алгебри є функціональна. Багато інформації про функції ви вже отримали в попередніх класах: означення функції, область визначення та область значень функції, графік функції. Сьогодні ми повторимо всі ці відомості та навчимося застосовувати набуті знання для розв’язування задач.
IV. Опрацювання навчального матеріалу
На дошці прикріплені терміни, учні повинні їх згрупувати:
незалежна змінна, областю визначення функції, функція, областю значень функції, y, х, аргумент .
5. Робота з таблицею « Види функції» ( використати підручник ст.. 75 – 76) ( 2б)
Формула |
Вид(назва) |
Графік |
Розміщення |
О.В |
О.З |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Колективне розв’язування вправ № 297( 2 значення ) № 301 ( а, б, г)
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.
Вид роботи |
Можливі бали |
Отримані бали |
Вправа « Знайди помилку» |
1 – 2 бали |
|
Вправа « Склади алгоритм» |
1 бал |
|
Вправа « Сортування» |
1 бал |
|
Робота з таблицею « Види функції» |
1 бал |
|
Робота з таблицею « Види функції» |
2 бали |
|
Усне розв’язування вправ |
1 бал |
|
Колективне розв’язування |
1 бал |
|