Урок англійської мови з використанням ІКТ в 3 класі на тему: «Герої мультфільмів»

Про матеріал

Мета даного уроку - це навчити і закріпити граматичний (Present Continuous Tense) і лексичний матеріал за підтемою «Улюблені герої мультфільмів». Формувати навички вживання нових ЛО; вдосконалювати компетенції читання, аудіювання й усного діалогічного мовлення. Навчати ефективно співпрацювати під час парної роботи. Формувати артикуляцію звуків.

Перегляд файлу

Урок англійської мови з використанням ІКТ

в 3 класі на тему:

«Герої мультфільмів»

 

 

 

КЗ «Олександрівське НВО №1»,

Олександрівська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №1

 

 

 

Вчитель Железковська О.Ю.

 

 

 

 

 

 

Type of the lesson: Combined

Timing: 45 minutes

Objectives:

Practical: to teach students vocabulary connected with the topic; to practice speaking, reading, listening; to teach the Present Continuous Tense.

Educational: to teach students differences in pronunciation.

Developing: to develop students’ communicative skills.

Up-bringing: to educate an interest in learning and discovering new things.

Equipment: a textbook by O.Karpiuk, handouts, pictures, multimedia projector, set of cards for building sentences in The Present Continuous Tense, cards for independent work.

Procedure

  1.    Introduction to the lesson.
    1.   Greeting:

Teacher: Hello, everybody!

Ps: Hello!

Teacher: How are you?

Ps: Very well, thank you!

2. Aim:

Teacher: Look around and what can you see on the pictures? (There are pictures of cartoons’ heroes on the walls of the classroom). Yes, today we are going to speak about your favourite cartoons and what they are doing at the moment. By the end of the lesson you’ll make a project: My Favourite Cartoon’s Hero.

  1.     Warming up: 
  1. Бесіда з учнями.

Teacher: Do you like cartoons?

Pupils: Yes, we do.

Teacher: Do you like Ukrainian or American cartoons best?

Pupil 1: I like Ukrainian  cartons best.

Pupil 2: I like American cartons best.

Teacher: What is your favourite cartoon?

Teacher: Do you know the name of Walt Disney?

Pupils: Yes, I do. (No, I don’t)

Teacher: Walt Disney is from America. He created a lot of short cartoons and many long films.

Cьогодні ми поговоримо про героїв ваших улюблених мультфільмів і ви навчитеся описувати, що вони роблять у той час, коли ми їх бачимо на екрані.

  1. Teacher: Stick right words to the pictures. (На партах у дітей стікери з назвами героїв з мультфільмів: Mickey Mouse, Tom and Jerry, Winnie- the – Pooh, Mary Poppins, Alice in Wonderland, Cinderella.
  2. Pronunciation (Activising reading rules)

Teacher: Sort out the words according to their pronunciation.

Розподіли слова в стовпчики за правилами читання звуків: jacket, whose, cap, pants, boots, park, school, black, scarf, hat, form, shoes, dark, who

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Teacher: Look at the pictures and try to guess what cartoon it is?

(Учитель за допомогою проектора демонструє малюнки із зображенням героїв мультфільмів, учні повинні назвати мультик, а вчитель допомагає назвати його англійською мовою.)

Слайд № 2-8

 Mickey Mouse, Tom and Jerry, Winnie- the – Pooh, Mary Poppins, Alice in Wonderland, Cinderella.

 And this is Ariel. She is a mermaid.

 

D:\Zhelezkovska\Form 3\Герої мульт\30cde9a85cefe97dd3d177e62db5fefc--disney-girls-disney-love.jpgD:\Zhelezkovska\Form 3\Герої мульт\92ae4afb5da48e2b4eab9d92569882ca.jpgD:\Zhelezkovska\Form 3\Герої мульт\2015-05-15-01844f6e36-370d-4137-9b73-86faa59eead3.jpgD:\Zhelezkovska\Form 3\Герої мульт\444890cc71f769693ba6f56f80307c0b.jpgD:\Zhelezkovska\Form 3\Герої мульт\csm_Mary-Poppins-Logo_6a45b3c168.jpgD:\Zhelezkovska\Form 3\Герої мульт\mary_poppins_td129.970.jpgD:\Zhelezkovska\Form 3\Герої мульт\Mickey_Mouse_.jpgD:\Zhelezkovska\Form 3\Герої мульт\slide_3.jpgD:\Zhelezkovska\Form 3\Герої мульт\slide_6.jpgD:\Zhelezkovska\Form 3\Герої мульт\upd2-4342.jpg

e)     Look at the pictures. You can see children. What are they wearing? What are they doing?

II.             The main Part of the Lesson.

1.    Reading. Presentation of the dialogue exercise 1, page 88.

a)    Preparing before reading. Oral speech with students.

Teacher: Look at the pictures on page 88. Who can we see in these pictures? Do you know their names? Are they talking on the phone? No, they aren’t. Jane came to visit Vicky. Look at picture b. What are they doing? Do you know the cartoon? Do you like it? Who are the characters in this cartoon? Do Jane and Vicky like it?  

b)    Checking up understanding of the context of the dialogue.

Teacher: Put the sentences in the order they are in the text.

    Triton is angry.

    Ariel is singing her song.

1. Ariel is swimming.

    Triton is speaking to his daughter.

    Ariel is sad.

    Ariel is crying.

  1. Vocabulary.

Teacher: Look at ex. 2 p. 89. Repeat the words after me.

Pupils are reading the names of the cartoons after the teacher and translating them into Ukrainian.

  1. Presentation of Grammar. Present Continuous Tense.
  1. Introducing the Present Continuous Tense.

Teacher: (The teacher is taking a book and pretending reading). Look at me! I’m reading. (Imitation of writing). I’m writing. (Drawing). I’m drawing. All this I’m doing now. Are you reading/writing/drawing? What are you doing?

Teacher: Find in the dialogue sentences which mean the action at this moment.

Teacher: Translate:

Вона пливе/співає/плаче.

Він розмовляє зі своєю донькою.

  1. Slide 9,10

(Pupils are reading and translating).

Teacher: We form the Present Continuous Tense like this:

Subject + to be + Ving

 

am    is    are

D:\Zhelezkovska\Form 3\Герої мульт\image_34419585.png

  1. reading exercise 3, page 89;
  2. written practice

- exercise 4, page 89;

- Учні отримують завдання на картках.Напишіть стверджувальне речення в Present CONTINUOUS.

 

(read)          She  …………………………………

(work)         Не   ...................................................

(run)         They  ...............................................

(dance)        I   .....................................................

(swim)           It   ....................................................

(play)          We  ..................................................

 

4.Physical Activity

Teacher: I think it’s time to relax. Stand up, please! Do you remember the poem “Head, Shoulders, Knees and Toys

http://steshka.ru/zaryadka-na-anglijskom-yazyke

 

  1. Speaking exercise 5,page 90;

 

  1. Grammar Game.
  1. Учитель розподіляє клас на дві команди. Потім пише на дошці особові займенники і дієслова, наприклад: I / read, / he / play, / we / sing, / she / swim, / they / watch. Кожна з команд складає своє речення в Present Continuous Tense: одна з команд – стверджувальне, інша – заперечне.

Наприклад:


Team A:

I am reading.

He is playing.

Team B:

I am not reading.

He is not playing.


 

(For every correct answer the team gets 1 point. The team which has more points is a winner.)

b)    Інтерактивна онлайн гра на тему "Present Continuous - Теперішній тривалий час в англійській мові"Інтерактивна онлайн гра на тему - Present Continuous Tense Мавпочка показує картинку і дає речення у теперішньому тривалому часі з пропущеними словами. Завдання – вибрати їз запропонованих слів вірні і вставити їх у правильні пропущені місця.

http://english-4-kids.at.ua/publ/gramatika_igri/present_continuous_teperishnij_trivalij_chas/

  1. Check on Homework.

(Pupils shows their project works: «My Favourite Cartoon’s Hero».

 

  1. The Conclusion of the Lesson.
    1. Homework.

Using exercises 3, 4, pages 92-93 speak about your favourite cartoon and its heroes.

  1. Summarizing.

Teacher: Thank you for your active work, children! What new things have you learnt today? What was interesting? Difficult?

The best-working pupils get the best marks today. These are the pupils………., ……….., …………… See you tomorrow! Goodbye!

 Ps.: Goodbye!

 

docx
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
28 липня 2018
Переглядів
4134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку