Урок англійської мови "Здоровий спосіб життя"

Про матеріал
Урок ангійської мови на з елементами тренінгу на тему "Здоровий спосіб життя"
Перегляд файлу

Здоровий спосіб життя у 7-му класі.   Healthy way of life

Мета уроку: формування ключових компетенцій( особистісної, соціальної, самоосвітньої, здоров’язберігаючої)

 

Практичні задачі:

  • удосконалювати комунікативні навички, актуалізувати вивчений матеріал та

навчити учнів оперувати ним, вживаючи  в лексико- граматичних структурах, реченнях, під час діалогічного і монологічного мовлення;

  • розвивати вміння аудіювання  та ведення обговорення прослуханого.

Освітні задачі:

  • розширити знання учнів про необхідність дотримання здорового способу життя, шляхів та способів збереження і зміцнення власного здоровя.

 

Розвиваючи задачі:

  • розвивати навички  монологічного та діалогічного мовлення, читання, вміння вести обговорення тексту; 
  • розвивати пам'ять, критичне мислення під час виконання комунікативних інтерактивних  вправ, аналітичні здібності, навички рефлексії;

 

Виховні задачі:

  • виховувати позитивне ставлення до здорового  способу життя , піклування про власне здоров’я., культуру спілкування , підвищувати рівень мотивації учнів;

 

Тип уроку: комбінований

 

Очікуваний результат;

Розповідати про причини захворювань людини, роз’яснювати наслідки недотримання режиму дня, пропонувати власні поради збереження здоров’я, вести діалогічну розмову, висловлюючи власну думку при вирішенні проблем повсякденного життя.

 

 

Оснащення уроку: підручник англійської мови для 7 класу, тематичні малюнки, прислів’я про здоров’я, тематичні слайди, ноутбук, проектор.

 

 

 

 

 

 

                                                                    

 

 

                                                      Хід уроку

I.Початок уроку.

1. Привітання. Організаційний момент.

Good morning, boys and girls! Nice to see you in good health today. How’s life today? What mood are you in? 

2. Знайомство.

T: Health is above wealth. What does it mean to be healthy? Some people think

it just means not being sick. But being healthy means feeling good, too. It means

having energy to play and to work.

   On your sheets of paper you have to write your name and what you do to be healthy.

“Hello! My name is … I … to be healthy.”

3. Повідомлення теми та мети уроку.

 T: Today we'll speak about a healthy way of life and the motto of our lesson is” “The first wealth is health”. How do you understand this motto? Do you agree with it? Why?

 

II. Основна частина

1. Актуалізація знань.

Визначення стану свого здоров’я.

T: Are you healthy? Let’s check. All of you have three different stickers. Listen to me and choose the colour of your health, go to the board and stick it on the poster.

Pink: - if you fall ill during the year and seldom miss lessons – you’re healthy;

Yellow:  - if you fall ill  mostly during the epidemies – you’re healthy in some way;

Green: - if you often fall ill during the year and miss  your lessons – your health is in danger.

T: I see that some pupils don’t feel yourselves healthy? From time to time they have problems and have to see a doctor.

2. Інсценування прислівя. Робота в групах.

Т. There are a lot of proverbs about health and healthy living style.

  1. Health is better than wealth.                             
  2. Early to bed, early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.
  3. An apple a day keeps the doctor away.                           
  4. Health is above than wealth.                                
  5. Live not to eat but eat to live.
  6. A sound mind in a sound body.
  7. Eat with pleasure drink with measure           

 

Т. You will join into groups and mime one of the proverb.

 

3. Рольова гра «У лікаря».

T. Join into groups again and role-play the situation “A visit to a doctor”.

 

4. Фізкультхвилинка.

“Princess, Dragon, Knight”

 

5. Організація роботи у групах за методом “Коло ідей”- висловлювання учнів із зазначених проблем.

Group№1 Students in this group work out their own rules for health and discuss some problems of healthy food.

The  motto of the group: Live not to eat, but eat to live.

 

  • If you want to be healthy you must eat healthy food which contains  carbohydrates, fats, minerals. They are in meat, fish, eggs, cheese, butter, oil, nuts, bread, cereals.
  • Don’t overeat – it’s very bad for your health. Don’t eat hot meals, don’t eat very quickly and don’t speak while eating.
  • You must also eat a lot of vitamins A,B,C.
  • You should eat  healthy, balanced and home- made food, not fast food or junk food.
  • Don’t miss your main meal. Hot dishes are useful for your stomach.
  • Black currants, apples, lemons, onions are full vitamin C. When you are ill, drink tea with lemon and it’ll help you.

 

Group№2 Students in this group work out their own rules for health and discuss some problems of physical activity.

The  motto of the group: A healthy mind in a healthy body.

 

  • We think to be healthy people should go in for sport and do exercises regularly.
  • There are a lot of sport you can go in for: swimming, running, skating, skiing.
  • Sport helps people to keep fit, healthy and strong.
  • Sport helps people to be more organized and better – disciplined.
  • If you go in for sport you are always active, energetic, full of life.

 

Group№3  Students in this group work out their own rules for health and discuss some problems of emotions and feelings.

The  motto of the group: Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise.

  • Do you know that 1 min of laughing is as useful as 45 min of physical training lesson? 5 min of laughing is the same as 200 grams of sour cream.
  • When you laugh, you breath better, your blood better circulates and your brains gets more oxygen.
  • 10 min of laughing helps to forget about all pains for 2 hours.
  • Avoid stressful situations and try to solve your problems quickly
  • Look at each other and smile!

 

6. Робота в групах над міні-проектом «Здорова людина».

    Представлення колажу.

T. Join into groups. Your task is to work on a mini-project “Healthy/Unhealthy Way of Life”

 

ІІІ. Заключна частина уроку.

1. Рефлексія.

T: I’m sure, my dear pupils, you have understood how it is important to keep healthy life style. Now I want you to write on the small “feet” what you should do to be healthy.

“I will … to be healthy”

 

2. Повідомлення домашнього завдання.

 

3. Підсумки уроку. Оцінки.

T: Very good ! Well done! You have worked excellent today!

Your marks are:…...

I wish you to be healthy, clever, strong, kind, happy. Be healthy! Thank you for the lesson. The lesson is over. See you next lesson.

 

   

docx
Додано
20 березня 2020
Переглядів
1967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку