Topic: Food. In the restaurant.
Мета уроку :
Навчальна — активізувати лексичні одиниці за темою їжа, вивчити фрази за темою «В ресторані», практикувати вживання лексичних одиниць в усному, діалогічному та писемному мовленні.
Розвиваюча - розвивати навички діалогічного мовлення, розвивати здібності самостійно планувати мовленнєві дії із застосуванням вивченого матеріалу, сприяти розвитку уяви та мислення, розвивати фонематичний слух, здатність до імітації.
Виховна — виховувати повагу до культури Українського народу, виховувати культуру спілкування , вчити працювати в групі. Методи навчання : словесний, практичний, наглядний, репродуктивний, пояснювально-демонстративний.
Компетентності: спілкування державною мовою, спілкування іноземною мовою, уміння вчитись впродовж життя, оцінювати власні досягнення, соціальна компетентність.
Procedure
Food chant. Listen and repeat.
https://www.youtube.com/watch?v=97RDmFzzNlY&t=97s
Complete the words with the missing letters. Exchange the copy books with your desk neighbor and check.
Bro_ _ ol_ , ch _ _ se , j _ i _ e , ch _ _ ken , br _ _ d , yo _ _ u _t ,
w _ t _r , s _ _ s _ ges , t _ _ ,
s _ l _ on , r _ _ e , t _ _ a.
Complete with names of food.
R
E
S
P O T A T O
A
U
R
A
N
T
Describe the picture. Who do you see? Where are they? What are they doing?
Are you ready to order?
Would you like anything to drink?
How is your food?
I’d like …
I’ll have ….
Can I have …..?
Read the dialogue. Find the words to describe food.
Answer the questions. (SB p 68 ex2)
Who says these words? Waiter / Customer.
Are you ready to order?
I’d like a prawn sandwich.
I’ll have a tomato salad.
Would you like anything to drink?
Can I have an ice-cream?
Want Ukrainian food do you know / like?
Make and role play the dialogue in the restaurant.
Complete the idioms about food.
I like Mary very much. She is ………………….. of my eye.
a) a banana b) a tomato c) an apple
My brother is very clever, he is smart ……
a) potato b) cookie c) pasta
My dog is full of energy, its full of ….
a) cucumbers b) beans c) grapes
Maths is a difficult subject. It’s …….
a)hot potato b) hot dog c) hot chicken
She’s a relaxed person. She is cool as …….
a) pineapple b) broccoli c) cucumber
I don’t like playing football. It’s not my …….
a)cup of tea b) glass of water c) cup of coffee
My friend’s got bright orange hair. She is ….
a) rice top b) bread top c) carrot top
Complete the self-assessment list.
Now I can.. |
not very well |
well |
very well |
order food in the restaurant |
|
|
|
name the words about food |
|
|
|
write the words about food |
|
|
|
describe food |
|
|
|