Тема: Антоніми. Визначення антонімів у тексті
Мета: Розширити уявлення про слова протилежні за значенням, ознайомити з терміном «антоніми». Вчити добирати антоніми до різних частин мови і використовувати їх у мовленні. Розвивати і збагачувати мовлення дітей, мислення пам’ять, спостережливість. Прищеплювати любов до рідного слова, почуття дружби. Виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: роздатковий матеріал, презентація
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Ми зібрались працювати,
А не лінуватись
і сидіть тихенько будем
не галасувати…
сіли ми рівненько,
щоб спинки не були кривенькі.
Працювати будем
Всі разом гарненько.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ст. 45, впр.93 (складання речень з синонімами)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
(учні самостійно працюють з текстом, після цього зачитують отриману казку)
Казка
Жили на одній вулиці по сусідству два хлопчики. І хоч однакові імена мали Антони, були вони зовсім різні. Один низький, інший високий, один добрий, інший злий, один щедрий, інший скупий. Виросли Антони і вирішили подорожувати. Той пішов на південь, а той – на північ. А коли прощалися, один плакав, а інший – сміявся. Не судилося Антонам повернутися в рідне село, і в пам’яті про них люди стали називати протилежні слова – антонімами.
Деформована казка
А коли прощалися, один плакав, а інший – сміявся. Не судилося Антонам повернутися в рідне село, і в пам’яті про них люди стали називати протилежні слова – антонімами.
Один низький, інший високий, один добрий, інший злий, один щедрий, інший скупий. Виросли Антони і вирішили подорожувати. Той пішов на південь, а той – на північ.
Жили на одній вулиці по сусідству два хлопчики. І хоч однакові імена мали Антони, були вони зовсім різні.
IV. Повідомлення теми та завдань уроку
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Опрацювання правила ст. 46
2. Каліграфічна хвилина
Н де ні іч нь день ніч
Ластівка день починає, а соловей його кінчає.
(визначити головні члени речення)
3. Виконання впр. 94 (списати вірш, знайти антоніми)
4. Виконання впр.95 (прочитати та переказати, виписати антоніми; до виділених слів самостійно доберіть слова-антоніми
Зійшлися – розійшлися
Заговорили – змовчали
Знайдеш - загубиш)
5. Фізкультхвилинка
6. Робота в групах
- А зараз ми з вами попрацюємо у групках, для цього вам зараз потрібно кожному потягнути папірець.
(витягнувши папірці діти поділилися на дві групки Ластівки та Соловейки)
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Добре-погане, знаходити-губити, руйнувати-будувати, захищати-нападати, хвалити-висміювати, любити-ненавидіти, ворогувати-дружити (товаришувати), обвинувачувати-захищати.
ОСІНЬ
Важкі чорні хмари пливли по небу. Сердитий вітер гойдав віти дерев. Жовте листя весело тріпотіло од вітру. Настала тепла осінь.
(Легкі білі хмари пливли по небу. Лагідний вітер гойдав віти дерев. Жовте листя весело тріпотіло од вітру. Настала тепла осінь.)
VII. Підсумок уроку
(зібрання зошитів на перевірку)
VIII. Домашнє завдання
Ст.46 – вивчити правило
Ст.47, впр.97