Урок "Антоніми. Вживання антонімів у тексті."

Про матеріал
У даній роботі при вивченні нового матеріалу по темі "Антоніми. Вживання антонімів у тексті" використано індивідуальну та групову форми роботи, завдання творчого характеру.
Перегляд файлу

Тема: Антоніми. Визначення антонімів у тексті

Мета: Розширити уявлення про слова протилежні за значенням, ознайомити з терміном «антоніми». Вчити добирати антоніми до різних частин мови і використовувати їх у мовленні. Розвивати і збагачувати мовлення дітей, мислення память, спостережливість. Прищеплювати любов до рідного слова, почуття дружби. Виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: роздатковий матеріал, презентація

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент

Ми зібрались працювати,

А не лінуватись

і сидіть тихенько будем

не галасувати…

сіли ми рівненько,

щоб спинки не були кривенькі.

Працювати будем

Всі разом гарненько.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ст. 45, впр.93 (складання речень з синонімами)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Ми на минулих уроках розпочали з вами мандрувати країною Слів.

 


  •  Ходили у гості до Слів Близнюків.
  • Давайте пригадаємо, що це за слова

 

  • Після цього ми відправилися у гості до Слів Друзів.
  • А що це за слова?

 

 

 

 

 

 

  • І сьогодні ми продовжимо гостювати, але перш ніж ми розпочнемо зверніть, будь ласка, увагу на ваших партах лежить наше перше завдання. Щоб усе зрозуміти потрібно попрацювати з деформованим текстом. Будь ласка, розставте частинки тексту у правильній послідовності.

(учні самостійно працюють з текстом, після цього зачитують отриману казку)

Казка

 Жили на одній вулиці по сусідству два хлопчики. І хоч однакові імена мали Антони, були вони зовсім різні. Один низький, інший високий, один добрий, інший злий, один щедрий, інший скупий. Виросли Антони і вирішили подорожувати. Той пішов на південь, а той – на північ. А коли прощалися, один плакав, а інший – сміявся. Не судилося Антонам повернутися в рідне село, і в пам’яті про них люди стали називати протилежні слова – антонімами.

 

Деформована казка

 А коли прощалися, один плакав, а інший – сміявся. Не судилося Антонам повернутися в рідне село, і в пам’яті про них люди стали називати протилежні слова – антонімами.

 Один низький, інший високий, один добрий, інший злий, один щедрий, інший скупий. Виросли Антони і вирішили подорожувати. Той пішов на південь, а той – на північ.

 Жили на одній вулиці по сусідству два хлопчики. І хоч однакові імена мали Антони, були вони зовсім різні.

 

IV. Повідомлення теми та завдань уроку

  • Отже, сьогодні ми продовжуємо гостювати і відправляємося до хатини Слів –Заперечувальників.
  • Це слова антоніми. Сьогодні саме з ними ми будемо знайомитися. Навчимося визначати їх у тексті і добирати антоніми до різних частин мови.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Опрацювання правила ст. 46

2. Каліграфічна хвилина

Н де ні іч нь день ніч

Ластівка день починає, а соловей його кінчає.

(визначити головні члени речення)

3. Виконання впр. 94 (списати вірш, знайти антоніми)

4. Виконання впр.95 (прочитати та переказати, виписати антоніми; до виділених слів самостійно доберіть слова-антоніми

Зійшлися – розійшлися

Заговорили – змовчали

Знайдеш - загубиш)

5. Фізкультхвилинка

6. Робота в групах

- А зараз ми з вами попрацюємо у групках, для цього вам зараз потрібно кожному потягнути папірець.

(витягнувши папірці діти поділилися на дві групки  Ластівки та Соловейки)


  1. «Поміркуй» За поданими малюнками доберіть антоніми.



 





  1. Антоніми в прислів’ях (впр. 96) (списати)

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Добір антонімів (усно)

Добре-погане, знаходити-губити, руйнувати-будувати, захищати-нападати, хвалити-висміювати, любити-ненавидіти, ворогувати-дружити (товаришувати), обвинувачувати-захищати.

 

  1. Попереджувальний диктант

ОСІНЬ

 Важкі чорні хмари пливли по небу. Сердитий вітер гойдав віти дерев. Жовте листя весело тріпотіло од вітру. Настала тепла осінь.

 

  • Замініть текст так, щоб похмура картина природи змінилася на протилежну. (усно)

(Легкі білі хмари пливли по небу. Лагідний вітер гойдав віти дерев. Жовте листя весело тріпотіло од вітру. Настала тепла осінь.)

 

VII. Підсумок уроку

  • Яку тему сьогодні вивчали?
  • Що таке антоніми?
  • Наведіть приклад. Складіть речення.
  • Чи сподобався урок?
  • Що далося найлегше? Що виявилося важче?

(зібрання зошитів на перевірку)

 

VIII. Домашнє завдання

Ст.46 – вивчити правило

Ст.47, впр.97

docx
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
1817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку