Урок Аплікація "Грибочок"

Про матеріал
Аплікація "Грибочок" - розробка уроку щодо технології обробки текстильних матеріалів ручним способом з використанням швів "уперед голкою", "тамбурного шва". Додані інструкційні карти, світлини, роботи здобувачів освіти.
Перегляд файлу

 

                                             РОЗРОБКА  УРОКУ

                                                     5 КЛАС

 

                       Об’єкт проєктно-технологічної діяльності:

                            Аплікація (панно)  «ГРИБОЧОК»

                                                    (4 години)

 

Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом

                        (шов «вперед голкою», «тамбурний шов»,)

 

Тема. Виготовлення аплікації «Грибочок»

Мета:

*формування предметних компетентностей:

*проєктно-технологічної: забезпечення наступності засвоєння знань  й закріплення  практичних вмінь здобувачів освіти щодо вибору та втілення ідей, виконання технологічних операцій відповідно до обраного об’єкту проєктно-технологічної діяльності та технології його виготовлення; 

ознайомити з технологічними процесами оздоблення виробів з текстилю ґудзиками;

формувати вміння застосування знання, уміння та особистий досвід у предметно-перетворювальній діяльності з оздоблення виробу методом фантазування;

*формування ключових компетентностей:

*уміння вчитися: формувати вміння розуміти, аналізувати прочитаний матеріал та ескізне відтворення, висловлювати свою думку, розвивати здатність логічного обґрунтування стосовно вибраного об’єкту проєктно-технологічної діяльності та його виду оздоблення;

*загальнокультурної: залучати до творчості та розвивати здатність здобувачів освіти творчої уяви та розширення можливостей самовираження, формувати особисті смаки щодо мистецьких вподобань;

*комунікативної: розвивати навички товариської співпраці в команді;

*спілкування рідною мовою: розвиток умінь обговорювати послідовність виконання вибраного об’єкту проєктно-технологічної діяльності;

*математична компетентність: розвиток уміння раціонально (майже безвідходно) здійснювати розмічення деталей виробу за допомогою математичних розрахунків;

*компетентність у цифрових технологіях: розвиток умінь використовувати цифрові технології щодо пошуку інформації про вироби-аналоги.

 

 

*здоров’язбережувальної: формувати звичку дбайливо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших людей, а саме: дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці, організації робочого місця та усвідомлення необхідності саме такої навчально-пізнавальної та проєктної діяльності.

 

Очікувані результати:

*знаннєві: здобувачі освіти добирають необхідний матеріал та інструменти стосовно запланованого виробу з текстилю; розуміють та використовують метод фантазування; розуміє необхідність дотримання правил безпечної праці;

 *діяльнісні: здобувачі освіти дотримуються послідовності виконання проєктної діяльності (допомога – інструкційні картки); застосовують метод фантазування при виготовленні об’єкту проєктно-технологічної діяльності; виконують малюнок виробу; добирають інструменти та матеріали; визначають необхідну кількість матеріалу для майбутнього виготовлення вибраного виробу;

*ціннісні: роблять висновки щодо необхідності економного використання конструкційних матеріалів; усвідомлює важливість дотримання безпечних прийомів праці та санітарно-гігієнічних вимог.

Обладнання, матеріали та наочність: готові вироби й ілюстрації виробів з текстилю; дібрані необхідні інструменти та матеріали; інструкційні картки.

 

Основні поняття: аплікація з тканини, ґудзики, способи пришивання ґудзиків.

Тип уроку: комбінований.

 

 

                                                     ХІД  УРОКУ

 

                                         ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

1.Організаційний момент

 

*Перевірка присутності учнів, підготовленості їх до уроку, наявність робочого одягу.

 

2.Актуалізація опорних знань.

 

*Гра «Перестрілка»

Здобувачі освіти діляться на дві групи. Представники груп ставлять одне одному підготовлені запитання (можна скористатися інформаційними картками).

 

 

 

       1 запитання: в чому різниця понять «текстиль» і «тканина» ?

              

                                                    Картка №1

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-28 20-15-33-863.jpg

 

 

2 запитання: з яких основних понять складається тканина?

 

                                                     Картка №2

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-28 20-24-24-454.jpg

 

 

3 запитання: за якими основними ознаками визначають напрямок нитки основи та піткання?

 

                                                 Картка №3

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-28 20-28-57-202.jpg

 

 

4 запитання: дати характеристику ниток основи та піткання (візуальне, звукове)?

 

                                                     Картка №4

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-28 20-30-46-084.jpg

 

 

 

 

 

5 запитання:  тканина має лицьову й виворітну сторони. Назвіть основні ознаки лицьової та виворітної сторін.

 

                                                     Картка №5

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-28 20-37-44-689.jpg

 

 

 

 

6 запитання: волокна тканин поділяються на природні та хімічні, які в свою чергу поділяються на ……….

 

 

                                                        Картка №6

 

 

C:\Users\User\Desktop\1.Телефон останні\бт4.jpg

 

 

3.Вивчення нового матеріалу (з його подальшим закріпленням).

 

                                                        ОСНОВНА ЧАСТИНА

                          ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ПОНЯТЬ І СПОСОБІВ ДІЙ

 

-Ознайомлення з поняттям «аплікація з тканин», «ґудзики», «способи пришивання ґудзиків».

*Гра «А знаєте ви що?»

Здобувачі освіти отримують картки з номерами де висвітлена  інформація щодо цієї теми (читають).

 

                                                       Картка №1

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 13-29-56-023.jpg

                                              Картка №2

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 13-31-10-908.jpg

                                              Картка №3

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 13-32-23-378.jpg

 

 

                                                    Картка №4

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 13-34-32-777.jpg

 

 

 

                                                  Картка №5

 

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 13-35-51-702.jpg

 

 

 

                                                   Картка №6

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 13-36-46-463.jpg

 

 

 

 

                                      ЦІКАВИНКА

 

       C:\Users\User\Desktop\download.jpg      

 

« Ви можете стати архангелом, дурнем чи злочинцем, і ніхто не помітить цього. Але якщо у Вас відсутній ґудзик – кожен зверне на це увагу»

 

                                                                Еріх Марія Ремарк

                Практична діяльність здобувачів освіти

 

* За поданими шаблоном обрисів ґудзиків спробувати дібрати якомога більше варіантів (способів) пришивання ґудзиків.

 

 C:\Users\User\Desktop\1.Телефон останні\20221105_154956.jpg

 

 

 

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20221106_171537.jpg

 

                    Варіанти (способи) пришивання ґудзиків

 

 

*Перед початком роботи над аплікацією діти повторюють правила техніки безпеки.

 

C:\Users\User\Desktop\Голки, шпильки.jpg

           

               Виготовлення аплікації «ГРИБОЧОК»

 

                          

 

 

                         Кінцевий результат виготовлення виробу

 

 

 

      

 

                              Необхідні матеріали й інструменти

 

 

                                         Інструкційна карта

                      

 

                   Послідовність дій

               Ілюстрація

1.Дібрати необхідні інструменти та матеріали

 

 

2. По тканині, яку дібрали, необхідно пройтися праскою

 

3. Скориставшись простим олівцем та лінійкою (сантиметром) відмітьте необхідну кількість тканини. Одна сторона 20 см

 

 

4.Скориставшись простим олівцем та лінійкою (сантиметром) відмітьте необхідну кількість тканини. Друга сторона 15 см

 

 

5.Вибраний ескіз грибочка перевести на тканину (простим олівцем або ручкою). Послідовність  накладання шарів:

-тканина;

-копір (напиленою стороною до тканини, матовою до себе);

-аркуш паперу з малюнком

 

6.Вигляд переведеної деталі (шапочка гриба)

 

 

7.Деталь необхідно вирізати ножицями.

 

8.Таким чином перезнімаємо та вирізаємо всі необхідні деталі аплікації.

 

9.Швом «вперед голкою» приметайте вирізані деталі скомпонувавши композиційно.

Додаток №1 

 

10.Зафіксуйте грибочок «тамбурним» швом  (прошивши крайчики аплікації).

Додаток №2

 

11.Витягнути нитки, які були використані для приметування

 

12.Пришийте необхідну кількість ґудзиків (імітація білих плям гриба мухомора)

 

13. Переверніть полотно основи на виворітну сторону й пройдіться праскою

 

14. Вирізати аркуш паперу, який необхідний для ущільнення тканини по розміру відміченої частини полотна (10*15см)

 

 

 

15.З виворітної сторони вишитого полотна прикладіть вирізаний (10*15 см ) аркуш паперу та зафіксуйте його клей пістолетом

 

 

 

 

 

16.Оздобте виготовлену аплікацію (панно) рамочкою.

 

 

4. Закріплення нових знань і умінь

Здобувачі працюють в парах

Завдання: оцінити якість виготовлення виробу (обґрунтувати та дати доцільні  поради)

 

5.Підсумки уроків. Рефлексія

-Чи відчуваю я задоволення від обраного об’єкту праці?

-Чи вдалося все втілити на практиці щодо задуму виробу?

-Що достатньо добре вдалося, а над чим потрібно попрацювати?

 

6.Домашнє завдання

Підготувати міні-повідомлення стосовно історії появи ґудзиків.

 

                                                      Додаток №1

 

                          Схема прошивання шва «вперед голкою»

 

                                 

                             

 

 

                                                      Додаток №2

 

                          Схема прошивання «тамбурним швом»

 

 

                                    C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 15-21-50-743.jpg

 

 

   

                                                      Додаток №3

                                        Роботи здобувачів освіти

 

     C:\Users\User\Desktop\1.Телефон останні\20221106_144448.jpg

 

 

 

 

 

 

    C:\Users\User\Desktop\1.Телефон останні\20221106_144506.jpg

 

 

 

 

   C:\Users\User\Desktop\1.Телефон останні\20221106_144528.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      C:\Users\User\Desktop\1.Телефон останні\20221106_144545.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

         C:\Users\User\Desktop\1.Телефон останні\20221106_144514.jpg

docx
Додано
8 листопада 2022
Переглядів
320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку