Урок "Арифметичний квадратний корінь. Розв’язування рівнянь виду : √х = α.

Про матеріал
Урок побудований у формі подорожі сторінками Книги рекордів Гіннесса, зокрема Книги Рекордів України. Обговорюємо рекорди нашої рідної Сумщини.
Перегляд файлу

Конспект уроку з алгебри  8 клас.

Тема: Арифметичний квадратний корінь. Розв’язування рівнянь виду :   = .

Мета: сформувати вміння розв’язувати рівняння виду:   = ; поглибити в учнів вміння добувати арифметичний квадратний корінь із числа, знаходити значення виразу, використовуючи тотожність , ; розвивати пам’ять, обчислювальні навички, логічне мислення; виховувати наполегливість у досягненні мети, увагу, колективізм, індивідуальність, спостережливість при виконанні завдань; формувати вміння поєднувати індивідуальну роботу з колективною; намагатися створити ситуацію успіху для кожного учня.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: картки з індивідуальними завданнями, фото рекордів, сигнальні картки, картки «Настрій».

Девіз уроку:  «Математику не можна вивчати, спостерігаючи як це робить сусід»  Невін.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Добрий день! Я вітаю усіх на уроці і гостей, і учнів.

Діти, кожному хочу побажати, щоб ви були на цьому уроці

У – усміхненими.

С – спокійними.

П – прогресивними.

І – інтелектуальними.

Х – хоробрими.

І тоді прийде до вас успіх.

У картках, які я вам роздала поставте мітку у строчці «На початку уроку» під тією картинкою, яка відповідає вашому настрою зараз.

 

радісний

діяльний

пригнічений

поганий

роздратований

На початку уроку

 

 

 

 

 

По закінченню уроку

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

За допомогою сигнальних карток «Так» , «Ні» перевіряю виконання № 388 (6; 21; 18; 80; 2; ; )

№ 390 (3; 8; 60; 18; -39; 8.); № 396 (±10; ±0,9; ±; ±).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування. Інтерактивна гра «Замкнене коло».

Отже, зараз ми повторимо теоретичний матеріал з теми «Квадратні корені». Учні отримають картки, які складаються з двох частин: ліворуч – питання; праворуч -  відповідь. Гра полягає в тому, що учень у якого картка під № 1 , зачитує питання. Інші учні переглядають відповіді на своїх картках і той, у кого є правильна відповідь зачитує її, а потім читає запитання зі своєї картки. Гра продовжується доти, поки не вичерпаються всі запитання та відповіді.

=

називається таке число, квадрат якого дорівнює α

=

Називається невід’ємне число, квадрат якого дорівнює α.

=

 «радикал»

Яких значень може набувати підкореневий вираз?

Рівняння має два корені

Що називають арифметичним квадратним коренем з числа α?

Рівняння має один корінь

Як називають число α у записі ?

10

Скільки розв’язків має рівняння х2=α, якщо α=0

80

Як іще називають знак кореня?

α – підкореневий вираз.

Скільки розв’язків має рівняння х2=α, якщо α>0

Тільки додатних

Скільки розв’язків має рівняння х2=α, якщо α<0

0,2

Що називають квадратним коренем з числа α ?

Рівняння розв’язків немає.

Картинки по запросу Награда Книгу рекордов ГиннессаІV. Формулювання теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми будемо подорожувати сторінками Книги рекордів Гіннесса (фото) . Книгу рекордів створив британський інженер і власник пивоварні «Гіннес» Х’ю Бівер ( фото). У листопаді 1951 року він відправився з друзями на полювання. Увечері в барі між чоловіками зав’язалася суперечка, який з диких птахів найшвидший. Чоловіки переглянули кілька різних довідників, але відповіді не знайшли. Тоді Бівер вирішив створити книгу, в якій будуть зібрані всі рекорди. Назвав він її на честь своєї пивоварні. Щоб потрапити до «Книги…» потрібно встановити рекорд, що перевищує всі існуючі досягнення.

Оригінальний годинникЗвісно наша подорож буде пов’язана з темою, яку ми  зараз з вами вивчаємо -  з квадратними коренями та перетвореннями виразів, що їх містять, а також навчимося розв’язувати рівняння виду: :   = .

Для чого ви скажете нам вивчати квадратні корені? Ось один з прикладів:  сучасні технології не стоять на місці. Розробники пропонують годинник « Обчисли квадратний корінь - визначи час». Цифри на циферблаті цього годинника запропоновані у вигляді квадратного корення.

V. Подання нового матеріалу.

Опорний конспект.

= α

1. х= α2 (якщо α>0)

2. х= 0 (якщо α = 0)

3. коренів немає (якщо α<0).

Приклад:1) = 5;          2)  = -3;

Х+3 = 25;                                   Відповідь: коренів немає.

Х= 22.

Відповідь: 22

Похожее изображениеVІ.   Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

1. Колективне розв’язування вправ.

У нашій країні є аналог Книги рекордів Гіннесса – Книга рекордів України. Прізвище її засновника ми дізнаємось, розшифрувавши код, що записаний на дошці. Розв’язуємо  рівняння ( 1) = 9;              2) = ;  3) = 0;  4) + 7=0; 5) ;  6)   7) – 0,3 = 0 ). Діти записують замість цифри коду відповідну букву.

16

0,09

Ø

81

0,04

Н

А

О

К

Е

М

Ц

 

Гео́ргій Олексі́йович Маце́нко (народився 21 липня 1950) — український журналіст. Укладач «Книги рекордів України». Вона складається з трьох томів: Природа навколо нас; Культура і мистецтво. Спорт і розваги; Людина і суспільство.  У світі науки і техніки. Живе і працює у Львові. Власний
кореспондент Українського національного інформаційного агентства «Укрінформ». Кандидат географічних наук.

 

2. Робота у групах.

Завдання на картках.

Рекорд на Сумщині.

Визначити дату двох досягнень на Сумщині нам допоможе робота в групах. Кожна група розв’язавши  самостійне завдання на картках, з’ясує цю дату.

3·( - )

16 -

17 -

3 ·( - )

10 +

10 +

21.05.2015

5. 09.2015

 

<strong></strong>  &nbsp;&nbsp;<span class='statistic'><a href="/users/demianenko" class="statistic person">Олег Демьяненко</a></span>І група:  21 травня 2015  у всеукраїнський день вишиванки в Сумах був зафіксований рекорд України – самий довгий орнамент, намальований на тротуарній плитці. Його довжина  473,8 метри. На малюнок пішло приблизно 110 л фарби (червоної та чорної) та більше 30 годин роботи.

 

 

<strong></strong>  &nbsp;&nbsp;<span class='statistic'><span class='person'>С.Тихенко</span></span>ІІ група:  5 вересня 2015 року під час святкування 360 річниці міста Суми презентували найбільшу в Україні сумку, яка символізує герб обласного центру. На неї пішло 100 кг матеріалів: штучна шкіра, камуфляж, льняна тканина.  Внизу сумки напис: «Місто Суми – місто щастя» .

 

 

 

 

 3. Самостійна робота.

Двоє учнів працюють біля дошки, сходячи до вершини «гори»  розв’язавши приклади.

  = 4 = 6

 

  

 

 

 ()2                                                                                                                        ()2

                                                                                                                                

                                                  

 

 

 

 

 

Для інших учнів самостійна робота на картках.

Варіант 1

1. Знайдіть значення арифметичного квадратного кореня .

2. Обчисліть .

3. Розв’яжіть рівняння .

Варіант 2

1. Знайдіть значення арифметичного квадратного кореня .

2. Обчисліть .

3. Розв’яжіть рівняння .

Самоперевірка: Варіант1. (60; = 2; Ø)

Варіант2. (80; 1 ;  Ø)

VІІ.  Підсумок уроку.

А зараз поверніться , будь ласка, до ваших карток «Настрою» і поставте в рядочку «По закінченню уроку» галочку, яка відповідає вашому настрою.

Рефлексія

Продовжить речення:

  • Сьогодні на уроці я дізнався…
  • Мені сподобалось…
  • На мою думку можна було б…
  • Тепер я знаю, що…

VІІІ. Домашнє завдання.

Повторити §2 п. 12. Вивчити опорний конспект у зошиті. Розв’язати №394; 398 (1,2),  402.

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 2. Квадратні корені. Дійсні числа
Додано
24 лютого
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку