Конспект уроку з алгебри 8 клас.
Тема: Арифметичний квадратний корінь. Розв’язування рівнянь виду : = .
Мета: сформувати вміння розв’язувати рівняння виду: = ; поглибити в учнів вміння добувати арифметичний квадратний корінь із числа, знаходити значення виразу, використовуючи тотожність , ; розвивати пам’ять, обчислювальні навички, логічне мислення; виховувати наполегливість у досягненні мети, увагу, колективізм, індивідуальність, спостережливість при виконанні завдань; формувати вміння поєднувати індивідуальну роботу з колективною; намагатися створити ситуацію успіху для кожного учня.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: картки з індивідуальними завданнями, фото рекордів, сигнальні картки, картки «Настрій».
Девіз уроку: «Математику не можна вивчати, спостерігаючи як це робить сусід» Невін.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Добрий день! Я вітаю усіх на уроці і гостей, і учнів.
Діти, кожному хочу побажати, щоб ви були на цьому уроці
У – усміхненими.
С – спокійними.
П – прогресивними.
І – інтелектуальними.
Х – хоробрими.
І тоді прийде до вас успіх.
У картках, які я вам роздала поставте мітку у строчці «На початку уроку» під тією картинкою, яка відповідає вашому настрою зараз.
|
радісний |
діяльний |
пригнічений |
поганий |
роздратований |
На початку уроку |
|
|
|
|
|
По закінченню уроку |
|
|
|
|
|
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
За допомогою сигнальних карток «Так» , «Ні» перевіряю виконання № 388 (6; 21; 18; 80; 2; ; )
№ 390 (3; 8; 60; 18; -39; 8.); № 396 (±10; ±0,9; ±; ±).
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування. Інтерактивна гра «Замкнене коло».
Отже, зараз ми повторимо теоретичний матеріал з теми «Квадратні корені». Учні отримають картки, які складаються з двох частин: ліворуч – питання; праворуч - відповідь. Гра полягає в тому, що учень у якого картка під № 1 , зачитує питання. Інші учні переглядають відповіді на своїх картках і той, у кого є правильна відповідь зачитує її, а потім читає запитання зі своєї картки. Гра продовжується доти, поки не вичерпаються всі запитання та відповіді.
= |
називається таке число, квадрат якого дорівнює α |
= |
Називається невід’ємне число, квадрат якого дорівнює α. |
= |
«радикал» |
Яких значень може набувати підкореневий вираз? |
Рівняння має два корені |
Що називають арифметичним квадратним коренем з числа α? |
Рівняння має один корінь |
Як називають число α у записі ? |
10 |
Скільки розв’язків має рівняння х2=α, якщо α=0 |
80 |
Як іще називають знак кореня? |
α – підкореневий вираз. |
Скільки розв’язків має рівняння х2=α, якщо α>0 |
Тільки додатних |
Скільки розв’язків має рівняння х2=α, якщо α<0 |
0,2 |
Що називають квадратним коренем з числа α ? |
Рівняння розв’язків немає. |
ІV. Формулювання теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми будемо подорожувати сторінками Книги рекордів Гіннесса (фото) . Книгу рекордів створив британський інженер і власник пивоварні «Гіннес» Х’ю Бівер ( фото). У листопаді 1951 року він відправився з друзями на полювання. Увечері в барі між чоловіками зав’язалася суперечка, який з диких птахів найшвидший. Чоловіки переглянули кілька різних довідників, але відповіді не знайшли. Тоді Бівер вирішив створити книгу, в якій будуть зібрані всі рекорди. Назвав він її на честь своєї пивоварні. Щоб потрапити до «Книги…» потрібно встановити рекорд, що перевищує всі існуючі досягнення.
Звісно наша подорож буде пов’язана з темою, яку ми зараз з вами вивчаємо - з квадратними коренями та перетвореннями виразів, що їх містять, а також навчимося розв’язувати рівняння виду: : = .
Для чого ви скажете нам вивчати квадратні корені? Ось один з прикладів: сучасні технології не стоять на місці. Розробники пропонують годинник « Обчисли квадратний корінь - визначи час». Цифри на циферблаті цього годинника запропоновані у вигляді квадратного корення.
V. Подання нового матеріалу.
Опорний конспект.
= α
1. х= α2 (якщо α>0)
2. х= 0 (якщо α = 0)
3. коренів немає (якщо α<0).
Приклад:1) = 5; 2) = -3;
Х+3 = 25; Відповідь: коренів немає.
Х= 22.
Відповідь: 22
VІ. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.
1. Колективне розв’язування вправ.
У нашій країні є аналог Книги рекордів Гіннесса – Книга рекордів України. Прізвище її засновника ми дізнаємось, розшифрувавши код, що записаний на дошці. Розв’язуємо рівняння ( 1) = 9; 2) = ; 3) = 0; 4) + 7=0; 5) ; 6) 7) – 0,3 = 0 ). Діти записують замість цифри коду відповідну букву.
16 |
|
0,09 |
|
Ø |
81 |
0,04 |
Н |
А |
О |
К |
Е |
М |
Ц |
Гео́ргій Олексі́йович Маце́нко (народився 21 липня 1950) — український журналіст. Укладач «Книги рекордів України». Вона складається з трьох томів: Природа навколо нас; Культура і мистецтво. Спорт і розваги; Людина і суспільство. У світі науки і техніки. Живе і працює у Львові. Власний
кореспондент Українського національного інформаційного агентства «Укрінформ». Кандидат географічних наук.
2. Робота у групах.
Завдання на картках.
Рекорд на Сумщині.
Визначити дату двох досягнень на Сумщині нам допоможе робота в групах. Кожна група розв’язавши самостійне завдання на картках, з’ясує цю дату.
3·( - ) |
16 - |
17 - |
3 ·( - ) |
10 + |
10 + |
21.05.2015 |
5. 09.2015 |
І група: 21 травня 2015 у всеукраїнський день вишиванки в Сумах був зафіксований рекорд України – самий довгий орнамент, намальований на тротуарній плитці. Його довжина 473,8 метри. На малюнок пішло приблизно 110 л фарби (червоної та чорної) та більше 30 годин роботи.
ІІ група: 5 вересня 2015 року під час святкування 360 річниці міста Суми презентували найбільшу в Україні сумку, яка символізує герб обласного центру. На неї пішло 100 кг матеріалів: штучна шкіра, камуфляж, льняна тканина. Внизу сумки напис: «Місто Суми – місто щастя» .
3. Самостійна робота.
Двоє учнів працюють біля дошки, сходячи до вершини «гори» розв’язавши приклади.
= 4 = 6
()2 ()2
Для інших учнів самостійна робота на картках.
Варіант 1
1. Знайдіть значення арифметичного квадратного кореня .
2. Обчисліть .
3. Розв’яжіть рівняння .
Варіант 2
1. Знайдіть значення арифметичного квадратного кореня .
2. Обчисліть .
3. Розв’яжіть рівняння .
Самоперевірка: Варіант1. (60; = 2; Ø)
Варіант2. (80; 1 ; Ø)
VІІ. Підсумок уроку.
А зараз поверніться , будь ласка, до ваших карток «Настрою» і поставте в рядочку «По закінченню уроку» галочку, яка відповідає вашому настрою.
Рефлексія
Продовжить речення:
VІІІ. Домашнє завдання.
Повторити §2 п. 12. Вивчити опорний конспект у зошиті. Розв’язати №394; 398 (1,2), 402.