Тема уроку. Австралія – найсухіший материк. Особливості природи Австралії.
Мета уроку: ознайомити учнів з географічним розташуванням та особливостями природи Австралії; розвивати просторову уяву, вміння працювати із картою півкуль, картою світу та контурною картою; розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати з додатковою літературою; виховувати спостережливість, ціннісне ставлення до природи.
Хід уроку
І.Організаційний момент
1.Привітання
Всі почули ви дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
2.Скринька гарного настрою
Усміхайтесь всім і всюди:
Мамі, вчительці, всім людям!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів 1.Хвилинка фенологічних спостережень
2.Вступне слово вчителя
– Любі мої діти! Де ми з вами живемо? На якому материку розташована наша країна? (Відповіді учнів)
– Сьогодні я пропоную вам здійснити уявну подорож материками світу, про які ми вже достатньо багато цікавого знаємо. Сідайте зручно на місця в нашому літаку, пристебніть паски безпеки. Маршрут позначаємо на контурній карті
Учні чують голос африканського слона
– Як ви гадаєте, на якому материку ми опинилися? (Відповіді учнів) Так. Це Африка.
3.Подорож Африкою. Гра «Доповни речення»
4. Гра «Впізнай рослину чи тварину Африки»
Учні згадують природні зони, в межах яких знаходиться материк. На фото впізнають рослину чи тварину, називають зону та згадують цікаві факти про них.
5.Гра «Впізнай за описом»
Рекорди Північної Америки
Зарядка для очей
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
– Як ви гадаєте, в якому напрямку ми полетимо далі? (Міркування учнів) Визначитись з подальшим маршрутом нам допоможе ребус.
Австралія
– Що б вам хотілось би дізнатися про цей материк? (Відповіді учнів)
IV. Вивчення нового матеріалу
1.Робота в парі
За картою півкуль в атласах дослідити, розмір, віддаленість та розташування материка.
Австралія – найменший та найвіддаленіший материк.
2.Вправа «Мікрофон»
Цікаво знати!
Сумчастого диявола не випадково відносять до сімейства хижих сумчастих. Це тварина отримала ще одну назву «тасманійський диявол», тому що місцем проживання цієї тварини є острів Тасманія.
Тасманійський диявол - найбільший представник сімейства сучасних сумчастих хижаків. Одним укусом він легко може прокусити своєї здобичі хребет або череп.
Його зовнішній вигляд дійсно лякає: чорне забарвлення, великі гострі зуби, - все це, разом з пронизливими нічними криками, наводило жах на перших поселенців і давало право дати цій тварині прізвисько «диявол». Нападаючи на жертву, сумчастий диявол дуже агресивний. Коли тварина поїдає жертву, воно видає гучні крики, які часом чути за багато кілометрів.
3. Фізкультхвилинка
4.Робота з підручником (ст. 86) та контурною картою
|
|
|
|
||||
|
|
|
|||||
|
|
|
|||||
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Цікаво знати! |
|
|
|
|
|
||
Озеро Ейр |
мілке й солоне. Його називають «мертве серце Австралії», |
|
|||||
тому що в озері немає життя. Під час частих посух озеро нагадує соляну |
|
||||||
пустелю, поблизу якої майже немає рослин і тварин.
Найбільша річка Муррей і її притока Дарлінг. Це найсухіший материк |
Іший материк. |
|
|||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
||
V. Узагальнення й систематизація знань. |
|
|
|
||||
Робота в групах |
|
|
|
|
|
||
Материк |
Гори |
Ріки |
Озера |
Пустелі |
Головні |
|
|
особливості |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
найсухіший |
|
|
|
|
|
|
|
найменший |
|
|
Блакитні |
|
|
|
|
|
|
Австралія |
гори |
Муррей |
Ейр |
багато |
найвіддаленіший |
|
|
|
пустель |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(г.Косцюшко) |
|
|
|
Великий |
|
|
|
|
|
|
|
|
Бар`єрний риф |
|
Відео про пожежі на материку
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
– Що вас сьогодні більше вразило на уроці?
– Чи отримали ви відповідь на питання, яке вас цікавило?
– Про що хотіли б дізнатися?
– Як це можна зробити?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ