Урок "Багатозначні слова . Слова, що мають кілька значень.

Про матеріал

вчити учнів виявляти в тексті багатозначні слова, вживати їх у мовленні; збагачувати словниковий запас; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

Тема:Багатозначні слова . Слова, що мають кілька значень

Мета: вчити учнів виявляти в тексті багатозначні слова, вживати їх у мовленні; збагачувати словниковий запас; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати любов до природи.

Очікувані результати: виявляє в тексті слова з прямим і переносним значенням, багатозначні слова, найуживаніші омоніми (омофони – коса (дівчини і знаряддя праці) омоформи – моя мати – мати книжку омóграфи (книжкú і кнúжки) практично, у процесі навчальної роботи, без уживання термінів 

Обладнання: картки,

                                            Хід уроку

I. Організаційний момент

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

 

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 111, с. 55)

— Прочитайте ті словосполучення, в яких прикметники вжито в переносному значенні. Прочитайте складені речення.

2. Гра «Упіймай слова в переносному значенні»

Гримить грім, гримить пісня; солодкий сон, солодке яблуко; свіжа думка, свіжа квітка; дитина плаче, зима плаче; солодкий чай, солодке життя.

3. Каліграфічна хвилинка

 ьь   льо  нь  ють  ось  ть
  тьохкає  льон
   Що трапилось тут у вас?
  Чому веселий настрій згас?
    Які ці речення за метою висловлення?
    Склади речення зі словом «тьохкає».

III. Повідомлення теми, мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про слова, що мають кілька значень.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота над віршем (вправа 112, с. 55)

Попрацюйте разом!

— Прочитайте вірш. Про що в ньому розповідається?

— Визначте значення слова гребінець у вірші. Скільки значень має слово гребінець?

— Розгляньте малюнки. Що на них зображено?

— Поміркуйте, який гребінець був першим? Чому?

— Прочитайте слова. За допомогою яких питань можна встановити зв’язки між поданими словами?

— Запам’ятайте! У мові є слова, що мають кілька значень. Одне слово може називати різні предмети, ознаки, дії. Наприклад: крило літака, крило будинку, крило вітряка; добра людина, добра страва; іде дощ, іде час. Зна-чення слів подаються в тлумачному словнику.

2. Поміркуйте! (вправа 113, с. 56–57)

— Прочитайте речення. Поміркуйте і скажіть, як ви розумієте значення слова ніжка в кожному випадку.

3. Робота над вправою 114 (с. 56)

4. Хвилинка спілкування 

Фізкультхвилинка 

Всі ми звикли до порядку,

Дружно робимо зарядку.

Ми на радість цьому дому

Проганяєм сон і втому.

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань 

1. Робота в парах 

— Доберіть слова, щоб утворилися словосполучення. 

— Складіть речення зі словосполученнями із кожної групи. 

Кулькова..., Засіяне..., ... температура, 

... дитини, ... в зошиті, ... на зріст, 

... від валізи, футбольне..., ... ціна, 

двірна... (ручка) пшеничне... (поле) ... урожайність. (висока) 

2. Робота над віршем 

— Прочитайте вірш. 

Дивний ключ у небі лине, 

Не залізний, а пташиний. 

Тим ключем в осінній млі 

Відлітають журавлі. 

Л. Граматюк 

— Скільки значень має слово ключ? (Слюсарний, журавлиний, скрипковий, ключ від вхідних дверей) 

— Який висновок можна зробити? 

— Складіть речення зі словом ключ. 

VІ. Підсумок уроку 

— З якими словами ознайомилися на уроці? (Зі словами, які мають кілька значень) 

— Наведіть приклади таких слів. 

VІІ. Домашнє завдання 

Вправа 115, с. 57. 

 

docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
4782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку