Урок. "Байки малі, а розуму в них багато"

Про матеріал

Формування предметних компетентностей:

ознайомити учнів з байками на прикладі творів Ляшенко Олени Володимирівни;

розширити знання учнів про малі літературні жанри; закріпити знання про найпростіші жанрові особливості забавлянок, загадок, лічилок приказок, про персонаж твору; формувати вміння прогнозувати орієнтовний зміст тексту за заголовком; удосконалювати вміння свідомо виразно читати; розви­вати уяву, фантазію, образне мислення учнів; виховувати любов до навчання , праці, бажання дружити.

Перегляд файлу

 

Урок позакласного  читання у 2 - А класі

ТЕМА. Байки маленькі , а розуму в них багато .

Мета:

 формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з  байками на прикладі творів  Ляшенко Олени Володимирівни;

 розширити знання учнів про малі літературні жанри; закріпити знання про найпростіші жанрові особливості забавлянок, загадок, лічилок приказок, про персонаж твору;  формувати вміння прогнозувати орієнтовний зміст тексту за заголовком; удосконалювати вміння свідомо виразно читати; розви­вати уяву, фантазію, образне мислення учнів; виховувати любов до  навчання , праці, бажання дружити.

 формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: вдосконалювати вміння дотримувати режиму навчальної діяль­ності, працювати швидко і зосереджено;

комунікативної: удосконалювати вміння висловлювати свої думки,, використо­вуючи для цього як мовні, так і позамовні та інтонаційні засоби виразності мов­лення, уміння виразно читати;

інформаційної: формувати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію; соціальної: формувати навички співпраці в парі, групі.

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь.

Обладнання: малюнки із зображенням героїв байок Ляшенко Олени Володимирівни

 

ХІД  УРОКУ

І. Вступна частина

1. Організаційний момент.

Закінчилася перерва,

Пролунав чаклун – дзвінок,

А тепер усі швиденько

Налаштуймось на урок!

 

                              Привітаймося до наших гостей.

 

Сіли, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли ,

Працювати почали.

 

2. Психогімнастична вправа

 

Вчитель: Я посміхнулася вам, а ви посміхніться один одному і подумайте про те, що як хороше, що ми сьогодні всі разом.  Ми спокійні, лагідні, привітні. Глибоко вдихніть і видихніть повітря. Видихніть вчорашню образу, злість і неспокій. Забудьте про них!

Вдихніть в себе свіжість осіннього повітря, тепло сонячних промінчиків. Я бажаю вам гарного настрою і успішних балів.

Учні :

  • Я - старанна  людина.
  • Я – маленький учень нашої школи.
  • Я щоранку йду до школи , щоб навчитись  доброму, розумному, корисному.
  • Я -  уважно слухаю, вдумливо відповідаю, стараюсь.

 

ІІ. Актуалізація опорних  знань.

1.Фронтальна робота.

  • Над яким розділом працювали на попередньому уроці?
  • Що таке авторські твори?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Знайомство з гостем уроку.

Ляшенко Олена Володимирівна наша землячка( м. Камянське). Аспірантка Дніпропетровського національного університету ім. О.Гончара. Фіналістка VI молодіжного  літературного конкурсу «VIVART»

  1. Інтелектуальний тренінг. Оголошення теми уроку через розгадування кросворду

До якого  літературного жанру належить почутий уривок.

1. Ой, чук – чуки, чуки- чок,

Пішли дітки у садок,

Там нарвали квіточок,

Сплели доні віночок ( забавлянка)

  1. У зеленім кожушку , в костяній сорочечці ,

  Я росту собі в ліску, всім зірвати хочеться.   ( загадка)

 

  1. Хто автор цих рядків?

Дзьобнув хлібця горобець,

Дзьоб обтер об стовбурець..

Барабольки позбирав,

По бруківці пострибав.

                                                (Грицько Бойко)

4. Котилася торба з високого горба,

А в тій торбі хліб – паляниця.

З ким хочеш з тим і поділися.

                                               ( Лічилка)

5. Легко сказати,та важче зробити.    

                                                                 ( Приказка).

 

з

а

б

а

в

л

я

н

к

а

 

 

з

а

г

а

д

к

а

 

 

Б

о

й

к

о

 

 

 

л

і

ч

и

л

к

а

 

п

р

и

к

а

з

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Оголошення теми уроку. Збери зі слів  прислів’я.

 

 

 

 

 

 

 

5.  Слово автора Ляшенко Олени Володимирівни.

 

ІV. Основна частина. Читання байки «ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ-ПЕРЕРОДЖЕННЯ»

  1. Підготовчі вправи. Дихальні вправи.

- Уявіть, що в ваших долоньках – ніжна квіточка ромашки. Заплющте очі, понюхайте її і відчуйте її запах.

- Уявіть, що ви – за святковим столом. На торті горять свічки. Обережно загасіть їх.

- Уявіть перед собою свічку. Дмухніть на неї так , щоб вона одразу згасла.

- Уявіть, що вам треба здути кульбабку .

 

 2. Артикуляційні вправи

- Вимовте:

  • Як плаче немовля?
  • Як мама колише дитинку?
  • Як кінь цокає копитом?
  • Як сопе дідусь , коли заснув, читаючи газету?

 

3. Робота над чистомовкою.

 

4. Самостіне читання байки О.В. Ляшенко

«ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ-ПЕРЕРОДЖЕННЯ»

Словникова робота .

 

Переродження   - зміна кого- , що- небудь

до невпізнавання, надаючи нових якостей ,

 нового вигляду.                                                                                  

 

 «ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ-ПЕРЕРОДЖЕННЯ»

Зелена Гусінь плаче тихо.

Невже у неї сталось лихо?

Летить назустріч їй Метелик,

В руках тримає він портфелик:

  • Оце так квіти! Ось так ліс!

А в чім причина Ваших сліз,

Прекрасна пані? Я здаля

Лечу додому з навчання.

Здобув освіту вищу, справжню –

Вашій біді також зараджу!

  • Навряд чи, друже кольоровий, -

Гусінь сумна йому говорить, -

 Немає в мене справжніх друзів

Ані у лісі, ані в лузі,

Бо я зелена і бридка…

Напевно, доленька така –

Самотність, сльози і печаль…

  • Моя шановна, зачекай!

Лише за форми, колір, крильця

Судити інших не годиться!

Не судять листя, коли жовкне,

Не судять птаху, коли змовкне,

За піну не судити море.

Зовнішній вигляд – то не горе!

Печаль, коли за головою

Дурною всім нема покою,

Коли душа черства, невдячна,

Камінням серце – ось, що лячно!

  • Ніхто не зазирає в душу.

Напевно, геть піти я мушу.

На самоті мені довіку

Судилось… Щоб не чути сміху

Про те, яка я «не така»…

Ось моя доленька гірка:

Плести собі нитки шовкові

Й про крила мріять кольорові.

  • Мені відомо інше, панно!

Знання – то сила нездоланна!

Якщо Ви згорнетесь клубочком,

То зранку під ось цим листочком

Станеться диво! Ось повірте!

Лиш спробуйте і перевірте!

Метелик вчений точно знав,

Про те, що Гусені казав:

Як в плетиво та зодягнеться,

То диво враз тоді стається.

Задумала природа-мати,

Як лялечкою їй ставати.

На ранок диво дивовижне!

У лісі свято буде пишне,

Бо з Гусені на диво-ляльку

Чарівну бабку Капустянку

Перетворилась сумна пані.

З народженням прийма вітання:

  • Тепер я гарна і всміхаюсь,

Від компліментів надихаюсь!

Завмер від подиву Метелик,

Відкрив маленький свій портфелик:

  • Не бачив ще краси такої,

Божественної, неземної!

До Ваших крил таких барвистих

Я подарую Вам намисто.

А іншим пам’ятати варто:

Не привід зовнішність для жартів.

Не головне, як виглядати,

Важливо – ким зумієш стати!

 

  1. Обговорення  прочитаного

 

V. Фізкультхвилинка.

 

VІ . Інсценізація байки « У чому сила?»

 

В ЧОМУ СИЛА?

 

Мурашеня кричить з порогу:

  • Послухайте, заради Бога,

Я найсильніший на землі!

Таємна сила є в мені:

Загуглив[1] і дізнався враз,

Що в цілих 50 аж раз

Більшу, ніж важить рідний тато

Вагу спроможний я підняти!

Тим часом інші працювали,

Новий будинок будували:

Просторий, затишний, зручний:

  • Гей, чоловіче молодий,

Ти б, може, краще допоміг?

Мурашеня ж не чує їх:

  • Як можу стільки сили мати,

Собі збудую сам «палати»!

Палац-мурашник до небес

Створю. Я – справжній Геркулес[2]!

Сивий мураха-бородань

Сміявсь з дитячих поривань.

Мурашеня ж бо із листочків

Вклада фундамент на горбочку:

  • Два… десять… тридцять… сорок сім… -

Сердега впав, немає сил…

А бородань сивоголовий

Підліз поближче і говорить:

  • Візьми гіллячку і зламай.

Малий підвівся:

  • Зачекай!

За мить гіллячка навпіл «трісь»…

  • Тепер за віника візьмись, -

Продовжує навчать старий, -

Чого ж бо дивишся? Бери!

Тут гілочок - десятків три,

Ану ж бо, спробуй, хоч зігни.

Аж червоніє – так ламає:

  • Та що ж воно все означає?

Одна ламається і гнеться,

А купа – щось не піддається…

Хе-хе-кнув дід-мураха сивий:

  • Ти ж хизувався тим, що сильний?

Так і в житті, юначе-друже:

Де легко, там здаєшся дужим,

А до великої мети

Потрібно разом всім іти!

З дитинства мусиш знати, сину,

У єдності вся наша сила!

V. Обговорення байки.

 

1. Робота в парі. Проблемне завдання – прочитати плутанку.

Найбільша  в світі сила  - спільна праця , згода мила!

 

Найбільша                                        згода

                                                                                     спільна

             в                                  сила -

 

                                  світі

                                                                                    праця

                                                  мила!

 

2. Поетична хвилинка.

 

Секрет

 

Що    зробити ,

щоб  удвічі

торт

здавався вам смачнішим?

 

Що    зробити ,

щоб  удвічі

кожен день для вас побільшав?

 

Щоб і радості,

і щастя

вам було – аж ніде діти ?

 

Тут – ніякого секрету!

Треба з другом поділити.

 

  1. Майстер - клас від автора

 Осінь – коси

Павучки – їжачки

Додому – довго

Гарно – вправно

Холодний – голодний.

 

VІ. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[1] На молодіжному сленгу – «знайти в мережі інтернет, використовуючи пошукову програму Google».

[2] Стародавній міфічний герой, який славився нелюдською силою та вважався непереможним.

doc
Додав(-ла)
Дружко Наталія
Додано
14 травня 2018
Переглядів
1190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку