Урок " Базові поняття про Інтернет. Правила безпеки в Інтернеті "

Про матеріал
Віртуальна подорож по Комп»ютерній країні І. Організація учнів до уроку Слово вчителя. 1. Розпочнемо наш урок з девізу. - В нас робота є цікава, попрацюємо на славу. - Взнаєм, що комп»ютер може, як в житті нам допоможе! 2. Покажемо свій настрій за допомогою цеглинок LEGO ( слайд з учнями ) ІІ. Мотивація навчальної діяльності 1. Слово вчителя. Пропоную нашу роботу розпочати із цікавого завдання « Склади пазл – магічний куб» Ви любите складати пазли? Дане завдання ми виконаємо у групах (слайд куб ) Слово вчителя. Перевіримо, що вийшло. Яке зображення ви отримали ? Так, Куб.Чим він незвичайний ? В чому полягає його магічність ?Які слова ви бачите? Зараз ми їх зачитаємо. ( на екрані слайд з кубом і словами ) Учні зачитують : І група – половинку, ІІ група продовжують. Слово вчителя : Ці всі слова нам будуть зустрічатися на уроці. Тема уроку : Базові поняття про Інтернет. Правила безпеки в Інтернеті. Складові ПК. Закріплення вивченого матеріалу. ( слайд ) Мета уроку: Ознайомити здобувачів освіти з базовим поняттям та правилами безпечного користування Інтернетом; повторити про складові комп»ютера та їхні призначення ; розвивати мислення, увагу ; виховувати інноваційність, інформаційно-комунікаційні компетентності. Обладнання :презентація до уроку, цеглинки , підручники, зошити, музична фізкультхвилинка, відеоролик. 1. Слово вчителя. - Сьогодні урок у нас буде незвичайний, ми будемо подорожувати у казкову Комп»ютерну країну. Подорож буде нелегкою, тому, що ми повинні бути старанні, уважні, допомагати один одному. Нашим екскурсоводом по цій країні буде наш казковий герой, якого ви всі добре знаєте – Комп»юшко. ( слайд ). Всі бажаєте побувати в Комп»ютерній країні? ( ТАК ) Добре, давайте вирушаємо в дорогу. Перша наша зупинка « КАЗКОВА » - Зупинившись тут, Комп»юшко хоче почути казку про те» Як з»явився Комп»ютер « ( розповідь заздалегідь підготовлених учнів , по слайдах ) Слово вчителя. Ми пригадали складові комп»ютера, а на наступній зупинці, детальніше про їх призначення. Друга зупинка « СКЛАДОВА « Учні розповідають про призначення складових. Виходять по одному в даних ролях. ( на екрані слайд зі складовими ПК ) • Я системний блок, служу для обробки та зберігання інформації • Я монітор, все показую на своєму екрані • Я мишка, я всіма вами керую • Я клавіатура, моє призначення вводити букви і символи • Я принтер, призначений для друкування • Я динамік, призначений для передачі звуку Третя зупинка « НАГАДАЙЛИК « ( слайд Маша і Ведмідь ) Слово вчителя. По дорозі, нам зустрілися казкові герої Маша і Ведмідь. Вони хочуть, щоб ви пригадали дещо про клавіатуру. ( Скільки букв є на клавіші ?Для чого клавіша Shift ?) ( показ слайдів ) Четверта зупинка « ВСЕСВІТНЯ ПАВУТИНА « ( слайд ) Слово вчителя. Слово Інтернет, нам зустрічається щоденно. Інтернет став невід»ємною частиною нашого життя. З його появою, ми почали споживати дуже багато інформаційних продуктів : ігри, програми, музику, послуги. Однак в інтернеті може бути і неправдива інформація, недобросовісна реклама, і навіть шахраї. На даній зупинці,я пропоную вам подивитися відеоролик, який називається « Найжахливіший тиждень Петрика « Слово вчителя після перегляду відео. Продивившись відео, ми переконалися, що Інтернет – це не іграшка, з якою можна гратися. А відноситися до нього потрібно серйозно та з обережністю. П»ята зупинка « НЕТИКЕТНА « ( слайд ) Слово вчителя. Спілкуючись в Інтернеті, слід пам»ятати, що тут як і в реальному житті існують свої правила поведінки, їх ще називають « нетикет» Запитання для учнів : для чого створено Нетикет? Відповідь учня : етикет створено для того, щоб уникати конфліктів у мережі Інтернет. ( Робота у підручнику. Ланцюжкове зачитування правил з діаграми) Шоста наша зупинка « СУЧАСНА « ( слайд ) Ми зараз виконаємо сучасну фізкультхвилинку « На дискотеці» Сьома зупинка « ПРАКТИЧНА « ( QR-код. Безпечний Інтернет. Зошит с. 23 ) Слово вчителя. Зараз ми попрацюємо в Інтернеті. Ми заздалегідь завантажили на свої телефони програму для сканування кодів. 1. Вам потрібно перейти за QR-кодом 2. Просканувавши його, перейти за посиланням 3. Перед вами відкриється екран, який буде поділено на дві половинки 4. Ви повинні визначити, що є приватною інформацією, а що публічною ( читати слова і ставити на потрібне місце) 5. Самоперевірка. В кінці, натискаємо на синій кружечок. Правильні будуть у зеленій рамочці, неправильні – червоній. Запитання для учнів : хто нам нагадає, як ми розуміємо приватна інформація? Восьма зупинка « ІГРОВА» ( Робота з програмним комплексом вправ. Лісова галявина) ( слайд ) Слово вчителя . Перш ніж приступити до комп»ютерів, пригадаємо правила ТБ ( На екрані правила зачитує вчитель, діти відповідають за допомогою LEGO ) Ми проведемо практично-ігрове завдання за комп»ютерами. За одно ми потренуємося і повправляємо маніпулятором – мишею. У змаганні бере участь двоє учнів. Визначення переможців. Дев»ята зупинка « ПІДСУМКОВА « ( слайд з відеороликом ) Зараз прослухаємо і подивимося відеоролик з відповідями учнів. « Чим нам найбільше подобається урок Інформатика ? « Молодці ! Дуже добре, що ви любите і вмієте працювати за комп»ютером. На цьому наш урок закінчений. Зупинка « ЗАКОДОВАНА» ( два слайди ) Нам треба, діти, розкодувати слово, за допомогою азбуки Морзе. Азбука Морзе є одним із способів кодування повідомлень. Крапку і тире називають символами. ( самостійна робота учнів) А зараз перевіримо, що в нас вийшло, правильно, слово МИКОЛАЙ. А чому саме таке слово? Діти, в нас скоро свято св.Миколая. І Миколай бачить, що ви всі старанні, то обов»язково принесе вам подарунки.
Перегляд файлу

Віртуальна подорож по Комп»ютерній країні

І. Організація учнів до уроку

    Слово вчителя.

   1. Розпочнемо наш урок з девізу.

        - В нас робота є цікава, попрацюємо на славу.

        - Взнаєм, що комп»ютер може, як в житті нам допоможе!

    2. Покажемо  свій настрій за допомогою цеглинок LEGO (  слайд з  учнями )

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Слово вчителя.

Пропоную нашу роботу розпочати із цікавого завдання « Склади пазл – магічний куб»

    Ви любите складати пазли? Дане завдання ми виконаємо у групах (слайд куб )

        Слово вчителя.  Перевіримо, що вийшло. Яке зображення ви отримали ?

    Так, Куб.Чим він незвичайний ? В чому полягає його магічність ?Які слова ви бачите?

    Зараз ми їх зачитаємо. ( на екрані слайд з кубом і словами )

    Учні зачитують : І група – половинку, ІІ група  продовжують.

        Слово вчителя : Ці всі слова нам будуть зустрічатися на уроці.

 

 Тема уроку : Базові поняття про Інтернет. Правила безпеки в Інтернеті.    Складові   ПК.  Закріплення вивченого матеріалу. ( слайд )

 Мета уроку: Ознайомити здобувачів освіти з базовим поняттям та правилами      

                        безпечного  користування Інтернетом;  повторити про складові

                        комп»ютера та їхні  призначення ; розвивати мислення, увагу ;

                        виховувати інноваційність, інформаційно-комунікаційні

                        компетентності.

Обладнання :презентація до уроку, цеглинки , підручники, зошити, музична фізкультхвилинка, відеоролик.

  1. Слово вчителя.

    -   Сьогодні урок у нас буде незвичайний, ми будемо подорожувати у казкову Комп»ютерну країну. Подорож буде нелегкою, тому, що ми повинні бути старанні, уважні, допомагати один одному.

         Нашим екскурсоводом по цій країні буде наш казковий герой, якого ви всі добре знаєте – Комп»юшко. ( слайд ). Всі бажаєте побувати в Комп»ютерній країні? ( ТАК )

        Добре, давайте вирушаємо в дорогу.

  Перша наша зупинка « КАЗКОВА »

     -  Зупинившись тут, Комп»юшко хоче почути казку про те» Як з»явився Комп»ютер « ( розповідь заздалегідь підготовлених учнів , по слайдах )

        Слово вчителя.  Ми пригадали складові комп»ютера, а  на наступній зупинці, детальніше про їх призначення.

  Друга зупинка « СКЛАДОВА «

Учні розповідають про призначення складових. Виходять по одному в даних ролях.  ( на екрані слайд зі складовими ПК )

  •  Я системний блок, служу для обробки та зберігання інформації
  •  Я монітор, все показую на своєму екрані
  •  Я мишка, я всіма вами керую
  •  Я клавіатура, моє призначення вводити букви і символи
  •  Я принтер, призначений для друкування
  •  Я динамік, призначений для передачі звуку

Третя зупинка « НАГАДАЙЛИК «   ( слайд Маша і Ведмідь )

      Слово вчителя.   По дорозі, нам зустрілися казкові герої Маша і Ведмідь.

Вони хочуть, щоб ви пригадали дещо про клавіатуру.

( Скільки букв є на клавіші ?Для чого клавіша Shift ?) ( показ слайдів )

Четверта зупинка « ВСЕСВІТНЯ ПАВУТИНА «  ( слайд )

      Слово вчителя.   Слово Інтернет, нам зустрічається щоденно. Інтернет став невід»ємною частиною нашого життя.

      З його появою, ми почали споживати дуже багато інформаційних продуктів :

ігри, програми, музику, послуги.

      Однак в інтернеті може бути і неправдива інформація, недобросовісна реклама, і навіть шахраї. На даній зупинці,я пропоную вам подивитися відеоролик, який називається « Найжахливіший тиждень Петрика «

      Слово вчителя після перегляду відео.

      Продивившись відео, ми переконалися, що Інтернет – це не іграшка, з якою можна гратися. А відноситися до нього потрібно серйозно та з обережністю.

П»ята зупинка « НЕТИКЕТНА «  ( слайд )

      Слово вчителя.  Спілкуючись в Інтернеті, слід пам»ятати, що тут як і в реальному житті існують свої правила поведінки, їх ще називають « нетикет»

Запитання для учнів : для чого створено Нетикет?

Відповідь учня :  етикет створено для того, щоб уникати конфліктів у мережі Інтернет.  ( Робота у підручнику. Ланцюжкове зачитування правил з діаграми)

Шоста наша зупинка « СУЧАСНА «   ( слайд )

Ми зараз виконаємо сучасну фізкультхвилинку « На дискотеці»

Сьома зупинка « ПРАКТИЧНА «  ( QR-код. Безпечний Інтернет. Зошит с. 23 )

     Слово вчителя.

Зараз ми попрацюємо в Інтернеті. Ми заздалегідь завантажили на свої телефони програму для сканування кодів.

  1. Вам потрібно перейти за QR-кодом
  2. Просканувавши його, перейти за посиланням
  3. Перед вами відкриється екран, який буде поділено на дві половинки
  4. Ви повинні визначити, що є приватною інформацією, а що публічною

( читати слова і ставити на потрібне місце)

 5. Самоперевірка. В кінці, натискаємо на синій кружечок. Правильні будуть у зеленій рамочці, неправильні – червоній.

     Запитання для учнів : хто нам нагадає, як ми розуміємо приватна інформація?

 

 

Восьма зупинка « ІГРОВА» ( Робота з програмним комплексом вправ. Лісова  галявина) ( слайд )

Слово вчителя .  Перш ніж приступити до комп»ютерів, пригадаємо правила ТБ

( На екрані правила зачитує вчитель, діти відповідають за допомогою LEGO )

Ми проведемо практично-ігрове завдання за комп»ютерами. За одно ми потренуємося і повправляємо маніпулятором – мишею.

     У змаганні бере участь двоє учнів. Визначення переможців.

Дев»ята зупинка « ПІДСУМКОВА « ( слайд з відеороликом )

     Зараз прослухаємо і подивимося відеоролик з відповідями учнів.

« Чим нам найбільше подобається урок Інформатика ? «

    Молодці ! Дуже добре, що ви любите і вмієте працювати за комп»ютером.

    На цьому наш урок закінчений.

Зупинка « ЗАКОДОВАНА» ( два слайди )

    Нам треба, діти, розкодувати слово, за допомогою азбуки Морзе.              Азбука Морзе є одним із способів кодування повідомлень.

Крапку і тире називають символами. ( самостійна робота учнів)

    А зараз перевіримо, що в нас вийшло, правильно, слово МИКОЛАЙ. А чому саме таке слово?  Діти, в нас скоро свято св.Миколая. І Миколай бачить, що ви всі старанні, то обов»язково принесе вам подарунки.

doc
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку