20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Бережливе ставлення до природи. Правила поведінки в природі.

Про матеріал

На уроці потрібно таке обладнання: репродукції картин-пейзажів, предметні картки з зображенням живої природи, таблиця "Червона книга України". Використані такі форми навчання: бесіда, групова робота, робота в парах, індивідуальна робота, гра "Відгадай, що зайве", "Мозкова атака", "Мікрофон", "Продовж речення".

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

УРОК ПРИРОДОЗНАВСТВА

У 1 КЛАСІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              Вчитель початкових класів

                                              ліцей №25

                                              Немировська Т.С.

 

Тема. Бережливе ставлення до природи. Правила поведінки в природі.

Мета. Показати звязок людини з природою; ознайомити з правилами поведінки в природі; довести до розуміння учнями значення природоохоронної  роботи; виховувати бережливе ставлення до природи; розвивати мислення, мовлення, спостережливість.

Обладнання. Предметні картки із зображенням живої природи, репродукції картин-пейзажів, таблиця “Червона книга України”.

                                         Хід уроку

I. Організаційний момент. Хвилинка спостереження за природою.

II. Актуалізація опорних знань.

    1. Гра «Відгадай, що зайве».

    Нежива природа: Сонце, повітря, вода, гриби, каміння.

     Жива природа: люди, тварини, машини, гриби, рослини.

     Природа: людина, квітка, пташка, будинок, Сонце.

    Рухотворні об’єкти або не природа: шафа, книга, автобус, телефон, ґрунт, рукавички.

     2. Повторення вивченого на попередньому уроці (групова робота). Встановити значення для людини

              /              \

 неживої природи      живої природи

                                         /         \

                       рослин       тварин

III. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми уроку.

     - Отже, до якої частини природи належить людина? Доведіть. (Вона дихає, харчується, розмножується).

     - Хто найбільше впливає на довкілля: людина, тварина чи рослина?

     - Про це ми й будемо сьогодні говорити на уроці.

IV. Сприйняття і осмислення нового матеріалу.

     1. Прийом Продовж речення(робота в парах).

      - Що ви любите в природі?

      Зразок: «Мені подобається, коли...»

      «Я люблю дивитися...»

      «Я часто спостерігаю...»

      2. Бесіда про правила поведінки в природі («Мозкова атака»).

      - Чи завжди людина з розумінням ставиться до природи? Дуже часто люди наносять природі маленькі і великі рани. Деякі з них природа так і не зможе залікувати, а деякі обертаються непоправною шкодою для самої людини

       - Чи дотримуєте ви правил поведінки у природі, гуляючи в парку або лісі? (Не можна ламати гілки дерев і кущів, зривати квіти, ловити метеликів і жуків, убивати жаб і птахів, чіпати руками яєчка в гнізді пташки, розпалювати вогнище у лісі, смітити).

       - Звичайно, зламана гілочка або одна зірвана квітка – це зовсім мала ранка для природи. Виросте на дереві ще одна гілочка, залишиться в полі ще одна квіточка. А тепер подумайте, якби всі учні нашого класу зламали по одній гілочці, скільки б їх було? А якби кожен з нас зірвав лише одну квіточку? А по три? Чи була б ця ранка маленькою для природи?

       - Кожна квіточка в природі залишає після себе насіння, з якого потім виросте нова рослинка. Чи залишаться у лузі квіти, якщо ми будемо збирати їх оберемками?

       - Що станеться з річкою, якщо кожний відпочиваючий буде залишати після себе сміття?

       - Наносить людство природі і великі непоправні рани. Дуже часто, щоб побудувати нове місто або прокласти дорогу, доводиться знищувати ліси. Вирубують дерева заради деревини, якої людям потрібно дуже багато. Тому з кожним роком на землі залишається все менше лісів.

       Проте все більше забруднюються повітря й вода. Із заводів та фабрик дим і пил потрапляють у повітря, а в річки й ставки – стічні води з різними шкідливими речовинами.

       Через те, що лісів стає менше, а повітря й вода забруднюються, страждають багато рослин і тварин, а також і самі люди.

У. Фізкультхвилинка.

Травичка низенька-низенька,

Дерева високі-високі.

Вітер дерева колише, гойдає.

Птахи у вирій летять, відлітають,

А діти за парти сідають.

VI. Узагальнення та закріплення знань.

  1. Робота з підручником (с. 28-29).

-Читання вчителем.

-Відповіді на питання після тексту.

     2. Ознайомлення з правилами поведінки в природі (бесіда за малюнками).

    3. Робота у зошиті (с. 10).

- На яких малюнках діти гарно поводяться? Чому?

- Розфарбуйте ці малюнки.

VІІ. Підбиття підсумків уроку.

       Прийом «Мікрофон»

        - Що ви вирішили для себе після цього уроку?

         - Памятайте, що Земля – не рабиня наша, а мати. А ми на ній не невдячні гості, а мудрі господарі. І кожен з нас повинен турбуватися про долю нашого довкілля, адже природа – наш спільний дім.

 

 

 

 

docx
Додано
24 серпня 2018
Переглядів
512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку