Урок "Безособові речення"

Про матеріал
Конспект уроку української мови у 8 класі "Односкладні речення. Безособові речення".
Перегляд файлу

Тема. Безособові речення.

Мета: поглибити знання учнів про односкладні речення, сформувати поняття про безособове речення, способи вираження в ньому головного члена; розвивати вміння аналізувати ці речення у висловлюваннях, розрізняти їх, трансформувати й конструювати безособові речення, розвивати логічне мислення та увагу; виховувати здатність бачити прекрасне у природі за допомогою дидактичного матеріалу.

Очікувані результати: учень/учениця знає види односкладних речень, пояснює будову односкладних речень кожного з типів; визначає види односкладних речень (також як частин складних речень); конструює односкладні речення вивчених видів; правильно використовує їх у власному мовленні; вживає в мовленні речення двоскладні й односкладні різних видів як синтаксичні синоніми; оцінює виражальні можливості й роль односкладних  і неповних речень у текстах художнього, розмовного, публіцистичного стилів.

Обладнання: мультимедійний комплект.

Вид діяльності

(слайд)

Перебіг уроку

Примітки

Тема уроку

Безособові  речення.

 

Завдання уроку

Це потрібно…

знати:

які речення називаються безособовими;

яку роль виконують односкладні речення в мовленні;

вміти:

виділяти безособові речення з-поміж інших видів односкладних речень;

перебудовувати речення на безособові;

використовувати їх в усному та писемному мовленні.

 

Актуалізація опорних знань

Порівняйте речення

  • 1. Інститут археології НАН України відкрив у Києві Археологічний музей.
  • 2. Ожиною терпкою пахне ліс.
  • 3. А небо мжичить без кінця.
  • 1. У Києві відкрито Археологічний музей.
  • 2. Пахне терпкою ожиною в лісі.
  • 3. Надворі без кінця мжичить.

 

Робота з підручником

§23, с. 158.

 

 

Робота з таблицею

 

Вправа-кодування

Прочитати безособові речення, знайти присудок, цифрами позначити спосіб його морфологічного вираження: 1 – безособове дієслово; 2 – безособова форма на -но, -то; 3 – прислівник; 4 – інфінітив.

Гримало майже над головою.

Поки що не зовсім сутеніло.

Під час монгольської навали Десятинну церкву було зруйновано.

Надворі тихо, аж мертво.

До замку доступитися нелегко.

 Хмариться.

Чорно і голо.

Через канал було перекинуто в’їздний підвісний міст.

Людям треба знати своє минуле, свою історію.

1 1 2 3 4 1 3 2 4

 

 

Переробіть двоскладні речення на односкладні безособові.

  • 1. На галявині настають сутінки.
  • На галявині сутеніє.
  • 2. Повіяли холодні вітри.
  • Повіяло холодними вітрами.
  • 3. Ми дихаємо вільно й  легко.
  • Дихається вільно й легко.
  • 4. Ми маємо вирушати далі.
  • Нам треба вирушати далі.

 

Творче завдання

Скласти й записати текст із безособових речень з такими присудками.

Сутеніло, стихло, заспокоїлось.

Смеркло, темно, тривожно.

Довідка. На вулиці, надворі, за вікном, навколо, нарешті, швидко, на душі, всюди.

 

Рефлексія

 

Домашнє завдання

Підручник, §23, с. 158,

вправа 269 – переписати речення, розставити розділові знаки, підкреслити граматичні основи, указати вид односкладних речень.

 

 

 

docx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку