Урок "Безпечна робота в Інтернеті. Авторське право та Інтернет"

Про матеріал
Цілі уроку  навчальна: узагальнення і систематизація знань учнів щодо безпеки в Інтернеті;  розвивальна: розвиток навичок та вмінь аналізувати, систематизувати знайдену інформацію та робити висновки; розвиток навичок самостійної роботи; вміння працювати в колективі та відповідальності;  виховна: виховувати інформаційну культуру учнів. Завдання уроку. Ознайомити учнів з правилами безпечної роботи в Інтернеті та поняттям авторське право. Тип уроку. Урок-квест Обладнання. Комп’ютери, підключені до глобальної мережі Інтернет, мультимедійний проектор, програма Microsoft PowerPoint, Інтернет-вправи.
Перегляд файлу

Тема. Безпечна робота в Інтернеті. Авторське право та Інтернет (3 клас)

Цілі  уроку

  • навчальна: узагальнення і систематизація знань учнів щодо безпеки в Інтернеті;
  • розвивальна: розвиток навичок та вмінь аналізувати, систематизувати знайдену інформацію та робити висновки; розвиток навичок самостійної роботи; вміння працювати в колективі та відповідальності;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів.

Завдання уроку. Ознайомити учнів з правилами безпечної роботи в Інтернеті та поняттям авторське право.

Тип уроку. Урок-квест

Обладнання. Комп’ютери, підключені до глобальної мережі Інтернет, мультимедійний проектор, програма Microsoft PowerPoint, Інтернет-вправи.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.

- Сьогодні на занятті ми вирішимо одну дуже важливу проблему, яка стосується одного з найбільш значних досягнень ХХ століття. «Інтернет – частина твого життя! Зроби його безпечним…!»

- А що ж таке Інтернет?

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=Gcgdt4K7gb4

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Дуже часто ми чуємо: «Дотримуйся правил дорожнього руху», «Дотримуйся правил поводження з газом, пожежної безпеки». Ми спокійно реагуємо на це і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На заводі, чи на фабриці, і взагалі на будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.

Так і ми працюючи в Інтернеті повинні з’ясувати, які існують правила, і що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

ЗАВДАННЯ 1

Це різновид комп’ютерної програми, відмітною особливістю якої є здатність до самостійного розмноження. Потрапляючи на комп’ютер, він може створювати свої копії, поширюватися, впроваджуючи себе в інші програми, або замінювати їх.

Також  може призвести до псування або видалення інформації, передачі конфіденційних або персональних даних зловмисникам по мережі Інтернет. Він може маскуватися під нешкідливі вкладення: картинки, документи, посилання на інші сайти тощо.

 

Яку назву має загадкова  програма? Знайдіть  безпечне правило користування  для неї.

 

 


ЗАВДАННЯ 2

Складіть правило із поданої хмари слів.

 

Інтернет-версія https://tagul.com/7mrc1xsy6yru/%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82

 

 

ЗАВДАННЯ 3

 

Склавши пазл ви дізнаєтесь про ще одно правило безпечного користування Інтернетом.

 

 

Інтернет-версія http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=15ec6fba29d9&authkey=7520b1866995e67fe6966bee7465ed08

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ 4

Знайдіть на  напишіть отримані слова з поданих літер.

Що заважало вам  знайти потрібні слова?

Знайдіть відповідне правило.

 

Інтернет-версія

http://LearningApps.org/2378014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ 5

За допомогою таблиці кодування декодуйте повідомлення та  знайдіть правило безпечної роботи з ним в Інтернеті.

1

3

22

18

20

21

30

14

6

19

20

1

3

18

 

 

 

 

 

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2013/f3cod/7.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ 6

Перегляньте надані малюнки та знайдіть одну властивість яка їх об’єднує.

http://img.likeness.ru/uploads/users/3737/1294412292.jpg

Незнайка в Перми

 

 

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Хто здоровим хоче бути,

Про зарядку не забудь!

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись,

Руки вгору, руки в боки,

І зроби чотири кроки,

Дерева високі-високі,

Травичка низенька-низенька,

Вітер дерева колише, гойдає,то вниз пригинає.

 

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Круглий стіл: «Як захистити себе в Інтернеті?»

(Діти висловлюють власні думки)

VIІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Інтерактивна вправа «Піраміда позитивних почуттів»

Вчитель простягає руку і говорить: «На уроці мені сподобалось, що ви працювали наполегливо і старанно» Учні по черзі підходять, кладуть долоньку зверху і говорять: «Мені сподобалось…»

VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Намалювати малюнок «Мій безпечний Інтернет»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки до уроку

ПРАВИЛА

Не відкривайте листи з інтригуючими заголовками від невідомих відправників. Встановлюйте ліцензійне антивірусне ПЗ. Регулярне оновлення антивірусних баз допоможе антивірусу протистояти проти самих новітніх розробок зловмисників.

Не можна повідомляти своє прізвище, ім’я, домашню адресу,  номер мобільного телефону, школи, клас, логіни, паролі.

Ніколи не погоджуйтесь на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці та їх присутності.

Завдяки Всесвітній глобальній мережі можна мати доступ до великої кількості інформаційних ресурсів. Це відкриває широкі можливості для навчання. Але водночас Інтернет містить багато матеріалів, які не можна вважати ані корисними, ані достовірними. Оскільки всі мають можливість розміщувати в мережі будь-які свої повідомлення і коментарі, слід навчитися критично оцінювати відомості, їх правильність та актуальність.

Усі ресурси Інтернету: тексти, зображення, музичні твори, відео тощо - мають своїх власників. І права на ці матеріали належать саме власникам. Лише вони мають право розповсюджувати ці матеріали, підписувати своїм іменем, отримувати за них винагороду тощо. Ці права називають авторськими, які охороняє закон про захист авторських прав.

Якщо людина видає чужі матеріали за свої, ставить своє прізвище під чужим текстом або фотографією, то таке порушення називають плагіатом. Якщо ви отримали з Інтернету та підписали своїм прізвищем реферат або презентацію - це також вважається плагіатом.

 

Для поділу учнів на 3 групи можна використати фразу «МІЙ БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ». Фразу порізати на слова та роздати учням.

1 група  – МІЙ

2 група – БЕЗПЕЧНИЙ

3 група –  ІНТЕРНЕТ

Правила надруковані на окремих аркушах та розміщуються на окремому столі. Один учень від групи  підходить та знаходить  відповідь  на завдання та кріпить на дошку.

 

МІЙ

БЕЗПЕЧНИЙ

ІНТЕРНЕТ

МІЙ

БЕЗПЕЧНИЙ

ІНТЕРНЕТ

МІЙ

БЕЗПЕЧНИЙ

ІНТЕРНЕТ

МІЙ

БЕЗПЕЧНИЙ

ІНТЕРНЕТ

МІЙ

БЕЗПЕЧНИЙ

ІНТЕРНЕТ

МІЙ

БЕЗПЕЧНИЙ

ІНТЕРНЕТ

МІЙ

БЕЗПЕЧНИЙ

ІНТЕРНЕТ

МІЙ

БЕЗПЕЧНИЙ

ІНТЕРНЕТ

МІЙ

БЕЗПЕЧНИЙ

ІНТЕРНЕТ

МІЙ

БЕЗПЕЧНИЙ

ІНТЕРНЕТ

 

 

http://www.kobu.kiev.ua/wp-content/uploads/2015/04/1398102422_1392227912-bezopasnost-detey-v-internet.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стеценко Валентина
    Дякую! Використаю на уроці.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 травня 2019
Переглядів
4825
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку