Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного переходу. Дорожня розмітка.
Мета: Поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, з правил переходу проїзної частини дороги; вчити уникати небезпеки на дорозі, розпізнавати дорожню розмітку, оцінювати ризик під час переходу дороги; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність. Обладнання: мультимедіа, картки для роботи у парах, дорожні знаки, слайди відповідно до теми, навчальні мультфільми. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Хід уроку
|
Для дитини з ООП (умовні позначення: вади слуху –С., порушення інтелекту – І., порушення мовлення- М., порушення зору –З. порушення опорно-рухового апарату- О\Р.)
|
І. Організаційний момент
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо .
Роботу швидше починаймо.
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок! - Повторимо правила поведінки на уроці: Учні на уроці не викрикують, а … (піднімають руки). Учні на уроці не відволікаються, а … (уважно слухають). Учні на уроці не тільки слухають, а відповідають і …(запам’ятовують) .
Реклама
Діти створюють рекламу до уроку
Який сьогодні буде урок математики ( творчий, пізнавальний, цікавий, повчальний, насичений …)
|
Із запропонованих картинок вибрати «правила» для уроку. (с,і,м.)
(з,о\р – слухають відповіді інших дітей – погоджуються – непогоджуються)
Разом з учнями – з.о\р.
І.м.с.- вибирають смайлик із набору для уроку)
|
ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності. - 1. Робота із загадками
Тягнеться нитка,
А в клубок не змотаєш. (Дорога)
Не літає, не дзижчить,
Жук по вулиці біжить.
І горять в очах жука
Два блискучих вогники. (Автомобіль)
(пішохід)
Учитель. У школі ви — учні, а на дорозі — пішоходи. Щоб не сталося біди, необхідно виконувати Правила дорожнього руху.
Давайте пригадаємо які з них ви вивчили у 1 класі?
Що таке дорога?
-
Кожна вулиця має проїжджу частину для руху транспорту. Це — дорога.
Де ходять пішоходи?
-
Пішоходи ходять узбіччями або тротуарами.
Що таке світлофор ?
-
Світлофор — найкращий друг пішоходів. Переходити дорогу треба на переході.
|
Піднімають відповідний малюнок із 2 запронованих (м.і.)
(з.о\р.) – відповідає
(с.)- йому читає асистент вчителя
Дитина працює з асистентом , який показує відповідні картки із зображенням дороги, пішохода і світлофора – дитина висловлюється що про це знає.
|
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні ви поглибите знання про правила пішохідного руху з метою запобігання небезпеки на дорозі.
|
ІV. Вивчення нового матеріалу. Вступна бесіда. - Життя людини, її здоров’я — це головне. У кожної людини воно одне. Втратити здоров’я або життя дуже просто і легко, а от повернути його назад іноді буває неможливо. За статистикою, щогодини на дорогах світу гине 9 дітей. У тридцятьох випадках зі ста їхня загибель пов'язана з їх власною неправильною поведінкою на дорозі, а не з помилкою водія. Послухайте віршик слухняного пішохода. Правила дорожні знаю, Їх виконую завжди. Знаки на ходу читаю, Щоб не трапилось біди. В школу свій маршрут долаю, Шлях, що вдало вибрав я. Він безпечний, я це знаю, Знає це й моя сім’я. І дорогу переходжу Тільки там, де перехід. І на все я час знаходжу, На навчання і похід. Основне — це дисципліна, І тоді біда мине. Знати треба неодмінно, Що життя — це головне!
|
С. – читає сам або асистент
|
Робота за підручником. (с. 77- 79) Опрацювання тексту. (один (або двоє) учень читає вголос інші слідкують– за ними дивиться асистент)
Бесіда за прочитаним. - Що потрібно дотримуватись учасникам руху? (Правила дорожнього руху). - Для чого призначені тротуари? (Для руху пішоходів). - Де потрібно ходити, якщо тротуари відсутні? (По узбіччю дороги, назустріч транспорту). Словникова скарбничка (слайд) Пішохід – особа, що бере участь у русі поза транспортними засобами. Учасники дорожнього руху – це особи, які беруть участь у русі на дорозі: пішоходи, водії, погоничи худоби, велосипедисти. Перегляд слайдів «Будова дороги» (Див. додаток 2) - Що означає слово «тротуар»? (значення слова) - Що таке «проїзна частина»?
|
(з.)- слухає або читає разом з учнями
(і.с.м.о\р)Розглядаємо разом зображення в підручнику учень показує де тротуар, де перехід, підземний перехід, надземний перехід, скільки пішоходів – порахувати…
З- індивідуальна картка читає самостійно.
|
Кросворд. - Позначити малюнки, на яких діти поводяться правильно. - Ще безпеку на дорозі допомагає підтримувати і дорожня розмітка. Яка змушує правильно рухатись як автомобілі, так і пішоходів. Загадка Що за коник полосатий На дорозі коло хати? «Зебра», кажуть, уляглась – Звідкіля вона взялась? «Зебра» в нас на переході – Та чи є така в природі? (Пішохідна розмітка «Зебра») Мультфільм «Смішарики про «зебру» (Див. електронний додаток 3) Бесіда. - З першого класу відомо, що переходити дорогу потрібно по пішохідному переході. Для того, щоб нагадати вам, які бувають пішохідні переходи, пропоную переглянути слайди. (Продовження презентації) - Що ще допомагає переходити дорогу? (Світлофор). - Як він допомагає регулювати рух, нагадає нам одна учениця. Я шлях вкажу надійний, Де небезпек нема. Трикольорове око Я маю недарма. Нехай воно і мружиться, Ніколи я не сплю, З малими дітьми в хованки Я гратись не люблю. В роботі я суворий І стриманий завжди. Тролейбуси, машини Біжать сюди й туди. Дивлюсь червоним оком — Велю спинитись я, Одне мені потрібно — Це витримка твоя. А блисне жовте око, Іти не поспішай, Бо жовтий — не зелений: Потрапиш під трамвай. Увага — і зелений Привітно замигтів. Він колір найдобріший, Щасливої путі!
|
|
Руханка на увагу
Вч. Будемо виконувати рухи за світлофором:
Зелений рухаємось по класу
Жовтий – крокуємо на місці
Червоний – зупинись
(вчитель голосно називає кольори, міняє їх порядок) Машини мчать по місту, (учні рухаються по класу) Зустрівся світлофор. Там жовтий загорівся – і глохне вже мотор. (крокують на місці) Зелений – мчать машини. (починають знову рух) Червоний – зупинись! (зупиняються ) А загорівсь зелений – за парти час рушать.
|
(о\р.)з разом з асистентом рухається там де є вільне місце
(с.і.м.)(бачать колір) –разом з іншими дітьми
|
Робота з підручником. (с.82)
Бесіда «Дорожня розмітка». - Ще допомагає регулювати рух автомобілів і пішоходів дорожня розмітка. Біла суцільна лінія посередині дороги ділить її на частини, по яких транспорт рухається в протилежних напрямках. І машини їдуть без перешкод. (Продовження перегдяду презентації).
|
(з- збільшене зображення або лупа)
(С.)- читає самостійно текст і розгялдає малюнок
(і.о\р.м) –розглядає ілюстрацію в підручнику і слухають вчителя
|
V. Узагальнення та систематизація знань. Робота в парах. Гра «Правила для пішоходів». -У вас на партах є картки із словами з яких потрібно скласти речення. І це речення непрості, а правила для пішоходів. Потім ви зачитаєте ці речення. Розгляньте малюнок.
Покажіть на ньому дорогу, перехід, бордюр, тротуар.
Де йдуть пішоходи?
Де їдуть машини?
Якої сторони треба триматися на тротуарах і пішохідних доріжках?
Де пішоходи переходять дорогу?
Які переходи зображено?
Скільки підземних переходів?
Скільки пішоходів заходять до підземного переходу?
Скільки дорожніх знаків намальовано? Назвіть їх. («Підземний перехід», «Пішохідний перехід»)
Гра «Асоціації » Назвіть одне слово з яким у вас порівнюється слово «дорога».
|
Працюють з сильними дітками
Слух – скласти пазл, де зображено перехід, пішохода, світлофор
|
5. Робота в зошиті (С. 43-44)
1) № 1. Розгляньте малюнок. Знайдіть на ньому порушників. Обведіть їх червоним олівцем. Дайте письмову пораду дітям.(асистент слідкує)
2) № 4. Відгадайте загадку.(ЗАЧИТУЄ ВЧИТЕЛЬ)
Я не їм вівса і сіна,
Дайте випити бензину,
Усіх коней обжену,
Хоч кого наздожену. (Автомобіль)
|
5. Робота в зошиті (С. 43-44)
(і.о\р.м.с)1) № 1. Розгляньте малюнок. Знайдіть на ньому порушників. Обведіть їх червоним олівцем. Дайте поради дітям-усно вчителю(м. якщо може)
2) №4 (с.)-читає самостійно і відгадує
|
Робота в групах .
У кожного з вас на парті є кружечки різного кольору. Прошу об’єднатися в групи за кольором кружечків і підійти до плакатів, де зображено вулицю . Потрібно наклеїти дорожні знаки на відповідні місця (пішохідний перехід, підземний, надземний перехід, світлофор)
|
З- «оглядає» об’ємні – рельєфні зображення і називає що це – підземний перехід, надземний перехід, світлофор, зебра.
І.м.с.- приймають участь з дітьми
о\р- підійти до групи допомагає асистент.
|
VІ. Підсумок уроку. - Хочу перевірити, чи запам’ятали ви правила, з якими ми познайомились на уроці. Вірш-добавлянка. Щоб на дорогах жертвою не стати, Потрібно Правила ... (вивчати). Тож знати треба сину й доні, Що рух у нас ... (правосторонній). Де по дорозі мчать машини, То це ... (проїжджа) є ... (частина). А де прогулюються пари, Де люди йдуть — це ... (тротуари). Дорогу не перебігайте, А краще трішки ... (зачекайте). Щоб не було нікому шкоди, Завжди ідіть на ... (переходи). І теж хвилинку зачекайте, І не біжіть,... (не поспішайте), Бо завжди той, хто поспішає, Усіх смішить і... (звеселяє). Й виконуй правила завжди, Тоді не трапиться ... (біди). - Чи сподобавсь вам урок? Я думаю, що ви станете ще уважнішими на дорозі.
|
(о\р.м.з.і.)-виконують разом з усіма на слайді
(с.)- читає віршик і підкреслює правильну відповідь із двох варіантів (слідкує асистент)
Щоб на дорогах жертвою не стати, Потрібно Правила… (вивчати) (стрибати). Тож знати треба сину й доні, Що рух у нас ... (правосторонній) (зворотній). Де по дорозі мчать машини, То це ... (проїжджа)(спляча) є ... (частина)(одежина). А де прогулюються пари, Де люди йдуть — це ... (мемуари) (тротуари). Дорогу не перебігайте, А краще трішки ... (зачекайте) (поспівайте). Щоб не було нікому шкоди, Завжди ідіть на ...(турпоходи) (переходи). І теж хвилинку зачекайте, І не біжіть,...(не співайте) (не поспішайте), Бо завжди той, хто поспішає, Усіх смішить і... (звеселяє) (радує). Й виконуй правила завжди, Тоді не трапиться ...(їди) (біди).
|
|