Урок"Безпека оселі.Правила безпеки під час користування засобами побутової хімії".

Про матеріал
План - конспект інтерактивного уроку до розділу 1."Здоров'я людини" теми "Побутова безпека" (підручник Основи здоров'я, 7 клас, Н.М.Поліщук)
Перегляд файлу

Розділ 1. Здоров’я людини

Тема : «Побутова безпека»

Тема уроку : «Безпека оселі. Правила безпеки під час користування засобами побутової хімії»

Мета уроку :

  • освітня  ціль:поглибити знання учнів про правила побутової безпеки ;  навчити правилам безпечного  користування засобами побутової хімії, пояснити необхідність  виконання правил користування речовинами побутової хімії;
  • розвивальна ціль:розвивати  вміння  аналізувати, встановлювати причинно  – наслідкові зв’язки,  висловлювати свою думку, спостерігати  та співпрацювати , відповідати на різнорівневі запитання;
  • виховна ціль:  виховувати ціннісне ставлення до життя і здоров’я, почуття відповідальності, спостережливість, толерантність, працелюбність , старанність, культуру спілкування.

Обладнання: підручник, клейкі папірці(до вправи «Безпечна оселя»), аркуші формату А4 ( до вправи «Мозковий штурм») , листки – самооцінки, препарати в аерозольній упаковці, лаки, фарби, розчинники, побутові дезінфікуючі засоби.

Тип уроку:інтерактивний

Хід уроку

І.Організаційний момент .

   Привітання , створення позитивного настрою

   Аудіозвернення

Настрій на урок взяли ,

З посмішкою почали .

Не просто слухати , а чути.

Не просто дивитися , а бачити.

Не просто відповідати ,а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

 

ІІ. Мотивація  навчальної  діяльності

     Показ  відеосюжету «Телевізійні новини»  ( підбірка сюжетів про  отруєння засобами побутової  хімії ).

     Слово вчителя 

     Сьогодні  на  уроці  ми  з  вами  дізнаємось  про  правила  зберігання  засобів  побутової  хімії ,  виконання  яких  збереже здоров’я і життя вам та вашим рідним.

      А тема  нашого  сьогоднішнього  уроку  «Безпека оселі. Правила безпеки під час користування засобами побутової хімії».

      Очікування учнів

      Вправа «Безпечна оселя»

      Слово вчителя 

      Діти зараз я вам роздам  папірці( у вигляді будинків) ,  запишіть   на звороті  будиночків  свої очікування , по закінченню уроку  ваші будиночки ,ви зможете розмістити   на  «Вулиці  Безпеки» , якщо ваші сподівання справдились  ( або не розмістити ). 

      Творча вправа «Інтерв’ю »

      Слово вчителя 

      Діти , ви переглянули відеосюжет  «Новини ТСН», дізналися тему уроку , а   щоб ви  хотіли  дізнатися на цьому уроці?

 

 

     На цьому  уроці ви дізнаєтеся:

  • класифікацію засобів побутової хімії залежно від ступеня їхньої небезпеки;
  • про небезпеку , яку можуть становити засоби побутової хімії;
  • про наслідки отруєння засобами побутової хімії  та першу допомогу, яку потрібно при цьому надати.

 

IІІ. Сприйняття нового матеріалу

     1.Засоби побутової хімії. Групи засобів побутової  хімії за ступенем безпеки .

     Слово вчителя 

     Існує поняття «побутова хімія». Так називаються усі хімічні речовини, які людина застосовує в побуті. Деякі з них входять до складу косметичних засобів, інші засоби допомагають нам утримувати в чистоті наше помешкання, доглядають  за меблями та підлогою.

     Вправа «Мозковий штурм»

  •       Назвіть засоби побутової хімії, якими ваші батьки та ви  користуєтесь удома? Занотуйте на листочках, що лежать на ваших столах , ті засоби побутової хімії,які ви  назвали .

(Усі відповіді фіксуються на дошці)

     Фронтальна бесіда

  1. Навіщо ми користуємося засобами побутової хімії ?

          Можливі відповіді( миття ,чищення, догляд за одягом, взуттям,  меблями неможливий без засобів побутової  хімії, а ще вони допомагають зробити нашу оселю затишною, здійснити косметичний  ремонт в нашій оселі.

 

          Крім мийних і дезінфікуючих засобів , широке побутове застосування мають   

 також отрутохімікати  - отрути, які виробляють  хімічним шляхом. Їх

 використовують у боротьбі проти комах, шкідливих рослин і гризунів, не менш

 шкідливими вони є й для людини.

 

          На дошці  розташовані  усі  відомі вам  засоби побутової хімії. Давайте 

  спробуємо їх розподілити по відповідним групам: (умовно  безпечні, небезпечні, 

  вогненебезпечні,отруйні,  ) Назви  груп  розміщуються  на  дошці у вигляді схеми.

 

За ступенем небезпеки засоби побутової хімії умовно поділяють на групи:

  • умовно безпечні ( без застережних написів). Це мило , пральні порошки , зубні  пасти,  косметика;
  • небезпечні (небезпечні для шкіри  й очей, із застережними написами, наприклад, «Остерігатися потрапляння в очі!» ). Це підбілювачі, дезінфікуючі засоби;
  • вогненебезпечні (з написами й умовними позначками про заборону  використання поблизу відкритого вогню). Це препарати в аерозольній упаковці , лаки, фарби, розчинники , засоби для обробки рослин;
  • отруйні ( з написом «отрута» чи спеціальними позначками). Це сильнодіючі засоби для боротьби з комахами, гризунами.

 

 

 

Висновок:Отже засоби побутової хімії не настільки безпечні , як ми вважаємо, вони будуть для нас безпечними ,якщо ми будемо їх використовувати за призначенням, якщо ж ми з вами будемо нехтувати інструкціями що містяться на етикетках засобів побутової хімії , наше здоров’я  і життя буде в небезпеці.

 

Тому пам’ятаймо:

1.Користуючись  засобами  побутової  хімії,  слід  захищати руки  рукавичками. 

2.Ретельно  змивайте  засоби,  щоб  на поверхні не залишалися активні речовини.

3. Після  використання  мийного  засобу  посуд  потрібно  якомога довше полоскати й обов’язково в гарячій воді.

4.Використовуйте  засоби  побутової  хімії  з  позначкою  «Для чутливої шкіри».

 

          Робота з зошитом .

          Занотуйте схему зі слайду   «Класифікація засобів побутової хімії за ступенем

небезпеки».

 

           Інформаційне повідомлення учня  «Хвилинки – цікавинки»  (цікава      

 інформація про засоби побутової хімії)

 

ІV. Валеологічна пауза

       Слово вчителя 

 

- Що ж, мабуть, прийшла пора
Трохи відпочити.
Я хочу на фізкультхвилинку
Всіх вас запросити.

        Руханка  «В Україні холодно».

       Слово вчителя 

  • Отже прошу вас підвестися  та повторювати рухи за мною  « Коли  виходиш на вулицю,  холод  хапає за щічки  (щипати за щоки), за вуха (масажувати вуха), пробирається під кожуха ( руки  згинаємо і починаємо терти долонями по руках), мерзнуть ноги (тупотіти ногами). Нам стає холодніше ми швидше йдемо до школи,  заходимо  до класу, стає тепліше, пошипують щічки, вуха (тертя щік, вух), бачиш своїх однокласників (вітаєшся за руку с сусідом), поступово зігріваєшся, розслабляєшся  (гладиш по плечах,руках)і весь день із задоволенням навчаєшся.

 

2. Небезпека засобів побутової хімії.

    Слово вчителя 

    Повернемося до відеоролика «Відеосюжет  «Телевізійні новини»  ( підбірка сюжетів про побутові отруєння).

   - Що спричинило отруєння дітей? (Вживання засобів побутової хімії)

   - А чим же засоби побутової хімії небезпечні (Вони містять шкідливі для здоров’я хімічні речовини).

    Перегляд  слайдів  «Небезпечні речовини засобів побутової  хімії»

 

 

    Слово вчителя 

  • Ми всі з вами  в побуті користуємося засобами побутової хімії
  • Засоби побутової хімії небезпечні, а де слід їх зберігати? (Відповіді учнів)

     Робота в групах.

     Робота з підручником сторінка стр.51-52.

  • Чим небезпечні отруєння  хімічними речовинами?

     Інтерактивний метод «Взаємонавчання»

     Завдання: кожна група отримує свою ситуацію та моделює першу допомогу при потраплянні на тіло хімічної речовини. Для роботи учні отримують роздрукований додатковий матеріал. Учням пропонується опрацювати матеріал підручника сторінка 52 -53, та визначити яку першу допомогу можна надати дітям в даній ситуації.

 

         Інтерактивний метод «Аналіз  життєвих  історій»

         Перша життєва історія. Валя із Сашком прибирали квартиру:Сашко витрушував килими, а сестра мила ванну спеціальним засобом, що містить кислоту. Коли діти все прибирали,Сашко помітив, що на руках у Валі зявилися червоні плями.

  •  Чому на руках у вали зявилися червоні плями?
  •  Як надати допомогу в разі попадання на шкіру хімічних речовин?

 

Можлива відповідь учня /учениці: ( У Валі опік спричинений миючим засобом , що потрапив на шкіру, Валя відчула пекучий біль, шкіра  почервоніла,потім вкриється шкіркою. У такому випадку варто промити вражену ділянку  великою кількістю води протягом 10-15 хвилин, після промивання водою можна обмити вражену ділянку мильною водою чи слабким розчином  соди (половину чайної ложки соди розчинити в склянці води).

 

          Друга життєва історія. Максим,  Оленка, Іринка вирішили в підвальному приміщенні обладнати кімнату для ігор. Вони почали фарбувати стіни, лакували підлогу . Через годину всі відчули запаморочення , нудоту, сильне потовиділення.

  • Як ви поясните такий стан дітей і що порадите їм зробити?

 

Можлива відповідь учня /учениці: (Дітям необхідно терміново покинути приміщення де проводились роботи , вийти на свіже повітря, викликати лікаря . Якщо хтось з дітей самостійно не може вийти з приміщення потрібно винести дитину на свіже повітря, якщо це можливо зробити самостійно або за допомогою дорослих,покласти  її набік , оскільки може розпочатися блювота, і  обов’язково викликати лікаря).

 

         Третя життєва історія. Двоє хлопчиків, під час прибирання  на горищі зачепили коробку з невідомим порошком, і він висипався одному з хлопчиків на руку.

  • Чим загрожує  ця ситуація?
  • Що ви порадили б цим дітям?

 

Можлива відповідь учня / учениці: (Якщо хімічна речовина , що потрапила  на шкіру руки суха – не варто дмухати на неї , не потрібно намагатися стерти її за допомогою

одягу. Струсити варто її за  вітром і промити місце , куди вона потрапила , холодною водою, накрити варто цю ділянку шкіри чистою сухою серветкою та негайно звернутися до  медичного закладу за  допомогою).

 

 

      Висновок: усі засоби побутової хімії  будуть безпечними , якщо їх застосовувати  за прямим призначенням та згідно з інструкціями й рекомендаціями щодо використання.  Усі  засоби побутової хімії  будуть небезпечними , якщо вони потрапляють  на тіло або всередину організму, спричинивши отруєння або подразнення , опік шкіри.

       Робота в групах.

       Рольова гра «Експерти»  

       Слово вчителя 

  • Сьогодні ви маєте можливість уявити себе  експертами, систематизувати запропоновані вам  засоби  побутової  хімії  за ступенем  небезпеки. Уважно дослідіть етикетки засобів побутової хімії  та оголосіть нам про свої результати.

       Висновок: усі засоби побутової хімії мають інструкції щодо використання та зберігання, яких слід дотримувати. Обов’язково звертайте увагу на застережливі написи.

       Щоб уникнути отруєння засобами побутової хімії  дотримуйтеся таких  порад:

  • ніколи не користуйся невідомими засобами побутової хімії;
  • не запалюй сірники поблизу пляшок і банок із різним запахом;
  • перш ніж використовувати хімічний засіб, прочитай інструкцію й чітко виконуй її.

 

V. Осмислення , узагальнення і систематизація знань

     Робота з підручником

     Вправа «Міркуємо»

     Слово вчителя 

  •   Розгляньте малюнок на сторінці 52 . Чи правильно зберігаються засоби побутової хімії , зображені на ньому?

    Вправа «Мікрофон»

    Учням пропонується обговорити  правила безпеки під час користування засобами побутової хімії та розробити пам’ятку безпечного використання засобів побутової хімії.

     Складання пам’ятки «Правила  безпечного  поводження  із  засобами  побутової хімії»

1.  Уникайте  надмірного  застосування  побутової  хімії, оскільки  це  порушує  нормальне  функціонування  імунної системи людини і є однією з причин алергії.

2.  Користуючись  засобами  побутової  хімії,  слід  захищати руки  рукавичками.  Ретельно  змивайте  засоби,  щоб  на поверхні не залишалися активні речовини.

3.  Після  використання  мийного  засобу  посуд  потрібно  якомога довше полоскати й обов’язково в проточній  воді.

4.  Використовуйте  засоби  побутової  хімії  з  позначкою  «Для чутливої шкіри».

5.  Не  можна  змішувати  різні  хімічні  засоби  для  отримання кращого результату.

6.  Найбільш  сильні  алергени    це  порошкові  засоби  й  аерозолі,  тому  віддавайте  перевагу  гелям,  пастам  або  гранульованим засобам.

7.  Не  користуйтеся  одним  видом  побутової  хімії  тривалий  час, періодично міняйте засоби.

8.  Зберігати  побутову  хімію  слід  у  щільно  закритих  ємностях у нежилих приміщеннях.

 

 

 

VІ. Повідомлення домашнього завдання.

      Ці завдання  до початку уроку записані на дошці.

 

 

    Обов’язкове:

опрацювати матеріал підручника  щодо вивченої теми (§ 7 стр.48-57).

      Додаткове:

- створити ілюстративний матеріал на тему  «Правила безпеки під час користування засобами побутової хімії»;

- розробити пам’ятку «Безпека моєї оселі»;

- створити проект  « Мій безпечний будинок».

 

VІІ. Підсумок уроку.
        1.Завершення вправи «Безпечна оселя»

        2. Оцінювання роботи класу, окремих учнів.

        Слово вчителя 

     -   У вас на столі лежать листочки  самооцінки вашої роботи на уроці, поставте собі ту оцінку , яку, на вашу думку, слід вам поставити за участь на уроці.

       3.Вправа «Смайлик»

        Слово вчителя 

  •      Кожен з вас отримає смайлик але  цей смайлик  на  даний момент  взагалі не виявляє жодних емоцій, ні позитивних , ні негативних, я прошу вас передати свої емоції  смайликові ( емоційний стан смайлика  може бути радісний, похмурий , або смайлик  у якого відсутні емоції) Надавши смайликові емоційного стану ,я прошу вас підняти його вверх , показавши всім нам свій смайлик і свій настрій).

       Слово вчителя 

     - Які ваші враження від уроку? Висловити свій настрій та свої враження ви можете за допомогою смайликів ,які у вас на парті, підніміть той смайлик , який відповідає вашим враженням.

 

- Я вам сказати мушу,
що живемо ми лише раз.
Бережіть себе і друзів
та згадуйте правила щораз.

 

    -  А пам’ятати правила безпеки під час користування  засобами побутової хімії вам допоможе пам’ятка «Правила  безпечного  поводження  із  засобами  побутової хімії»

Перегляд слайду «Ваша  безпека залежить від вас».

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
8954
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку