19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

урок "Індивідуальний розвиток підлітка"

Про матеріал
урок з елементами тренінгу знайомить з віковими особливостями індивідуального розвитку підлітків, дозволить розвивати творчий потенціал учнів, активність, ініціативність, виховувати позитивне ставлення до змін, що відбуваються в підлітковому віці, дбайливе ставлення до власного здоров’я.
Перегляд файлу

План-конспект уроку основ здоров’яКлас: 7-й.Дата:

Тема. Індивідуальний розвиток підлітка

Мета: ознайомити з віковими особливостями індивідуального розвитку підлітків;  формувати поняття про різні аспекти дозрівання;

розвивати творчий потенціал учнів, активність, ініціативність, виховувати позитивне ставлення до змін, що відбуваються в підлітковому віці, дбайливе ставлення до власного здоров’я.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання і матеріали: папір, фломастери, маркери, ножиці, скотч,  проектор, відео презентація, картки- завдання

Щопідготуватизаздалегідь

Плакат для очікувань «Сучасний підліток» іззображеннямдвохпідлітків (хлопця і дівчини) та малюнки підліткових аксесуарів: мобільний телефон, плеєр, годинник,ролики,скейт-борд, крем, помада тощо, картки- завдання, стікери- метелики, музичний супровід для руханки «Танцюютьусі!».

Хід уроку

Ι. Організаційний етап

1. Привітання, створення позитивного настрою( 1 слайд) 1хв.

Ви неповністю одягнені, якщо на вас немає посмішки. Просто посміхніться — і промінчики тепла прокрадуться у вашу, можливо, чимось засмучену або стомлену душу, зігріють серце і, розлившись солодким спокоєм, запалять ваші очі.

2. Вправа «Чарівна скринька».( 1хв.)

Учень взявши скриньку подивившись в дзеркало і сказав кого він там бачить. (СЕБЕ)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

1.Повідомлення учням теми та завдань уроку. ( 2 слайд) (1хв.)

Тема уроку: Індивідуальний розвиток підлітків.

Завдання: -    ознайомитися з ознаками підліткового віку,визначити ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання;

  • розвинути творчість, активність, ініціативність;
  • виховати позитивнее  ставлення до змін, що відбуваються в підлітковому віці.

 

2. Вправа «Очікування».( 2 хв.)

Запишіть на стікерах - метеликах ваші очікування, від  сьогоднішнього уроку і залиште їх перед собою на партах.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Проблемне запитання.

- Які є етапи у розвитку людини?

(немовля, дитинство, молодший шкільний вік, підліток, юнацький вік, зрілий вік, похилий вік)   ( 3 слайд)

- У якому етапі знаходитесь зараз ви?

2. Розповідь учителя з елементами бесіди

Так, дійсно діти від 11 до 18 років це підлітки . Однак ще 100 - 200 років тому поняття підліткового віку не існувало. Приблизно з 11-13 років дітей залучали до роботи. Вони заробляли на життя, працюючи на фермах, фабриках чи вдома. А перехід до дорослого життя відбувався в момент одруження.(це могло бути як у 11 років, так і у більш зрілому віці)Окремою соціальною групою підлітків уперше було визнано в 30-ті роки ХХ століття у США під час Великої депресії в економіці. Відкривши громадські середні школи для безробітної молоді віком 14-17 років, адміністрація Рузвельта з 1939 року надала їй можливість здобути середню освіту.  75 % безробітної молоді продовжили навчання і разом  з ним почали створювати власний стиль життя і культуру. Їх стали називатиTeenagers - Тинейджерами (від анг. Teen - одинадцять  таage- вік ) ( СЛАЙД 4)

Запитання для обговорення:

- Як можна назвати по іншому цей вік? Чому?

- Назвіть приклади молодіжної субкультури — які стилі музики,одягу, танців полюбляють сучасні підлітки? ( СЛАЙД 5)

-Яким видам спорту віддають перевагу? А ви?

- Що на вашу думку, відрізняє сучасних підлітків від дітей і дорослих? ( СЛАЙД 6)

У підлітковому віці змінюються різні сторони вашого життя: фізична, соціальна, психічна і духовна. Це відповідальна пора формування особистості, набуття життєвих навичок, планування майбутнього.  І від того,як ви впораєтеся зі своїми проблемами залежить ваша доля, здоров’я, життя.

3.Обговорення метафори.  Завдання —знайти аналогію між підлітками і персонажами притчі (підручник, с. 66).( СЛАЙД 7)

Питання для обговорення: -Чи може гусениця уникнути перетворення на метелика?

                       - Чи можуть діти уникнути процесу дорослішання?

                     - Що може їх лякати?

Міні- лекція «Види та ознаки дозрівання»(підручник, с. 67). ( СЛАЙД 8) записати в зошит схему.

Розрізняють біологічне, психічне, соціальне, духовне дозрівання.

Руханка–  поділ на групи «Танцюют ьусі!»(слайд 9)

Не можна уявити сучасного підлітка без сучасних аксесуарів. У кожного на парті лежить зображення одного з них . Візміть їх в руки і знайдіть і сформуйте свою групу.

Увімкнутимузику. За командою вчителяучнітанцюють, начеїм:

1 біологічне дозрівання   • 2—5 років;

2 психічне дозрівання  • 13 років;

3 соціальне дозрівання  • 25 років;

4 духовне дозрівання  • 60 років.

  1. Робота в групах.

Завдання для груп на  картках – завдання:  знайти відповідність поняття- ознаки кожного виду дозрівання (слайд 10)

                     Доповіді груп:  біологічного

                                                психічного

                                              соціального

                                             духовного

Групи 1, 2. Особливості підліткового віку:

• ріст дівчаток випереджає ріст хлопців;

• непропорційний ріст;

• зміна голосу в хлопців;

• статеве дозрівання;

• зміна гормональної діяльності та збудження психіки;

• підвищена емоційність;

• стан підвищеної нервової напруги.

 

Групи 3, 4. Соціальні особливості підліткового віку:

• перебільшення своїх соціальних можливостей;

• конфлікти з дорослими та однолітками;

• збільшення уваги до зовнішнього вигляду;

• невиправдана самовпевненість;

• потреба у дружбі, орієнтація на погляди колективу, компанії, віра в ідеал.

 

Групи 5, 6. Фізичні особливості підлітковоговіку:

• посилений ріст і розвиток усіх органів і систем;

• надмірне навантаження на скелет у періодйогоформування (можепризвести до розвитку плоскостопості, викривлення хребта);

• збільшення маси тіла в порівнянні з нормою:

— навантаження на скелет;

— навантаження на серце.

• зменшення маси тіла в порівнянні з нормою:

— порушення обміну речовин;

— викривлення скелета;

• складні процеси в центральній нервовій системі;

• нестійкість організму до температурних коливань.

Біологічне

Фізичні зміни, що відбуваються в організмі.

дозрівання

Ознаки:

 

швидкий ріст, збільшення маси тіла, укріплення

 

м’язів, збільшення об’єму легенів, розвиток серцево-судинної системи

 

зміна форми обличчя, зміна пропорцій тіла

 

У хлопців ширшають плечі, грубішає голос, на шиї з’являється кадик, починає рости волосся на обличчі й усьому тілі

 

 

У дівчат статура стає більш жіночною, тоншою стає талія, ширшими стають стегна

 

Соціальне

дозрівання

Здатність діяти не лише у власних інтересах, повага до оточуючих, уміння налагоджувати та підтримувати стосунки. Набуття навичок:

  • упевненої поведінки
  • конструктивного розв’язання конфліктів
  • формування корисних звичок
  • прийняття зважених рішень
  • протидії тиску та маніпуляціям

Психологічне і духовне дозрівання

Усвідомлення та додержання важливих життєвих принципів, створення власної системи життєвих цінностей. Набуття навичок:

  • самовдосконалення
  • керування емоціями
  • співчуття, піклування про себе та інших
  • толерантного висловлювання почуттів
  • оптимістичного погляду на життя

 «Ознаки статевого дозрівання»

Ознаки змін у своєму тілі з певного моменту помічають і хлоп­чики, і дівчатка. Але ці зміни різні. Справа в тому, що кожна стать готується виконувати свою власну біологічну функцію, пов'язану з продовженням роду. Тому цю стадію розвитку й називають ста­тевим дозріванням.

Треба розуміти, що саме відбувається з власним тілом, і не со­ромитись говорити про це з дорослими, адже всі вони колись були підлітками.

 

Робота в группах .Об’єднання учнів у дві групи (за статтю).

Завдання:прочитати текст підручника «Ознаки статевого дозрівання» і методом мозкового штурму записують ознаки, характерні для своєї статі на аркушах прикріпити на дошці. Записати в зошит. (слайд  11)

3. Провести обговорення з кожною групою окремо, адже серед ознак статевого дозрівання є такі, які підліткам буде незручно обговорювати в присутності протилежної статі.

Руханка «Строки і темпи статевого дозрівання»(підручник, с. 69)(слайд 12)

Оскільки кожна людина індивідуальна, то існують і певні індивідуальні відмінності в перебігу підліткового періоду.

1. Вишикуйтесь в шеренгу за зростом і розрахуйтесь по порядку. Запам’ятайте свій номер.

2. Вишикуйтесь за віком датами народження розрахуйтесь  і порівняйте цей номер з попереднім.

Поміркуйте:   - чи найстарший із вас найвищій?

Кого більше серед високих учнів класу – хлопчиків чи дівчаток?

 У дівчаток період статевого дозрівання починається трохи рані­ше, ніж у хлопчиків. Насамперед вони починають швидко рости (до 10 см на рік!). Зверни увагу на те, що у твоєму класі дівчатка здебільшого вищі за хлопчиків. Але в старших класах ситуація зміниться: ріст дівчаток сповільниться, а от хлопчики будуть рости далі, наздоганяючи й навіть обганяючи своїх однокласниць. Зага­лом, статевої зрілості хлопчики досягають на два роки пізніше, ніж дівчатка.

Ситуаційнізавдання (слайд 13)

Що порадиш у наведених ситуаціях підліткам?

  • Через високий зріст із дівчинки глузують однолітки.
  • Через невисокий зріст з хлопчиком не дружатьоднолітки

Висновок:

   Пам’ятайте, що кожен має свій біологічний темп розвитку. Важливо позитивно ставитися до всіх змін, що відбуваються в організмі. Вони очікувані та бажані. Адже свідчать про дорослішання, набуття нового досвіду, перехід до нового періоду життя. Від ставлення досебе в цей період залежатиме твоє самопочуття й самооцінка. Гарний настрій, доброзичливе спілкування, привітна усмішка завжди приваблюватимуть однолітків.

Підбиття підсумків урокуC:\Users\Администратор\Desktop\media\image94.jpeg

1.Чарівна скринька  (2 хв.)   

Чи не змінилася ваша думка на кінець уроку: Якого ви себе побачили?

  • Вправа «Продовжити фразу»(14 слайд)  

«Я позитивно ставлюсь до змін, які відбуваються у підлітковому віці, тому що…»

2. Рефлексія   ( 3 хв.)      

Чи справдилися ваші очікування ? Якщо справдилися, то нехай ваші чарівні метелики сподівання прикрасять сучасних підлітків.

На мою думку, зараз кожен з вас зараз знаходиться в коконі освіти, який сплетений з різноманітної інформації. Бажаю кожному з вас знайти свій шлях у цьому просторі і перетворитися в файного метелика.

3.Оцінювання  (5-6 учнів та мотивація оцінки) (1 хв.)      

 Домашнє завдання  Опрацювати §9 завдання стр. 70 скласти свій «Календар розвитку» і підготувати повідомлення «Індивідуальний розвиток: переваги і проблеми». Висновок записати у зошит.(слайд 15)

 

docx
Додано
22 березня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку