Використання міжпредметної інтеграції під час проведення тренінгових вправ на уроках української літератури
1.Тренінгова вправа «Сходинки до храму»
2.Клас 9
3.Тема уроку: Біблія – видатна пам’ятка світового письменства
4.Етап уроку: закріплення вивченого матеріалу
5.Інтегровані навчальні дисципліни: правознавство, етика, образотворче мистецтво.
6.Обладнання: Конституція України, підручник з етики, підручник з образотворчого мистецтва,аркуші паперу, олівці, лінійки,ілюстрації храмів.
7.Матеріали для інтеграції інших дисциплін: права громадян України (Конституція України), моральні цінності як життєві орієнтири (етика), Закон перспективи, геометричні форми (образотворче мистецтво).
8. На етапі закріплення вивченого матеріалу вчитель звертається до учнів зі
словами:
забезпечена можливість вільно визначати своє ставлення до релігії, тобто
сповідувати будь - яку релігію або бути атеїстом.
Споконвіку для здійснення релігійних обрядів люди будували спеціальні
споруди – храми(церкви, собори, костели, дзвіниці, мечеті, синагоги тощо). Є
такі храми й у нашому місті. До них люди йдуть з чистими помислами, а
головне – з чистим сумлінням. Та інколи трапляється так, що людина , не
подумавши, скоїла щось погане, когось ненароком образила… Що робити
такій людині? Можливо, їй зовсім не можна йти до храму? Зовсім ні. Головне,
щоб вона усвідомила свою помилку . Прийшовши до храму, їй треба уважно
послухати проповіді священика, адже вони мають не тільки пізнавальне, а й
виховне значення. Якщо ж у проповідях людина не знайде поради, як їй
виправити помилку , треба поговорити зі священиком. Він завжди допоможе.
Сьогодні я пропоную вам, користуючись знаннями Конституції України,
Біблії, етичних норм поведінки, образотворчого мистецтва, виконати вправу
«Сходинки до храму».
Для виконання цієї тренінгової вправи можна поділити учнів на групи за
віросповіданням, а можна й не ділити. Кожен учень може працювати
самостійно.
9. Далі вчитель роздає необхідний матеріал для виконання вправи й
пропонує учням завдання:
його або скопіювати ілюстрацію з Інтернету.
Конституція України, етичними нормами поведінки, моральними
цінностями, намалювати свою дорогу до храму, яка повинна складатися
зі сходинок. Їх може бути 7-12 (на розсуд учнів).
3)На сходинках написати,що саме вам треба подолати в собі, щоб мати
чисте сумління, і що ви вже подолали.
4)Якщо клас ділився на групи, то після виконання тренінгової вправи
учні презентують свої роботи. Якщо кожний учень працював самостійно,
то вчитель збирає роботи, а на наступному уроці оголошує оцінки й
демонструє кращі роботи.
5)Якщо учень атеїст, йому пропонується ця тренінгова вправа, але під назвою
«Дорога до чистого сумління».
10.Тренінгова вправа «Сходинки до храму» сприяє формуванню в учнів
когнітивних, інформаційних та організаційно –діяльнісних компетентностей.