Тема уроку позакласного читання з зарубіжної літератури у 5 класі
«Мотиви боротьби між добром і злом у казці Уолта Діснея «Білосніжка і сім гномів»
Мета уроку:
коротко познайомити здобувачів освіти з особистістю Уолта Діснея, формувати ключові компетентності: самостійно або в групі критично мислити через вміння аналізувати образи героїв, виділяти найсуттєвіше, узагальнювати та робити висновки, розвивати толерантність у комунікації; увагу і кмітливість, виховувати стійке бажання школярів формувати риси порядності,чесності, доброти, засуджувати зло.
Обладнання: відеофільм«Білосніжка і сім гномів», аудіокнига за мотивами казки Уолта Діснея» «Білосніжка і сім гномів»,виставка малюнків, прислів’я про добро і зло, виставка малюнків за мотивами мультфільмів.
Вступне слово учителя.
В усі часи, в усі віки для людини були і залишаються головними духовні цінності: доброта, чесність, мудрість, безкорисливість, щедрість. Але світ знає й те, що по землі бродить підлість, жорстокість, зрада, підступність, які звуться одним страшним словом - зло. Воно весь час вступає в гостру боротьбу з добром. Тому мотиви цієї боротьби між добром і злом довгі століття виступають найголовнішими в літературах різних країн і народів . Тема уроку позакласного читання сьогодні звучить так: «Мотиви боротьби між добром і злом у казці Уолта Діснея «Білосніжка і сім гномів». Вдома ви прослухали аудіокнигу, переглянули відеофільм«Білосніжка і сім гномів», Попереду нас чекає багато цікавого. То ж до справи, друзі!
Перевірка творчих домашніх завдань.
Діти коротко представляють свої малюнки, на яких представлені герої мультфільмів компанії Уолта Діснея, тлумачення прислів’їв про добро і зло народів світу.
Хто ж він такий, Уолт Дісней?
Метод «Мікрофон» ( учні отримали випереджальне завдання: дізнатись коротко про особистість Уолта Діснея)
Учитель по черзі підносить мікрофон до учнів
Очікувані відповіді.
Учитель: Дійсно, спадщина Уолта Діснея безцінна і безсмертна, бо вона вчить нас бути справжніми людьми.
Проблемне питання. Чому казки люблять і дорослі, і діти?
Щоб відповідь була повна і аргументована об’єднаємося у групи.
Примітка. При вході в клас кожен учень отримав один різнокольоровий кружечок( червоний, зелений, жовтий і синій). Це допомогло швидко об’єднати дітей у групи, кожна з яких отримала завдання, яке потім повинна презентувати, проявивши свою творчість, уміння працювати злагоджено у групі,розвиваючи почуття відповідальності, повагу до слухача та доповідача .
На виконання завдання відведено- 12 хв.
І група( червоні) Схарактеризуйте образ Білосніжки. Підтвердіть свої висновки текстом з аудіокниги.
ІІ група (зелений). Доведіть, що в казці дійсно переплітається реальне і фантастичне. Оформіть свої спостереження в таблиці.
ІІІ група(жовтий) інсценуйте за допомогою пантоміми епізод «Зустріч Білосніжки з гномами.»
ІY група Охарактеризуйте того, хто втілює зло в казці? Як покарано зло?
Кожна група підготувала цікаві наробки .
Образ Білосніжки оформлено у вигляді вправи « Сонечко». Виділили головні риси: працьовитість, милосердя, щирість, уміння налагодити побут, добре відношення до гномів та звіряток, довірливе ставлення до незнайомих, що призвело до трагедії.
Таблиця довела, що діти уміють критично мислити .
Група школярів проявила артистичні уміння, за допомогою міміки , жестів у поєднанні з рухом представила гномів і головну героїню.
Королеву було презентовано як безжалісну, жадібну, злу, жорстоку особу, яка в діях пішла на тяжкий злочин, за що була покарана смертю.
(Учитель в ході уроку весь час направляв роботу груп через «тихі» консультації для кожної групи )
Підведення підсумків уроку.
Домашнє завдання. Скласти сенкан для терміну «казка» і для героя будь - якої літературної казки,що найбільше вам сподобався