Урок Бінарний інтегрований урок з української мови та літератури.

Про матеріал

Бінарний інтегрований урок з української мови та літератури.

Зразок бінарного інтегрованого уроку з української мови та літературного читання в четвертому класі. На уроці на основі аналізу змісту слов'янських міфів діти знайомляться з поняттям однорідних членів речення, вчаться їх знаходити у запропонованих літературних творах.

Перегляд файлу

4 клас

Бінарний інтегрований урок

(літературне читання та українська мова)

Тема: Поглиблення уявлення учнів про світове значення античної міфології. О.Бондарук  «Міфи про створення світу та людей». Бінарний інтегрований урок з українською мовою. Поняття про однорідні члени речення. Головні та другорядні члени речення

Мета: продовжувати ознайомлення учнів з міфами; познайомити учнів зі слов’янською міфологією, дати уявлення про їх витоки; вдосконалити навички свідомого, виразного читання; вміння аналізувати твір; знаходити у вивчених міфах речення різних типів, формувати навички аналізу речень з погляду мовознавства; дати поняття однорідних членів речення; формувати уміння знаходити однорідні члени речення у запропонованих міфах; виховувати бажання вивчати історію свого народу, світову літературу та рідну мову.

Хід уроку

I Організація класу

Налаштуємось на роботу, посміхаючись одне одному.

У своїй посмішці передайте гарний настрій

  • Сьогоднішній урок я пропоную почати з невеличкої зарядки, але зарядки ця для розуму. Відгадайте ребуси.

 

 

 

 

 

                     (мова)                                                 (міфи)

  • Як можете поєднати ці поняття?
  • На яких уроках ви зустрічали такі поняття?
  • Як гадаєте, який у нас зараз буде урок?

Сьогодні ми проводимо бінарний інтегрований урок.

  • Хто знає, що означає слово бінарний? (подвоєний)
  • Що означає інтегрований? (об’єднаний)
  • Хто з вас може тепер пояснити, який у нас буде урок?

Отже, сьогодні протягом двох уроків поспіль ми будемо поєднувати вивчення української мови та літературного читання. Отож, успіхів всім нам.

II Актуалізація знань. Перевірка домашнього завдання

  • Який розділ ми почали вивчати на минулому уроці літературного читання?
  • З якими жанрами ми будемо працювати в межах цього розділу?
  • Який з цих жанрів був для вас новим?

Каліграфічна хвилинка

Запишіть це слово каліграфічно

міфи   міфи   міфи   міфи   міфи   міфи   міфи   міфи   міфи   міфи   міфи

  • Поясніть як ви розумієте, що таке міфи?
  • Чим вони відрізняються від легенд?
  • Чому виник такий жанр?
  • Міфи яких країн ви читали?

Літературне читання ст.24-25. Читання статті на оцінку

  • Для чого створені міфи?
  • Чим прославився Стародавній Єгипет?

 

  • Скільки міфів про створення світу прочитали?

Читання на оцінку другого та третього міфів

  • Звідки взялося життя на Землі згідно з цими міфами?
  • Чим цей міф схожий на попередній?

Фізхвилинка

(Під чарівну, трохи міфічну мелодію, відпочинемо)

Самостійна робота ст.25

А тепер знайдіть  у міфах, з якими працювали вдома, речення, що вам необхідно було роз’єднати, перш ніж прочитати. Прочитайте перше з них. Як написані слова в цьому реченні?

  • Як треба їх написати?
  1. Спишіть перше речення роз’єднавши слова.

Яке це речення за метою висловлювання?

  1. Прочитайте перше речення другого абзацу з цього міфу. Спишіть його.
  • Яке це речення за метою висловлювання?
  •  З чого складається речення?
  • Які члени речення називаються головними?
  • Як знайти підмет? Як знайти присудок?

Самостійна робота

У виписаних реченнях підкреслити головні члени.

Спочатку серед первісних вод безмежного океану з’явився пагорб. І от якось на цьому пагорбі розкрилася дивовижна квітка лотоса.

Перевірка (індивідуальне оцінювання)

  • Як називаються всі інші члени речення?
  • На які питання вони можуть відповідати?

Пригадайте міф, який ви вчили вдома напам’ять.

  • Що в ньому говориться про бога Сонце?

III Підготовча робота

Утворіть речення, яке б стало відповіддю на питання. Що зробив бог Сонце?

Бог Сонце зігріло холодний світ і дало йому життя.

Знайдемо головні члени речення.

  • Що цікавого помітили?
  • Виявляється, що в реченні можуть бути слова, які виконують однакову роль.
  • Так ми з вами побачили два присудки в одному реченні. Чим вони подібні? (однакові питання пов’язані з одним словом)

IV Оголошення теми та мети

Сьогодні ми з вами продовжуємо розбиратись у таємницях речення, дізнаємось про члени речення, що виконують подібну роботу. Але у всьому цьому  нам допоможе не тільки підручник української мови, а й підручник з літературного читання й, вміщений у ньому міф  Ольги Бондарук  «Міфи про створення світу та людей».

  • Цікаво?
  • Тоді вперед!

V Новий матеріал

  • Пригадайте, чому наші предки створили міфи? Прочитайте речення про це на дошці.

Наші предки прагнули зрозуміти, звідки виникла земля, небо, вода, люди, тварини та рослини.

  • Як вам здається, які слова в цьому реченні виконують однакову роль? Чому так вирішили?
  • На які питання відповідають?
  • З яким словам пов’язані?
  • Якими є ці члени речення?

Такі члени речення, що відповідають на одне питання та відносяться до одного слова називаються однорідними членами речення.

Підручник з української мови ст.34 Читання правила.

  • Що ж таке однорідні члени речення?
  • Назвіть однорідні члени речення на дошці. Доведіть.
  • Прочитайте останнє речення в зошиті. Знайдіть в ньому однорідні члени. Доведіть.
  • Пригадайте, хто був персонажами міфів? Запишіть речення.

Персонажами міфів були боги, напівбоги, герої.

  • Знайдіть в цьому реченні однорідні члени. Доведіть.
  • Яким членом речення вони є? Підкресліть.
  • Що таке однорідні члени речення?
  • Як їх знайти в реченні?
  • Які члени речення можуть бути однорідними?
  • У першому міфі на ст. 25 знайдіть речення з однорідними другорядними членами речення. Усно.

Коли не було ні землі, ні неба, Всесвіт нагадував безмежний океан води.

Доведіть.

VI Формування практичних навичок

  • А тепер пропоную продовжити знайомство з міфами. Сьогодні ми пізнаємо таємниці наших предків, а саме міфічні уявлення слов’янських народів про створення світу.

Первинне читання

Літературне читання ст.26-27. Читання міфу вчителем.

Перевірка сприйняття

  • Про що цей міф?
  • Що цікавого ви дізналися з нього про уявлення слов’янських народів щодо  створення світу?

Повторне читання

Читання ланцюжком.

(На партах лежить сигнальна картка)

Якщо комусь здалося, що він знайшов в реченні однорідні члени піднімає сигнальну картку. (Аналізуємо)

Фізхвилинка

(Спробуємо передати рухи казкових істот, зображених у міфах)

Аналіз твору з елементами вибіркового читання

  • Звідки взялося життя за уявленнями слов’ян?
  • Знайдіть опис світового дерева. Прочитайте.
  • Хто був головною істотою на цьому дереві? Роздивіться їх на малюнку.
  • Усно опишіть те, що бачите.

Випишіть речення, яке можна зробити підписом до цієї ілюстрації. Підкресліть однорідні члени. Якими членами речення вони є?

А найголовніші істоти на ньому – два голуби і сивий сокіл.

  • Як по-іншому уявляли створення світу?
  • Знайдіть в цьому абзаці спонукальні речення.
  • Що ж можна побачити на Великодній писанці?

Складемо речення

На великодніх писанках були зображення сонця, місяця, зірок, світового дерева, небесних оленів, коней, птахів та інше.

  • Назвіть однорідні члени речення. Доведіть.
  • Як підкреслюємо? Чому?
  • Хто знає, яке значення мають ці символи?

Додаткова інформація

Сонце

Нашим пращурам доводилося виживати в складних умовах: важко було пережити холодну зиму, дочекатись нового врожаю. Настання довгоочікуваної весни сприймалося, як народження нового сонця, торжество життя, тепла, світла над темрявою. Тому серед язичницьких богів Дажбог – сонячний бог – був одним із головних. У християнстві сонце також стало символом Бога, оскільки Бог – це світло.

Зірка – символізує сонце і вранішню зорю. У народній символіці вона є незмінним символом кохання.

Олень пов'язаний зі світлом, він є рятівником-переможцем, охоронцем істини, провідником.

Птах – символ зародження життя, родючості, достатку. Це напівземна, напівнебесна істота, що вважалась охоронцем проти зла, символом любові, вірності та злагоди.

Кінь – символ невтомного руху сонця; образ безстрашного вісника віри, який летить у світ.

  • Знайдіть та прочитайте питальні речення.
  • Як це стосується людей?

Створіть та запишіть речення

Першоптах злетів над лісом і вдарив блискавкою в сухий пеньок. З пенька став чоловік, а з вогню Першоптаха – безсмертна людська душа.

  • В якому з цих речень є однорідні. Доведіть. Підкресліть.

VII Узагальнення та систематизація знань.

  • Що спільного в міфах, створених різними народами?

(Земля та люди створені якимись міфічними птахами або це яйце, яке теж походить від птахів.)

  • Чим відрізняється уявлення слов’ян про виникнення світу від уявлень єгиптян?
  • Що дізнались на уроці про однорідні члени речення?
  • Як їх знайти?

Робота в малих групах

Користуючись текстом міфу Ольги Бондарук  придумайте та запишіть речення з однорідними членами. Підкресліть однорідні члени відповідно.

Перевірка

VIII Домашнє завдання

Література ст.26-27 – читати, підготувати питання за змістом міфу.

** Завдання за бажанням Знайти міфи інших народів про походження світу.

Українська мова ст.34 вивчити правила, впр. 68 (списати текс, доповнюючи його однорідними членами речення, використовуючи слова для довідок. Підкреслити однорідні члени речення)

IX Рефлексія

  • Чи сподобався вам наш новий урок?
  • Що було цікавого для вас на уроці?
  • Які завдання виявились складними?
  • Як гадаєте, чому виникали труднощі?
  • Чи хотіли б ви ще раз провести подібний урок? Чому?
  • Сподіваюсь, що ми ще не раз зможемо провести бінарні інтегровані уроки. А зараз всім дякую за роботу.

1

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку