Мета: ознайомити учнів з особливостями будови молекули води та її фізико-хімічними властивостями; вивчити поняття гідрофобності, гідрофільності та амфіфільності; розкрити біологічне значення води для живих організмів; виховувати в учнів відповідальне й дбайливе ставлення до природи.
Тема: Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Біологічне значення води.
Тип уроку: комбінований.
Мета: ознайомити учнів з особливостями будови молекули води та її фізико-хімічними властивостями; вивчити поняття гідрофобності, гідрофільності та амфіфільності; розкрити біологічне значення води для живих організмів; виховувати в учнів відповідальне й дбайливе ставлення до природи.
Базові поняття: гідрофобність, гідрофільність, амфіфільність.
Методи: словесні — розповідь, бесіда; наочні — демонстрація таблиць, схем, роздатковий матеріал.
Методичні прийоми: логічні — постановка проблеми, складання структурно-логічних схем, формулювання висновків, узагальнення.
Державні вимоги щодо рівня підготовки учнів:
Учень/учениця називає:
характеризує:
- будову, властивості та біологічну роль води;
пояснює:
наводить приклади:
- вмісту води в різних організмах та співвідношення її кількості в органах людини.
пояснює:
висловлює судження:
- про значення отриманих знань у життєдіяльності людини.
План уроку:
Хід роботи
Антуан де Сент –Екзюпері : « Не можна сказати, що ти необхідна для Життя, ти саме Життя …Ти найбільше багатство у світі»
Що саме мав на увазі автор вислову? Вірно, мова йде саме про ВОДУ.
Вода є найпоширенішим мінералом у навколишньому середовищі. Основна маса води зосереджена в океанах і морях (близько 94%), більше 4% води знаходиться в земній корі, в льодовиках Арктики і Антарктики, гірських регіонах у вигляді льоду містяться інші 1,7% води. Частка прісної води складає всього 2% від її загальних запасів у світі. Чиста вода не має кольору і запаху, прозора. Вода характеризується унікальними властивостями, яких позбавлені інші природні тіла. Даний мінерал знаходиться в природі в трьох агрегатних станах - твердому, рідкому, газоподібному, причому безперервно здійснюється його перехід з одного стану в інший. Швидкість цього процесу визначається температурою атмосферного повітря. Фото 1. Лід, рідина, пар
У природі вода присутня всюди. Водою наповнені водойми різного рівня, як великі, так і дрібні. Вода є в надрах планети, в атмосфері у формі водяної пари, виступає одним з основних компонентів тканин абсолютно всіх живих істот. Наявність води – обов’язкова умова життєвої активності клітин. Вміст води у різних організмах та окремих органах людини. В особин чоловічої статі вміст води в клітинах становить в середньому 63%, жіночої – 52%. Це обумовлено тим,що у жіночому тілі багато жирової тканини, в клітинах якої мало води. Проте цей показник залежить від вікових даних та антропометричних показників(маса тіла, зріст) організму.
Характеристики води (робота біля дошки – наклеювання стікерів (властивості води) з коментуванням на намальований стакан)
Виконання тестових завдань (самоперевірка) Додаток 1 Підбиття підсумків уроку (фронтальне опитування)
Домашнє завдання – Додаток 2 Виконати завдання:
|