Урок біології у 6 класі «Листок – бічний орган пагона»
МЕТА: - ознайомити із різноманітністю листків, особливостями будови та їх
функціями;
- дати поняття про жилкуваннята їх різноманітність;
- особливу увагу звернути на різноманітність форм листкових пластинок;
-формувати практичні вміння та навички розпізнавати різні листки;
- уміння виділяти головне та робити відповідні висновки; розвивати
пам'ять, увагу, мислення;
- виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та любов
до рідного краю.
ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ: листок, черешок, листкова пластинка,
листорозміщення, прості і складні листки, жилкування.
ОБЛАДНАННЯ: схеми, малюнки, таблиці, гербарій, мультимедійна презентація.
МЕТОДИ І МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ: інформаційно-рецептивний: словесні
(розповідь, бесіда, розповідь з елементами бесіди, повідомлення
учнів); наочні (демонстрація таблиць та зображень); репродуктивні
(бесіда) та проблемко-пошуковий (евристична бесіда, проблемні
питання); інтерактивні (мультимедійна презентація); самостійна робота з
підручником.
МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ: література, природознавство.
ТИП УРОКУ: Урок засвоєння нових знань
ХІДУРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Підготовка учнів до уроку, організація уваги, налаштування.
Психологічний тренінг „ Від уроку я очікую....”
Епіграф: «Зелений - висить,
жовтий - летить,
чорний - лежить.
( Біологічна загадка)[додаток 1]
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
Виконання інтерактивної технології “Незакінчене речення”.
1. Рослина має органи: корінь і …………
2. Пагоном називають стебло з розташованими на ньому …..
3. Пагін розвивається з вегетативної ………..
4. Зовні брунька вкрита ………………..
5. Брунька – це ……………..
6. Основною пагона є ……………..
7. За наявністю деревини стебла бувають ……………
8. Стебло росте в товщину за рахунок поділу ………………
9. Стебла виконують функції ………………
10. Ділянку стебла, до якої кріпиться листок називають ………
11. Ділянку між двома найближчими листками називають …..
12. До видозмінених пагонів належать ……………..
(виконати тестові завдання, взаємоперевірка).
1.У деяких рослин зустрічаються видозміни пагонів...
2. До надземних відозмін пагона відносяться:
а) вусики; б)цибулина; в)колючки; г)кореневище; д)вуса.
З.До підземних відозмін пагона відносяться:
а)колючки; б)бульба; в)вуса; г)цибулина; д)кореневище.
4.Вкоречені пагони без листків, що захищають рослину від поїдання тваринами:
а)вусики; б) бульба; в)колючки; г)цибулина.
5.Потовщена верхівка підземного стебла:
а)кореневище; б)вусики; в)цибулина; г)вуса; д)бульба.
6.Дуже вкорочений підземний пагін із видозміненими листками:
а)вусики; б)бульба; в)цибулина; г)колючки; д)кореневище.
7.Надземна видозміна пагона вуса характерна для рослини:
а)винограду; б)суниці; в)кольрабі; г)цибулини.
8.Підземна відозміна пагона кореневище характерна для рослини:
а)картоплі; б)кольрабі; в)пирію; г)лілії.
9.Підземна видозміна пагона цибулина характерна для рослини:
а)глід; б)картопля; в)ірис ; г)тюльпан.
10.Які елементи у будові бульби картоплі вказують на те, що вона є пагоном?
(2 бали).
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІУЧНІВ.
Вчитель. На кожному уроці ми прагнемо досягти успіху. Сьогоднішній урок не виключення. Тож, для початку, посміхніться один одному і побажайте успіху. До речі, успіх, це важливо в житті людини? Ви хотіли б бути людьми успішними? А що потрібно щоб досягти успіху в житті?
На дошці викреслюється схема (учитель пише на дошці, а діти називають.)
УспіхЗдоров'яПрацяЗнанняБажання
-А де все це можна здобути?
Отже, кожен день, проведений в школі, кожен урок наближає вас до великого успіху. І сьогоднішній урок біології-це ще один крок до нього. Діти подивіться, що в мене у руках. Ось так як кожен пагін тягнеться до сонця, так і кожна людина тягнеться до знань. А вам так взагалі пощастило, оскільки на кожному із уроків ви маєте змогу дізнатися щось нове; але усі нові знання ви поєднуєте із тими які мали раніше.
-Давайте пригадаємо що ми знаємо про пагін вже маємо.
(учні дають визначення пагін, його складові частини)
-А яку складову нам ще слід вивчити?
Повідомлення теми уроку(Слайд 1)
Тема уроку «Листок – бічний орган пагона»
Вчитель. Які ж завдання ми собі ставимо?
Сьогодні на уроці ми маємо з`ясувати.
Доповнюється схема-завдання уроку.
Проблемне питання (Слайд 2)
- Чим зумовлюється різноманітність листків?
- Що спільного в їхній будові?
- Чим листки відрізняються один від одного?
- Як пояснити слова: “Зелений – висить, жовтий – летить, а чорний – лежить”.
Пояснення учителя. В ході розповіді учитель прикріпляєна дошці завдання, поняття і терміни, що розглядаються.
Запам'ятайте такі ключові поняття і терміни:(Слайд 3)[додаток 2]
Листок
Будова?
Функції?
Різноманітність листків
Етап проектування.
Діти перед нами чітко постало завдання уроку. Складаємо план його реалізації. Давайте згадаємо, які дії нам разом слід виконати для того щоб досягти поставленої мети. Ці дії вам відомі і застосовувалися неодноразово у нас на уроках.
Які ж ці дії ( вчитель вішає на листках план дій)
Діти разом з учителем складають план дій і записують у себе на окремих листках.
Я + діїПрацюю самостійно Працюю в парі ЧитаюСлухаю Досліджую Узагальнюю Оцінюю
Спробуємо з'ясувати. Інтерактивна вправа «Аукціон ідей».
Ми вже багато знаємо про корінь, стебло, бруньки, а тепер настала черга листків.
Прослухайте вірш.
Коріння та листки. [додаток 3]
Проблемне запитання.
- Хто ж має рацію: коріння чи листки? Як ви вважаєте?
- Хто кому має дякувати і чому?Обговорення.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Урок супроводжується мультимедійною презентацією слайдів Microsoft Power Point до теми (як пояснення учителя, так і випереджальні завдання учнів; програма «TEST-w» для перевірки знань).
1. Листок.
(розповідьучителя, складання схеми). По ходу вивчення матеріалу роблять висновки та виконуються диференційованізавдання в друкованому зошиті.
1. Тож починаємо нашу роботу. Давайте згадаємо визначення терміну листок?(Слайд 4-5 )
Плоскі бічні вирости пагона з обмеженим ростом.
-А яку ж роботу виконує листок у рослині? Тобто які функції листка?
(учні відповідають на поставленні запитання)
-Фотосинтез;
-Випаровування води (транспірація);
-Газообмін;
- Орган вегетативного розмноження.
2. А чи всі листки в природі однакового розміру?
Давайте заглянемо у нашу книгу рекордів Гіннеса...
Книга рекордів Гіннеса (виступ учня), показ слайдів. (Слайд 29 )
[додаток 4]
1 .Ми з вами знаємо, що більшість листків зелені і дзеркально симетричні. Ваше завдання, разом із сусідом по парті визначити, які ж основні структурні елементи листка.
Складання моделі листка.Показ на малюнку перед учнями....
Опитування учнів:
- Що є складовими елементами листка?
А що представляє собою черешок?
- Черешок – це частина листка, якою листкова пластинка прикріплюється до стебла.
Дайте визначення терміну листкова пластинка. (Слайд 6)
- Пластинка – це плоска частина листка, що складається з двох поверхонь; верхньої та нижньої.
2. Вчитель показує два гербарних зразках малюнки (листки прості і складні)…-На вашу думку чим вони відрізняються один від одного....
Складання моделі складного листка.(Слайд 7)
Поступове заповнення схеми вдрукованому зошиті
3. Вчитель показує два види листків (черешкові і сидячі).
Інтерактивна вправа «Метод спроб і помилок». ( припущення, висновки ).
- Чим на вашу думку відрізняються ці два види листків?(Слайд 8)
(діти роблять припущення)
- Яку ж вони носять назву, давайте звернемося за інформацією до підручника.
4.Будова листка.(складання схеми на дошці )
Показ гербарних зразків, запис прикладівзошиті.
Прикріплення малюнків до схеми.
Будова і різноманітність листків
- визначати типи листків за особливостями морфологічної будови, листорозміщення, жилкування.
Різноманітність листків за структурою(Слайд 9-15 )
Схема на дошці[додаток 5]
5. 3авдання для всього класу. ( гербарні зразки прикріплені на дошці)
Серед 5 гербарних зразків знайти зайве і пояснити чому? Назвати вид цього листка листка і назву рослини.Каштан,шипшина, дуб, горошок, астрагал. Самостійна робота з підручником за завданням: розгляньте малюнок)
Робота з таблицею. Учні відповідають на запитання. Підвести учнівдо правильної відповіді.(Слайд 16 - 21)
Висновки.
6. Давайте звами визначимо чим відрізняються ці малюнки.
(прогнозовані відповіді учнів)
В дійсностілистки розрізняють також і за типом жилкування.( складання схеми та прикріплення малюнків)(Слайд 22 - 23)
7. Коли ви уважно придивитесь до рослин, що можна побачити?
Розповідь з елементами бесіди – діалог.
-Що її листки розташовані на стеблі не хаотично, а в певному порядку. Тому розрізняють такі типи листорозміщення на стеблі.(Слайд 24 )
Запис в друкованому зошиті
Типи листорозміщення
- запис визначення в зошит, робота з підручником,опрацювання термінів.
8. Те листорозміщення, яке ми щойно розглянули не випадкове, бо у природі все закономірне . На вашу думку чому листки розташовані на стеблі або гілках не хаотично, а в певному порядку. А чому на вашу думку причина?
(прогнозована відповідь учня): щоб у них була найбільша можливість вловлювати світло. Так листки формують листкову мозаїку.
А що ж таке листкова мозаїка? Виступ учня з проектом.
Захист проекту учнем. Цікавлячись явищем листкової мозаїки я підготувала проект…
(випереджальне завдання учня: повідомлення учня; бесіда з використанням таблиці та мал.).
Висновок: Листок складається з................................................................. ,
його будова зумовлюється його................................. .Основа з'єднує
листок з ............................... . Черешок якнайкраще орієнтує...................
............................ . Пластинка забезпечує.................................
9. Підведемо підсумок нашого уроку і запишемо висновок до нашого уроку.
Давайте повернемося до нашої схеми Я+ДІЇ. З поміж названих видів робіт підкреслити ті, які на вашу думку кожен з вас використовував найефективніше і за допомогою якого ти досяг успіху.
Використовуючитекст підручника, додатковий матеріал складіть і презентуйте міні-доповідь.
ЦЕЦІКАВО! Додаткова інформація для самостійного сприйняття. Висновки.
(Слайд 25- 28)
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ. Диференційовані , індивідуальні.
І. Тестування з використанням програми «ТEST-w». (двоє учнів виконують тестові завдання за програмою «ТEST-w»)
Зворотній зв'язок. Контрольно-перевірні завдання.
І. Складання схеми[додаток 6]
Ключ до схеми:
1. Накопичення поживних речовин.2. Накопичення води.
3. Захист від поїдання тваринами.4. Вегетативне розмноження.
5. Ловіння і перетравлювання комах.6. Рух і закріплення слабких стебел.
7. Видалення продуктів обміну речовин під час листопаду.
ІІ.Біологічний диктант: закінчити фрази.(взаємоперевірка) (Слайд 30)
IІІ. Встановіть відповідність. (Слайд 31)
ІV. Гра «Визначити» (Слайд 32)
V . Перевір себе. (з використанням слайдів презентації). (Слайди)
- Пригадати терміни і поняття, яківивчили на уроці.
Хтоназве більше і вірніше.
VІ.Повторимо. Завдання-повторення з використанням слайдів презентації (малюнки,фронтально) (Слайд 30)
Самоперевірка (ключ відповідей)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ.
- Чи є бажання проводити дослідження далі?Фронтальна бесіда.
Учитель1. РЕФЛЕКСІЯ
Що вам сподобалося на уроці?
Що виявилося складним?
Чи досягли мимети уроку?
Який вид діяльності вам сподобався найбільше?
Ви сьогоднідля себе довідалися щось нове?
2. «Метод Прес»:
1.«Найважливішим з отриманої інформації для мене є відомості про …, тому
що …».
2.«Урок допоміг мені зрозуміти, що …».
3.«Що сподобалося та не сподобалося на уроці…».
Оцінювання.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Обов'язкове: опрацювати §, вивчити поняття, завдання в друкованому зошиті.
Індивідуальне: а) підібрати цікавий матеріал.
б) творче: скласти кросворд з теми «Листок».
Урок біології у 6 класі «Листок – бічний орган пагона»
МЕТА: - ознайомити із різноманітністю листків, особливостями будови та їх
функціями;
- дати поняття про жилкування та їх різноманітність;
- особливу увагу звернути на різноманітність форм листкових пластинок;
- формувати практичні вміння та навички розпізнавати різні листки;
- уміння виділяти головне та робити відповідні висновки; розвивати
пам’ять, увагу, мислення;
- виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та любов
до рідного краю.
ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ: листок, черешок, листкова пластинка,
листорозміщення, прості і складні листки, жилкування.
ОБЛАДНАННЯ: схеми, малюнки, таблиці, гербарій, мультимедійна презентація.
МЕТОДИ І МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ: інформаційно-рецептивний: словесні
(розповідь, бесіда, розповідь з елементами бесіди, повідомлення
учнів); наочні (демонстрація таблиць та зображень); репродуктивні
(бесіда) та проблемко-пошуковий (евристична бесіда, проблемні
питання); інтерактивні (мультимедійна презентація); самостійна робота з
підручником.
МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: література, природознавство.
ТИП УРОКУ: Урок засвоєння нових знань
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Підготовка учнів до уроку, організація уваги, налаштування.
Психологічний тренінг „ Від уроку я очікую....”
Епіграф: «Зелений - висить,
жовтий - летить,
чорний - лежить.
( Біологічна загадка) [додаток 1]
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
Виконання інтерактивної технології “Незакінчене речення”.
1. Рослина має органи: корінь і …………
2. Пагоном називають стебло з розташованими на ньому …..
3. Пагін розвивається з вегетативної ………..
4. Зовні брунька вкрита ………………..
5. Брунька – це ……………..
6. Основною пагона є ……………..
7. За наявністю деревини стебла бувають ……………
8. Стебло росте в товщину за рахунок поділу ………………
9. Стебла виконують функції ………………
10. Ділянку стебла, до якої кріпиться листок називають ………
11. Ділянку між двома найближчими листками називають …..
12. До видозмінених пагонів належать ……………..
(виконати тестові завдання, взаємоперевірка).
1.У деяких рослин зустрічаються видозміни пагонів...
2. До надземних відозмін пагона відносяться:
а) вусики; б)цибулина; в)колючки; г)кореневище; д)вуса.
З.До підземних відозмін пагона відносяться:
а)колючки; б)бульба; в)вуса; г)цибулина; д)кореневище.
4.Вкоречені пагони без листків, що захищають рослину від поїдання тваринами:
а)вусики; б) бульба; в)колючки; г)цибулина.
5.Потовщена верхівка підземного стебла:
а)кореневище; б)вусики; в)цибулина; г)вуса; д)бульба.
6.Дуже вкорочений підземний пагін із видозміненими листками:
а)вусики; б)бульба; в)цибулина; г)колючки; д)кореневище.
7.Надземна видозміна пагона вуса характерна для рослини:
а)винограду; б)суниці; в)кольрабі; г)цибулини.
8.Підземна відозміна пагона кореневище характерна для рослини:
а)картоплі; б)кольрабі; в)пирію; г)лілії.
9.Підземна видозміна пагона цибулина характерна для рослини:
а)глід; б)картопля; в)ірис ; г)тюльпан.
10.Які елементи у будові бульби картоплі вказують на те, що вона є пагоном?
(2 бали).
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Вчитель. На кожному уроці ми прагнемо досягти успіху. Сьогоднішній урок не виключення. Тож, для початку, посміхніться один одному і побажайте успіху. До речі, успіх, це важливо в житті людини? Ви хотіли б бути людьми успішними? А що потрібно щоб досягти успіху в житті?
На дошці викреслюється схема (учитель пише на дошці, а діти називають.)
Успіх Здоров’я Праця Знання Бажання
Отже, кожен день, проведений в школі, кожен урок наближає вас до великого успіху. І сьогоднішній урок біології-це ще один крок до нього. Діти подивіться, що в мене у руках. Ось так як кожен пагін тягнеться до сонця, так і кожна людина тягнеться до знань. А вам так взагалі пощастило, оскільки на кожному із уроків ви маєте змогу дізнатися щось нове; але усі нові знання ви поєднуєте із тими які мали раніше.
(учні дають визначення пагін, його складові частини)
Повідомлення теми уроку (Слайд 1)
Тема уроку «Листок – бічний орган пагона»
Вчитель. Які ж завдання ми собі ставимо?
Сьогодні на уроці ми маємо з`ясувати.
Доповнюється схема-завдання уроку.
Проблемне питання (Слайд 2)
- Чим зумовлюється різноманітність листків?
- Що спільного в їхній будові?
- Чим листки відрізняються один від одного?
- Як пояснити слова: “Зелений – висить, жовтий – летить, а чорний – лежить”.
Пояснення учителя. В ході розповіді учитель прикріпляє на дошці завдання, поняття і терміни, що розглядаються.
Запам'ятайте такі ключові поняття і терміни: (Слайд 3) [додаток 2]
Листок
Будова?
Функції?
Різноманітність листків
Етап проектування.
Діти перед нами чітко постало завдання уроку. Складаємо план його реалізації. Давайте згадаємо, які дії нам разом слід виконати для того щоб досягти поставленої мети. Ці дії вам відомі і застосовувалися неодноразово у нас на уроках.
Які ж ці дії ( вчитель вішає на листках план дій)
Діти разом з учителем складають план дій і записують у себе на окремих листках.
Я + дії Працюю самостійно Працюю в парі Читаю Слухаю Досліджую Узагальнюю Оцінюю
Спробуємо з’ясувати. Інтерактивна вправа «Аукціон ідей».
Ми вже багато знаємо про корінь, стебло, бруньки, а тепер настала черга листків.
Прослухайте вірш.
Коріння та листки. [додаток 3]
Проблемне запитання.
- Хто ж має рацію: коріння чи листки? Як ви вважаєте?
- Хто кому має дякувати і чому? Обговорення.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Урок супроводжується мультимедійною презентацією слайдів Microsoft Power Point до теми (як пояснення учителя, так і випереджальні завдання учнів; програма «TEST-w» для перевірки знань).
1. Листок.
(розповідь учителя, складання схеми). По ходу вивчення матеріалу роблять висновки та виконуються диференційовані завдання в друкованому зошиті.
1. Тож починаємо нашу роботу. Давайте згадаємо визначення терміну листок? (Слайд 4-5 )
Плоскі бічні вирости пагона з обмеженим ростом.
(учні відповідають на поставленні запитання)
- Орган вегетативного розмноження.
2. А чи всі листки в природі однакового розміру?
Давайте заглянемо у нашу книгу рекордів Гіннеса...
Книга рекордів Гіннеса (виступ учня), показ слайдів. (Слайд 29 )
[додаток 4]
1 .Ми з вами знаємо, що більшість листків зелені і дзеркально симетричні. Ваше завдання, разом із сусідом по парті визначити, які ж основні структурні елементи листка.
Складання моделі листка. Показ на малюнку перед учнями....
Опитування учнів:
- Що є складовими елементами листка?
А що представляє собою черешок?
- Черешок – це частина листка, якою листкова пластинка прикріплюється до стебла.
Дайте визначення терміну листкова пластинка. (Слайд 6)
- Пластинка – це плоска частина листка, що складається з двох поверхонь; верхньої та нижньої.
2. Вчитель показує два гербарних зразках малюнки (листки прості і складні)… - На вашу думку чим вони відрізняються один від одного....
Складання моделі складного листка. (Слайд 7)
Поступове заповнення схеми в друкованому зошиті
3. Вчитель показує два види листків (черешкові і сидячі).
Інтерактивна вправа «Метод спроб і помилок». ( припущення, висновки ).
- Чим на вашу думку відрізняються ці два види листків? (Слайд 8)
(діти роблять припущення)
- Яку ж вони носять назву, давайте звернемося за інформацією до підручника.
4.Будова листка. (складання схеми на дошці )
Показ гербарних зразків, запис прикладів зошиті.
Прикріплення малюнків до схеми.
Будова і різноманітність листків
- визначати типи листків за особливостями морфологічної будови, листорозміщення, жилкування.
Різноманітність листків за структурою (Слайд 9-15 )
Схема на дошці [додаток 5]
5. 3авдання для всього класу. ( гербарні зразки прикріплені на дошці)
Серед 5 гербарних зразків знайти зайве і пояснити чому? Назвати вид цього листка листка і назву рослини. Каштан, шипшина, дуб, горошок, астрагал. Самостійна робота з підручником за завданням: розгляньте малюнок)
Робота з таблицею. Учні відповідають на запитання. Підвести учнів до правильної відповіді. (Слайд 16 - 21)
Висновки.
6. Давайте з вами визначимо чим відрізняються ці малюнки.
(прогнозовані відповіді учнів)
В дійсності листки розрізняють також і за типом жилкування.( складання схеми та прикріплення малюнків) (Слайд 22 - 23)
7. Коли ви уважно придивитесь до рослин, що можна побачити?
Розповідь з елементами бесіди – діалог.
- Що її листки розташовані на стеблі не хаотично, а в певному порядку. Тому розрізняють такі типи листорозміщення на стеблі. (Слайд 24 )
Запис в друкованому зошиті
Типи листорозміщення
- запис визначення в зошит, робота з підручником, опрацювання термінів.
8. Те листорозміщення, яке ми щойно розглянули не випадкове, бо у природі все закономірне . На вашу думку чому листки розташовані на стеблі або гілках не хаотично, а в певному порядку. А чому на вашу думку причина?
(прогнозована відповідь учня): щоб у них була найбільша можливість вловлювати світло. Так листки формують листкову мозаїку.
А що ж таке листкова мозаїка? Виступ учня з проектом.
Захист проекту учнем. Цікавлячись явищем листкової мозаїки я підготувала проект…
(випереджальне завдання учня: повідомлення учня; бесіда з використанням таблиці та мал.).
Висновок: Листок складається з................................................................. ,
його будова зумовлюється його................................. .Основа з'єднує
листок з ............................... . Черешок якнайкраще орієнтує...................
............................ . Пластинка забезпечує.................................
9. Підведемо підсумок нашого уроку і запишемо висновок до нашого уроку.
Давайте повернемося до нашої схеми Я+ДІЇ. З поміж названих видів робіт підкреслити ті, які на вашу думку кожен з вас використовував найефективніше і за допомогою якого ти досяг успіху.
Використовуючи текст підручника, додатковий матеріал складіть і презентуйте міні-доповідь.
ЦЕ ЦІКАВО! Додаткова інформація для самостійного сприйняття. Висновки.
(Слайд 25- 28)
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ. Диференційовані , індивідуальні.
І. Тестування з використанням програми «ТEST-w». (двоє учнів виконують тестові завдання за програмою «ТEST-w»)
Зворотній зв’язок. Контрольно-перевірні завдання.
І. Складання схеми [додаток 6]
Ключ до схеми:
1. Накопичення поживних речовин. 2. Накопичення води.
3. Захист від поїдання тваринами. 4. Вегетативне розмноження.
5. Ловіння і перетравлювання комах. 6. Рух і закріплення слабких стебел.
7. Видалення продуктів обміну речовин під час листопаду.
ІІ. Біологічний диктант: закінчити фрази. (взаємоперевірка) (Слайд 30)
IІІ. Встановіть відповідність. (Слайд 31)
ІV. Гра «Визначити» (Слайд 32)
V . Перевір себе. (з використанням слайдів презентації). (Слайди)
Хто назве більше і вірніше.
VІ. Повторимо. Завдання-повторення з використанням слайдів презентації (малюнки,фронтально) (Слайд 30)
Самоперевірка (ключ відповідей)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ.
Учитель 1. РЕФЛЕКСІЯ
Що вам сподобалося на уроці?
Що виявилося складним?
Чи досягли ми мети уроку?
Який вид діяльності вам сподобався найбільше?
Ви сьогодні для себе довідалися щось нове?
2. «Метод Прес»:
що …».
Оцінювання.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Обов’язкове: опрацювати §, вивчити поняття, завдання в друкованому зошиті.
Індивідуальне: а) підібрати цікавий матеріал.
б) творче: скласти кросворд з теми «Листок».
1