Урок біології в 9 класі з теми "Огляд традиційних біотехнологій"

Про матеріал
Цей урок можна вважати інноваційним, оскільки міжгалузева інтеграція реалізується впровадженням в освітній процес цифрових інструментів, а також навчальна інформація містить сучасні наукові факти. Урок спроєктовано за технологією дослідницького навчання, за якої учні здобувають нові знання у процесі самоосвітньої діяльності. З цією метою школярам запропоновано дослідницьку задачу – дослідити світовий біотехнологічний ринок і визначити біотехнологічні тренди. Ця задача має й профорієнтаційне спрямування: учні побувають в ролі інженера, керівника підприємства; ознайомлюються з професіями біоінжинірингу. Окрім цього, діти самостійно формулюють визначення поняття «біотехнологія». Урок містить елементи мистецтва, що надає можливість позитивно емоційному сприйняттю нової навчальної інформації. Командна гра «Допоможіть міжнародній космічній станції» сприяє формуванню колективної самоефективності. Домашнє завдання має випереджувальний характер. А саме: запропонована дидактична гра містить навчальну інформацію для наступного уроку.
Перегляд файлу

Урок біології в 9 класі

Вчитель біології Запорізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням хімії та біології Запорізької міської ради Запорізької області:

Бабкова Олена Олексіївна

Тема: Огляд традиційних біотехнологій.

Освітньо-виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність

Навчальна мета: дати поняття «біотехнологія», про речовини, які одержують методами традиційних біотехнологій; формувати ключові компетентності учнів у галузі природничих наук, екологічну, інформаційно-комунікаційну, культурну,  громадянську і соціальну компетентності, підприємливість та фінансову грамотність, інноваційність; удосконалити уміння дев′ятикласників  працювати з інформацією й критично її сприймати.

Розвивальна мета: розвивати критичне та креативне мислення учнів у процесі аналізу й синтезу нової інформації, створення нових ідей задля вирішення творчих задач.

Виховна мета: виховувати дбайливе відношення до природи; ціннісне ставлення до власного здоров′я; патріотичне ставлення до здобутків українських вчених, робітників щодо запровадження біотехнологій у виробництві; здійснити профорієнтаційне спрямування учнів на сучасні професії біоінжинірингу.

Формування наскрізних змістових ліній:

Екологічна безпека та сталий розвиток

Орієнтування  на розуміння переваг сучасних біотехнологічних підходів.

Громадянська відповідальність

Спрямування на розуміння моральних і соціальних аспектів біологічних досліджень в галузі біотехнології, важливість профілактики упередженого ставлення до сучасних технологій.

Здоров’я і безпека

Орієнтування на розуміння можливих позитивних і негативних наслідків застосування сучасних біотехнологій.

Підприємливість і фінансова грамотність

Орієнтування на розуміння значення для підприємницької діяльності сучасних наукоємних технологій.

 Міжпредметні зв’язки: біології з географією, екологією, технологією, інформатикою, мистецтвом, медициною.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання:  підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів /

Р.В. Шаламов, А.Г. Носов, О.А. Литовченко, М.С. Каліберда. – Харків : Соняшник, 2017. - 352 с.;

 ілюстративний матеріал: презентація Canva, Googleкарта, дидактична гра  Classtime.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Прослухайте 2 хвилини мелодію. Автор Бетховен. Які асоціації з нею у вас виникли. А чи знаєте, що Бетховен писав свої шедеври у ритмі власної аритмії?

Презентація: слайд  2 https://www.canva.com/design/DAEhSDGeblg/ChzJWysx45eTe7DdBpGwRg/view?utm_content=DAEhSDGeblg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton            

   http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.canva.com%2Fdesign%2FDAEhSDGeblg%2FChzJWysx45eTe7DdBpGwRg%2Fview%3Futm_content%3DDAEhSDGeblg%26utm_campaign%3Ddesignshare%26utm_medium%3Dlink%26utm_source%3Dsharebutton&4&0                                                        

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Перегляньте зображення. Презентація: слайди № 3-8. Перед вами продукти біотехнологій. Як гадаєте, чому? (В їхньому виробництві використані живі організми)

Презентація за посиланням: https://www.canva.com/design/DAEhSDGeblg/ChzJWysx45eTe7DdBpGwRg/view?utm_content=DAEhSDGeblg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton

Давайте разом сформулюємо визначення поняття «біотехнологія».

Відповідь:дповіотехнології.
люємо визначнологій
кти біотехнологій. 111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111

Біотехнологія – одна з прикладних дисциплін, що використовує досягнення біохімії, молекулярної біології, генетики, клітинної біології та інших наук у комплексі з інженерними підходами для вирішення технологічних завдань.

ІІІ. Сприймання і первинне усвідомлення нової навчальної інформації, осмислення зв'язків і відношень в об'єктах вивчення.

  1. Історична довідка щодо використання людиною біотехнологій – подорожуємо на машині часу. Презентація: слайд № 10

Презентація за посиланням: https://www.canva.com/design/DAEhSDGeblg/ChzJWysx45eTe7DdBpGwRg/view?utm_content=DAEhSDGeblg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton

2.Здійсніть навколосвітню подорож. Уявіть, що Ви – директор підприємства чи інженер. Дослідіть світовий біотехнологічний ринок за допомогою карти. Визначте світові біотехнологічні тренди, що можна придбати. Зверніть увагу на те, що є в нашому місті – Запоріжжі. 

Googleкарта  за посиланням: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1rhbA-qbzyMVJms0mfiUFu2a8GOXdWPhx&ll=47.68164480142527%2C4.996146474999932&z=4

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fmaps%2Fd%2Fu%2F0%2Fedit%3Fmid%3D1rhbA-qbzyMVJms0mfiUFu2a8GOXdWPhx%26ll%3D47.68164480142527%252C4.996146474999932%26z%3D4&4&0

 

За результатами навколосвітньої подорожі складіть таблицю:

№ з/п

Розробки біотехнологій, що можна придбати

Країна

 

 

 

 

 

 

 

3.Біотехнології в мистецтві. Презентація: слайди № 11-14

Посилання: https://www.canva.com/design/DAEhSDGeblg/ChzJWysx45eTe7DdBpGwRg/view?utm_content=DAEhSDGeblg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton

 

 

ІV. Узагальнення

Завдання для груп. Кожна група складається з двох осіб – художника і фотографа. Треба скласти схему-малюнок, створити анімацію та завантажити її до групи Telegram.

Запропонуйте підприємствам міста Запоріжжя до використання у виробництві біотехнології.

V. Закріплення. Подорожуємо у космос. Командна гра «Допоможемо міжнародній космічній станції». Наша мета: зіткнутися з космічною станцією, допомогти їй  і повернутися додому.

Посилання: https://www.classtime.com/code/GG97D9

VІ. Рефлексія. Зробити селфі власної емоції за урок (посмішка – все зрозуміло) і надіслати  до групи Telegram.

VІІ. Підсумок. Оцінювання. Домашнє завдання: опрацювати п. 60. Переглянути додаткову інформацію за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1BSUkBII3D3x-VKF265pQbSaQp4O-IyQadVOajiL9UMw/edit?usp=sharing . Розфарбувати рядки складеної таблиці у колір відповідно до «кольорової» класифікації біотехнологій.

Додаткове творче завдання: Пройдіть за посиланням і виконайте завдання гри: http://dnagame.luckybooks.org/ обо за QR КОДОМ.

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
27 липня 2021
Переглядів
646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку