Урок біології в 9 класі
Вчитель біології Запорізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням хімії та біології Запорізької міської ради Запорізької області:
Бабкова Олена Олексіївна
Тема: Огляд традиційних біотехнологій.
Освітньо-виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність
Навчальна мета: дати поняття «біотехнологія», про речовини, які одержують методами традиційних біотехнологій; формувати ключові компетентності учнів у галузі природничих наук, екологічну, інформаційно-комунікаційну, культурну, громадянську і соціальну компетентності, підприємливість та фінансову грамотність, інноваційність; удосконалити уміння дев′ятикласників працювати з інформацією й критично її сприймати.
Розвивальна мета: розвивати критичне та креативне мислення учнів у процесі аналізу й синтезу нової інформації, створення нових ідей задля вирішення творчих задач.
Виховна мета: виховувати дбайливе відношення до природи; ціннісне ставлення до власного здоров′я; патріотичне ставлення до здобутків українських вчених, робітників щодо запровадження біотехнологій у виробництві; здійснити профорієнтаційне спрямування учнів на сучасні професії біоінжинірингу.
Формування наскрізних змістових ліній:
Екологічна безпека та сталий розвиток
Орієнтування на розуміння переваг сучасних біотехнологічних підходів.
Громадянська відповідальність
Спрямування на розуміння моральних і соціальних аспектів біологічних досліджень в галузі біотехнології, важливість профілактики упередженого ставлення до сучасних технологій.
Здоров’я і безпека
Орієнтування на розуміння можливих позитивних і негативних наслідків застосування сучасних біотехнологій.
Підприємливість і фінансова грамотність
Орієнтування на розуміння значення для підприємницької діяльності сучасних наукоємних технологій.
Міжпредметні зв’язки: біології з географією, екологією, технологією, інформатикою, мистецтвом, медициною.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів /
Р.В. Шаламов, А.Г. Носов, О.А. Литовченко, М.С. Каліберда. – Харків : Соняшник, 2017. - 352 с.;
ілюстративний матеріал: презентація Canva, Googleкарта, дидактична гра Classtime.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Прослухайте 2 хвилини мелодію. Автор Бетховен. Які асоціації з нею у вас виникли. А чи знаєте, що Бетховен писав свої шедеври у ритмі власної аритмії?
Презентація: слайд № 2 https://www.canva.com/design/DAEhSDGeblg/ChzJWysx45eTe7DdBpGwRg/view?utm_content=DAEhSDGeblg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Перегляньте зображення. Презентація: слайди № 3-8. Перед вами продукти біотехнологій. Як гадаєте, чому? (В їхньому виробництві використані живі організми)
Презентація за посиланням: https://www.canva.com/design/DAEhSDGeblg/ChzJWysx45eTe7DdBpGwRg/view?utm_content=DAEhSDGeblg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton
Давайте разом сформулюємо визначення поняття «біотехнологія».
Відповідь:
Біотехнологія – одна з прикладних дисциплін, що використовує досягнення біохімії, молекулярної біології, генетики, клітинної біології та інших наук у комплексі з інженерними підходами для вирішення технологічних завдань.
ІІІ. Сприймання і первинне усвідомлення нової навчальної інформації, осмислення зв'язків і відношень в об'єктах вивчення.
Презентація за посиланням: https://www.canva.com/design/DAEhSDGeblg/ChzJWysx45eTe7DdBpGwRg/view?utm_content=DAEhSDGeblg&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton
2.Здійсніть навколосвітню подорож. Уявіть, що Ви – директор підприємства чи інженер. Дослідіть світовий біотехнологічний ринок за допомогою карти. Визначте світові біотехнологічні тренди, що можна придбати. Зверніть увагу на те, що є в нашому місті – Запоріжжі.
Googleкарта за посиланням: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1rhbA-qbzyMVJms0mfiUFu2a8GOXdWPhx&ll=47.68164480142527%2C4.996146474999932&z=4
За результатами навколосвітньої подорожі складіть таблицю:
№ з/п |
Розробки біотехнологій, що можна придбати |
Країна |
|
|
|
|
|
|
3.Біотехнології в мистецтві. Презентація: слайди № 11-14
ІV. Узагальнення
Завдання для груп. Кожна група складається з двох осіб – художника і фотографа. Треба скласти схему-малюнок, створити анімацію та завантажити її до групи Telegram.
Запропонуйте підприємствам міста Запоріжжя до використання у виробництві біотехнології.
V. Закріплення. Подорожуємо у космос. Командна гра «Допоможемо міжнародній космічній станції». Наша мета: зіткнутися з космічною станцією, допомогти їй і повернутися додому.
Посилання: https://www.classtime.com/code/GG97D9
VІ. Рефлексія. Зробити селфі власної емоції за урок (посмішка – все зрозуміло) і надіслати до групи Telegram.
VІІ. Підсумок. Оцінювання. Домашнє завдання: опрацювати п. 60. Переглянути додаткову інформацію за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1BSUkBII3D3x-VKF265pQbSaQp4O-IyQadVOajiL9UMw/edit?usp=sharing . Розфарбувати рядки складеної таблиці у колір відповідно до «кольорової» класифікації біотехнологій.
Додаткове творче завдання: Пройдіть за посиланням і виконайте завдання гри: http://dnagame.luckybooks.org/ обо за QR КОДОМ.