урок Біоніка - як джерело ідей промислового дизайну

Про матеріал
Матеріал даного уроку дозволить вчителю ознайомити дітей з біонікою як наукою про застосування в техніці, архітектурі, дизайні принципів організації живої природи;
Перегляд файлу

Дата ____________

Тема Біоніка як джерело ідей промислового дизайну

Мета: Ознайомити учнів з основами біоніки;

навчити аналізувати природні форми; створювати дизайн-ескізи транспортних засобів (електроніки);

вчити розуміти, цінувати і створювати красу навколо себе;

розвивати просторове, екологічне мислення;

пробуджувати інтерес до пізнання та використання нових технологій в образотворчому мистецтві.

Завдання: ознайомитись з біонікою як наукою про застосування в техніці, архітектурі, дизайні принципів організації живої природи;

проаналізувати зразки трансформації біоформи в дизайн-обєкт;

виконати проектний ескіз транспортного засобу або побутової техніки

Тип уроку: комбінований

Мистецька абетка:

Біоніка - наука про застосування в техніці, архітектурі, дизайні принципів організації живої природи

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань та  мотивація навчальної діяльності.

Вчитель застосовує метод «мозковий штурм». 

  • Скажіть будь ласка, що ви уявляєте, коли чуєте слово «природа»?

(відповіді учнів)

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

Сьогодні ми постараємось визначити, як закони живої природи людина використовує у багатьох сферах свого  життя  зокрема у промисловому дизайні, над яким ми продовжуємо працювати. А допоможе нам у цьому наука біоніка.

(показ вчителем слайду «мистецька абетка» ),

ІІІ. Теоретичний матеріал.

Біоніка - наука про застосування в техніці, архітектурі, дизайні принципів організації живої природи

Ця тема,  на перший погляд,  видається дуже далекою від образотворчого мистецтва, але водночас є необхідною ланкою у ланцюжку естетичного освоєння світу. Природа досконала у всіх своїх проявах і її творіння служать людині взірцем для створення різного роду механізмів і машин.

Питання: Прототипом якого людського винаходу є:

  1. кальмар;
  2. насінина липи, клена, ясена;
  3. насінини хвойних дерев;
  4. пір’їна птаха;
  5. акула;
  6. птах;
  7. стебло злаків;
  8. бджолині чарунки?

Матеріали для аналізу і синтезу:

  1. - у кальмарів нема рухових плавців, будова їхнього тіла відмінна від будови тіла риб: мацаки слугують для захоплення й утримання поживи;
  •    коли стріляєш з автомата чи пістолета, відчуваєш поштовх, зумов­лений тиском порохових газів.
  1. - багато видів рослин для розсівання насіння користуються вітром;
  •    завдяки своїй конструкції насінини клена, липи можуть відлітати доволі далеко від дерева, на якому вони виросли.
  1. - серед зимових видів спорту є багато цікавих і дещо незвичних: фристайл, спідвей, буєр;
  •    буєр схожий на яхту, яку поставили на ковзани;
  •    всі зимові місяці мають різні характери: грудень - похмурий, тихий і сніжний, січень - норовливий, багатий вітрами і заметілями, лютий - холодний, сонячний і вітряний;
  •    грудневий сніг м’який, січневий - колючий, а в лютому на поверхні важкого злежаного снігу з’являється льодяна кірка - наст;
  •    у січні-лютому на хвойних деревах розкриваються шишки;
  •    насіння юйних дерев трішечки більше за макове зернятко і має крильце.
  1. - у пташиної  пір’їни дуже жорсткі, окремі стерженьки зчіплені тисячами дрібних гачечків, щоб повітряний потік не зміг зруйнувати площину пера;
  •    Подекуди щеплення все-таки порушується;
  •    птахи багзго часу витрачають на чищення пір’їн;
  •    один винахідник сконструював дуже потрібну річ, яка економить багато часу при одяганні: застібку «блискавка»

Очікувана відповідь: Кальмар використовує реактивний рух. Насіння липи, клена і жа оснащене “гвинтами”, як у вертольота. Насінини ялинки чи сосни у лютому ковзають по насту, немов буєр по замерзлому ставку. Пір’я птахів вдихнуло на винахід творця застібки “блискавка”. Акула є прототипом підводного човна, птах - літака, стебло пшениці - висотного будинка, а бджолині чарунки підказали архітекторам спосіб створення найлегшого і водночас найміцнішого перекриття.

Додаткове питання:  чи є у рослинному світі організми, які використовують реакгивний рух  скажений»  огірок)

Отже завдяки науці – біоніці людина застосовує закони живої природи для створення різноманітних благ у різних сферах свого  життя.

ІV. Практична робота.

Учні створюють проектний ескіз транспортного засобу або побутової техніки

 використовуючи аналоги живої природи.

V. Підсумок  уроку та узагальнення навчальних знань.

Використовуючи «авторське крісло» учні захищають свої роботи. Учні класу оцінюють.

Вчитель аналізує, підводить підсумок, остаточно оцінює роботи.

 

 

 

 

doc
Додано
18 лютого
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку