Урок з природознавства « Мандрівка найбільшим материком - Євразією »

Про матеріал
Мета даного уроку-проекту: навчальна: закріпити знання учнів з теми «Євразія –найбільший материк», повторити його розміщення на глобусі і карті півкуль; розкрити багатство рослинного та тваринного світу ; закріпити практичні навички роботи з картою та підручником; вчити користуватися здобутими знаннями, джерелами інформації, науково-пізнавальною літературою; співпрацювати з однолітками в творчих групах, вчити виступати перед аудиторією. розвиваюча: розвивати спостережливість, життєві компетенції, вміння аналізувати та узагальнювати; стимулювати інтерес до дослідницької роботи, розвивати навички проектної діяльності. виховна: виховувати дбайливе ставлення до природи, вміння знаходити шляхи її захисту.
Перегляд файлу

 

Урок-проект: « Мандрівка найбільшим материком - Євразією »

Автор проекту: Сірякова О.В.

Тип проекту: дослідницький, підсумковий.

Навчальний предмет: природознавство.

Клас: 4 клас

Кiлькiсть учнів: 16 учнів.

Мета: 

навчальна: закріпити знання учнів з теми «Євразія –найбільший материк», повторити його розміщення  на глобусі і карті півкуль; розкрити багатство рослинного та тваринного світу ; закріпити практичні навички роботи з картою та підручником; вчити користуватися здобутими знаннями, джерелами інформації, науково-пізнавальною літературою; співпрацювати з однолітками в творчих групах, вчити виступати перед аудиторією.

розвиваюча: розвивати спостережливість, життєві компетенції, вміння аналізувати та узагальнювати; стимулювати інтерес до дослідницької роботи, розвивати навички проектної діяльності.

виховна: виховувати дбайливе ставлення до природи, вміння знаходити шляхи її захисту.

Матерiально-технiчне, iнформацiйно-технiчне та методичне забезпечення: проектор,  комп’ютер, карта півкуль, глобус, підручник  «Природознавство» Грущинської І. , К. – «Освіта», 2015; макет довідника, макети карти природних зон Євразії , клей , ножиці, друковані фотоматеріали зображення тварин та рослин Євразії.

Очікувані результати:

 учні навчаться планувати свій час;

 навчаться створювати кінцевий результат-продукт проекту згідно критеріїв;

 здобувати інформацію з різних джерел;

 аналізувати, систематизувати та представляти отриману інформацію у графічному вигляді;

 отримають досвід публічного виступу під час захисту проекту,

 навчаться переносити наукові методи пізнання (аналіз, синтез, оцінювання), відпрацьовані під час роботи над проектом, на навчальну та суспільну діяльність;

  учні набудуть навички рефлексії - творчої оцінки результатів проектної діяльності та власним навчальним досягненням.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

- Доброго дня любі діти, мене звати  Оксана Вікторівна і сьогодні я проведу разом з вами цікаву і сподіваюсь незабутню мандрівку  у світ природи .

 Добрий день і в добрий час!

 Рада, діти, бачить вас! 

 Ви почули всі дзвінок?

 Він покликав на урок.

 Кожен з вас приготувався –

 На перерві постарався.

 Зараз сядуть всі дівчатка,

 А за ними і хлоп’ятка.

 

  • Діти, а ви любите мандрувати? Це чудово !

 

Слайд 1 2. Аутотренінг

 

 А налаштуватись на плідну працю і цікаву подорож нам допоможе “Пам`ятка-аутотренінг» (перший рядок прочитають хлопчики, другий – дівчатка, а решта всі разом гарно і голосно)

Я – учень

Я - учениця

Я - творча особистість

Я - думаю, замислююсь

Я - аналізую, висловлюю свої судження

- Сьогодні ми проведемо незвичайний урок за  змістом та формою проведення.

Але, щоб вирушити в подорож, необхідно дізнатися яка погода нас очікує?

Слайд 2 ІІ. Підсумки фенологічних спостережень

1.Бесіда:

- Хто бажає виступити в ролі синоптика й розповісти про погоду піднімайте будь ласка руку.

    -     Яка зараз пора року?

  • Який місяць?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні протягом дня опади?
  • Які явища погоди ви сьогодні спостерігали?

- Дякую, молодці, сподіваюсь нашій подорожі нічого непередбаченого не завадить.

Слайд 3 2. Відгадування загадки

- А зараз відгадайте загадку і ви дізнаєтесь, яким транспортом ми вирушимо в подорож.

В синім небі путь моя,
Швидше всіх мчуся я.
Маю крила, хоч не птах.
Люди звуть мене...
(літак )

 

- Отож ми сьогодні пролетимо літаком над материком, який ви нещодавно вивчили.

- Яка назва цього материка? (Євразія)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Робота  в парах.

- Діти,скажіть, що  нам потрібно мати, щоб сісти на літак? (Потрібен квиток)

Ви його отримаєте, виконавши завдання в парі і для цього вам потрібно заповнити разом таблицю «Євразія». Не забувайте правила роботи в парі - працюєте швидко, дружно і тихо.

Назва материка

Гори на материку

Найдовша

 ріка

 

Найбільше озеро

 

Найглибше озеро

Кількість країн у Євразії

Головна особливість

материка

Євразія

Гімалаї

Еверест (Джамалунгма)

Янцзи

Каспійське море

Байкал

91 країна

Найбільший

Слайд 4 2. Самоперевірка за зразком на слайді.

Встаньте, будь ласка, ті дітки, які виконали завдання без жодної помилки.( Ви молодці!)

 А тепер ті, які припустилися 1-2 помилок. (Добре, на наступний раз у вас  вийде краще)

А тепер ті, які допустили більше двох помилок. (Можливо ви трішки були неуважними і перехвилювались.)

Але не хвилюйтесь, ми всіх сьогодні візьмемо на літак!

Слайд 5-6 ІV. Повідомлення теми і мети уроку (на слайді)

  1. Об’єднання в творчі групи (за кольором квитків)

Зараз до кожного підійте моя помічниця – стюардеса і ви оберете квиток, який вам до вподоби. В кожного з вас є квиток, він трьох кольорів. Об’єднайтеся будь ласка за кольором квитка  в творчі групи – екіпажі, оберіть лідера в команді - пілота. Пілоти підійдіть і отримайте свій маршрутний лист, за яким ви будете сьогодні працювати.

  1. Постановка проблемної ситуації

- Щоб ви хотіли  під час подорожі дізнатися, з’ясувати, запам’ятати?

Щоб дізнатися, що саме ми будемо робити на уроці ви маєте розгадати кросворд.

Слайд 7 Запитання:

  1. Менша частина Євразії. (Європа).
  2. Найвища гірська вершина планети. (Еверест)
  3. Найдовша річка Європи. (Волга)
  4. Звір, який полює на тюленів і рибу. (Ведмідь)
  5. Найглибше прісне озеро Євразії. (Байкал)
  6. Природна зона Євразії, яка характеризується неймовірним багатством флори і фауни. (Екватор)

- Яке ключове слово можна прочитати? ( Проект)

Слайд 8 3.Фізхвилинка. Релаксація.

Попереду нас чекає плідна робота над проектом, тож давайте наберемось сил і трішки відпочинемо.

 V. Робота по темі  уроку - проекту

Етапи роботи над проектом

 І. Підготовчий етап.

Слайд 9 1. Формулювання теми проекту. «Євразія –найбільший материк планети»

 2. Визначення мети та завдання проекту.

    Ви  всі об’єднані в групи-екіпажі і маєте перед собою завдання на маршрутних листах, які ви прочитаєте і виконаєте. Можете використовувати атласи, підручник та картинки, які у вас є на партах, за 10 хвилин ви повинні створити і захистити свій кінцевий продукт:

Слайд 10

 І група «Журналісти» - макет довідника про Євразію «Рекорди Євразії»;

ІІ група «Ботаніки» - колаж про рослинний світ Євразії;

ІІІ група «Зоологи» - плакат про тваринний світ Євразії; 

  3. Проведення інструктажу «Як працювати в творчих групах»

- Давайте пригадаємо, як треба працювати в групах.

  4. Робота учнів у групах. Консультація та допомога вчителя.

 5. Висловлення пропозиції щодо форми представлення результату

Форма представлення кiнцевого продукту –  доповідь з презентацією макета довідника, колажу та плакату.

  ІІ. Розробка плану реалізації проекту.

 1. Завдання для груп, визначення кола проблемних питань для опрацювання в кожній групі.

 І група – «Журналісти» 

Збір інформації про Євразію і оформлення макета довідника. Показати Євразію на карті чи глобусі.

Ключові питання:

Знайти відповіді на запитання:

- Як називається найбільший материк?

- Яка площа Євразії ?

- У якій півкулі розташований материк?

- Де розташована наша держава?

- З яким материком межує Євразія ?

- Чим омивається Євразія?

- Які природні зони є в Євразії?

- Яке населення проживає на материку?

- Що  тут є цікавого ?

ІІ група – «Біологи»

 Відомості про рослинний світ Євразії

Ключове питання:

- Які рослини тут є  і у яких природних зонах знаходяться?

 ІІІ група «Зоологи»

 Збір інформації про тваринний світ Євразії

Ключове питання:

- Які тварини мешкають у Євразії?

  2. Розподіл обов’язків між членами групи.

 3. Вироблення критеріїв оцінювання.

4. Вибір форми представлення кінцевого продукту.

 ІІІ. Реалізація проекту.

 Самостійна робота з різними джерелами інформацій. Пошук інформації (підручники, довідники, атласи, контурні карти)

 ІV. Аналіз.

 Обробка, аналіз, узагальнення зібраного матеріалу та відбір суттєвого в кожній групі.

V. Створення продукту проекту: довідника, плаката, колажу.

VІ. Захист-презентація учнівських проектів.

Слайд 11

   - Запрошую перший екіпаж –творчу групу «Журналісти»

 Робота з картою півкуль. Презентація довідника.

Слайд 12

- Запрошую наступний екіпаж «Біологів», які підготували гарний колаж про рослини Євразії.

Слайд 13

- І нарешті третя творча група «Зоологи» розповість, який плакат вони виготовили про тварин Європи.

Слайд 14 VІІ. Рефлексія. Самооцінювання (смайликами) та оцінювання вчителем.

  • Як ви оцінюєте свою роботу на уроці? (Виберіть смайлик і підніміть його вгору.)
  • Що вам на вашу думку вдалося найкраще?
  • Що здалося важким?

Вчитель:  Всі творчі групи – екіпажі добре справилися із завданням. Ви заслуговуєте на високі бали. Дуже сподобалась робота екіпажа… ви отримаєте найвищі бали.

VIII. Осмислення учнями знань (додатково)

1) Гра «Так чи Ні» Швидко дай відповідь.

  1. Євразія – найбільший материк у світі. (Так.)
  2. Її омиває лише Індійський океан. (Ні.)
  3. Материк Євразія складається з двох частин світу – Європи та Азії (Так.)
  4. У Азії територія – рівнинна, а Європа – гірська.(Ні.)
  5. До екватора весь материк розташований у Південній півкулі.(Ні.)
  6. На території Азії розташовані найвищі й найбільші гірські системи світу.(Так.)
  7. У Євразії протікає дуже  мало великих річок. (Ні.)
  8. Тут знаходиться найглибше озеро на Землі – Байкал.(Так.)
  9. Євразія відзначається бідними покладами корисних копалин. (Ні.)

 

Слайд 15  ІХ. Підсумок уроку

Учитель.  Молодці, діти, ви гарно попрацювали та закріпили  свої знання  про найбільший материк планети Земля. Ми можемо пишатися тим, що саме тут ми народилися і живемо. Ви показали, який багатий і різноманітний рослинний і тваринний світ  оточує нас. Тож ми з вами маємо пам’ятати і дбати про збереження всього живого, що нас оточує, адже наступне покоління теж має побачити цю красу.

  •  Я вважаю, що наша подорож вдалася. Ви справжні мандрівники! Дякую вам і бажаю нових цікавих відкриттів і мандрівок!

 Слайд 16 X. Домашнє завдання 

Створити пам’ятку «Збережемо природу Євразії»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Гра «Доповни речення»

– Ти уважно переглянув і прослухав нову тему, тому спробуй доповнити речення.

2. Вправа «Мозковий штурм»

-Швидко відповідаЙ!

  •                           Що таке материк?
  •                           Скільки є материків на Землі? Назвіть їх.
  •                           Який материк найбільший?
  •                           Який материк складається з двох частин?
  •                           З яких частин складається материк Євразія?
  •                           У якій півкулі він знаходиться?
  •                           На якому материку знаходиться наша країна?
  •                           Які форми земної поверхні є в Євразії?
  •                           У яких теплових смугах розташована Євразія?
  •                           Як змінюється температура в різних смугах на території Євразії?
  •                           Як змінюється кількість опадів у Євразії?
  •                           Які великі водойми є в Євразії?
  •                           Які корисні копалини є на території Євразії?

 Молодець! Ти виконав всі завдання цієї зупинки!

На цьому наша подорож закінчується. До наступної зустрічі!

 

doc
Додано
27 січня 2019
Переглядів
1635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку