17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок інтегрований "Атлантичний океан"

Про матеріал
Розробки уроків з математики з теми додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях довжини і маси. ; природознавства з теми: У чому неповторність Атлантичного океану? та трудового навчання з теми Виготовлення виробів технікою плетіння з ниток «Восьминіг» на тему дня "Атлантичний океан" для 4 класу.
Перегляд файлу

Тема дня АТЛАНТИЧНИЙ ОКЕАН

Підготувала вчитель  початкових класів,спеціаліст вищої  категорії

ОКНЗ «Лозуватська ЗШ № І-ІІІ ступенів №1 ім. Т.Г.Шевченка»

Шевченко Тетяна Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "атлантичний океан"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математика

Тема. Додавання і віднімання іменованих чисел,  виражених  в   одиницях довжини і маси.

Мета. Удосконалювати вміння і навички усного та письмового додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини і маси; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу,уміння аналізувати; виховувати інтерес до предмета.

 Загадка.

А кругом вода та небо,
І землі не стрінеш ти.
Омива він дні і ночі
Береги материків…

В шторми гонить хвиль отари,
Перекрутить все довкіл,                                              
Позбира грозові хмари
І пошле на суходіл…   (Океан)  

Ви скажете, мабуть, що зараз  урок математики і не про океани потрібно говорити. Але сьогодні урок математики і природознавства «будуть працювати разом», допомагаючи один одному,  тому що знання ми отримуємо не для уроків, а для того, щоб застосовувати і користуватися ними у повсякденному житті.

Отже, тема нашого уроку «Додавання і віднімання іменованих чисел,  виражених  в   одиницях довжини і маси.» А допоможе нам в цьому  Атлантичний океан.

- Сьогодні ми будемо готуватися до уявної кругосвітньої подорожі, а для цього потрібно все знати про океани  і добре вміти виконувати математичні розрахунки.

Актуалізація опорних знань.

 Каліграфічна хвилинка.

- Напишіть каліграфічно число 1852

Нижче -  1852м. Це  не звичайне іменоване число, а ще одна одиниця вимірювання довжини – морська миля. Без неї в подорож океанами аж ніяк.

Наша команда має 3 кораблі – ряди парт, на кожному кораблі  по дві вахти –   рядочки, а кожна парта – це кубрики ( каюти ). Ми сьогодні не будемо змагатися, як це часто робимо, а навпаки старатимемось працювати дружно, злагоджено, пліч о пліч,тому що без взаємодопомоги  в пучинах вод не обійтись.

І так, починаємо наші тренування.

 Усний рахунок.

- Згадаймо одиниці вимірювання довжини і маси і виконаємо перетворення. (Матроси з  5-х  кубриків (парт) ).

1 км =____м

1 м =____см =_____мм

1см = ____мм

1 т =  ____ц =   _____кг

1ц =  _____ кг

1 кг =_____ г

 Математичний диктант.

( Матроси з 1-х кубриків ( 3 учні – по одному з кожної парти. 1 на центральній, 2 – ззаду фломастерами ).

- Перевіримо, чи вміємо записувати багатоцифрові іменовані числа.

16000 км

2900 км

3597 м

8742 м

75000 м

- Сусіди  з 1-х кубриків  перевіряють.

- Ми, виявляється записали не просто будь-які числа. Вони - візитівка Атлантичного океану.

 Візитівка океану.

Протяжність:

з Пн на Пд             - 16000 км

Ширина                 - 2900 км

Середня  глибина  – 3597 м 

Максимальна глибина – 8742 м

 (  Жолоб  Пуерто-Ріко   )     

 Розв`язування  на дошці  прикладів письмово. ( Матроси з кубриків №2. 6 учнів).

Прикріплені картки. Для всього класу на екрані.

   1варіант       

 

    + 2099 м         - 13956 м

       1498 м              5214 м

       3597 м              8742 м       

       3 км 597 м       8 км 742 м

2 варіант

 

     + 4566 м            _ 11403 м    

        6456 м                 7419 м        

      11022 м                 3984 м         

      11 км 022 м          3 км 984м      

 

1 варіант

     _13054 м              + 2401 м   

         9343 м                 5328 м        

         3711 м                 7729 м

         3 км 711 м          7 км 729 м 

2 варіант

      _ 5000 м               + 3168 м 

         3775 м                  2109 м 

         1225 м                  5227 м

         1 км 225 м           5 км 227 м    

Матроси з кубриків № 3 перевіряють і записують в кілометрах і метрах.

Всі ці іменовані числа розповідають нам про середню і максимальну глибину деяких океанів.

 

 

Середня

глибина

Максимальна

глибина

Атлантичний

3597 м

8742 м

Тихий

3984 м

11022 м

Індійський

11022 м

7729 м

Північний Льодовитий

1225 м

5277 м

 

Матроси з кубриків №4 (6 учнів ) порівнюють середню і максимальну глибину Атлантичного океану  з середньою і максимальною глибиною кожного океану.

 Знайомство з рослинним світом океану.

Флора і фауна Атлантичного океану  дуже різноманітна.  З рослин – водорості: червоні, бурі, зелені.

Знайомство з тваринним світом океану.

Тут живуть найбільші тварини планети – різні види китів: сині кити, гренландські, кашалоти,сірі, карликові, сейвали.

 

 

 

 

Робота над задачею.

Синій кит - довжина  - 35 м

                     вага -?кг, (як 30  слонів)

 Слон         -    5 т

 Кашалот- ?  , на 1154 кг  легший, ніж

Додаткове запитання задачі для сильних учнів  На скільки кашалот важчий, ніж  10 слонів?  

Чи  є зайві дані?

Самостійна робота.

Акули-найдавніші риби на Землі, гроза морів і океанів.

Порівняємо довжини тіл акул.

     

1 в.       Оселедцева                        Карликова

                  3000мм                                16 см

             Біла                                           Молот   

             10м 200см                        9      0дм50см                                                       

 

2 в.   Тигрова                                       Голуба

           80дм                                            690см

           Китова                                         Гігантська       

           15 м                                             1400см

 Перевірка ( робота в  парах ).

 Задача ( усно).

Морські зірки можуть мати 5,6,7,8 і навіть 50 променів. Можуть утворюватися із будь-якої  частинки тіла.

Із 5 морських зірок  утворюється   25 нових.

Скільки нових  зірок утвориться із 20 таких зірок?

Для тих, хто працює швидко: А із 100 зірок?

Водяться восьминоги, краби, раки, черепахи.

Краби різних розмірів – від найменших з горошину до гігантських. Голубий краб може важити до 6 кг, а норвезький омар – сягати довжини до 25 см.

  Геометричний матеріал.

Бермудський трикутник Біля Бермудських островів в Атлантичному океані є дуже загадкове місце – так званий бермудський трикутник. В цьому місці загинуло і зникло безвісти багато кораблів, літаків. Вчені досі не можуть розгадати чому. На дні знаходиться біля 1000 затонулих в різні часи караблів

А нещодавно вчені знайшли в цьому місці  велике місто. Місто дуже загадкове. В ньому є величезна піраміда із скла.

Знаходження периметра трикутників.

( У учнів карти різних масштабів )

Сьогодні ми знайдемо периметр Бермудського трикутника такий, який він є на карті.

А дома ви, враховуючи масштаб, обчислите  цей периметр в дійсності. Звісно, це будуть приблизні дані. І так виконаємо обчислення по варіантах.

  Підсумок уроку.

- Підведемо підсумок.

- Що ми знаємо про Атлантичний океан?

- Чим він особливий?

- З якими числами сьогодні працювали?

- Що найбільше сподобалось?

Оцінювання учнів.

 

 

Природознавство.

Тема. У чому неповторність Атлантичного океану?

Мета. Сформувати уявлення учнів про особливості Атлантичного океану; продовжити навчати «читати» карту та працювати із нею; виховувати спостережливість, захопле­ність неповторністю й величчю природи.

 

 Сприйняття й осмислення нового матеріалу.

 Атлантичний океан,  ось дивись,

 З північчю і півднем подруживсь.

 Він Америки торкається,

З Африкою родичається.

Відео « Історія Атлантичного океану.

Походження назви

Доповідь «кореспондентів»

Легенда про Атлантиду

1-й кореспондент. Понад дві тисяч років існує цікава легенда про загадкову країну – Атлантиду, в якій жив мудрий і щасливий народ. Проте він не витримав, на жаль, випробувань гарним життям і розпалив у собі жадібність і потяг до завоювань. За що і був покараний богами, причому жорстоко: за один день і лиховісну ніч, як оповідає легенда, Атлантида разом зі своєю прекрасною столицею і численними жителями зникла в глибинах океану. Ця трагічна подія відбулась нібито близько 12 тисяч років тому. За однією із версій Атлантичний океан саме від Атлантиди запозичив свою назву

Висновок. Атлантичний океан майже вдвоє менший, ніж Тихий. Однак, як і Тихий, протягається з півночі на південь і розташований у і географічних поясах. Океани пролягають у Північній та Південній півкулях. В Атлантичні океані, на відміну від Тихого, берегова лінія менше порізана, тому і менше морів.

Закріплення нових знань і умінь учнів

Прийом «Географічний практикум»

Потрібно нанести на контурну карту номенклатури Атлантичного океану. Виконують протягом уроку.

Прийом «Вірю – не вірю»

·  Чи вірите ви в те, що Атлантичний океан найбільший у світі?

·   Чи вірите ви в те, що в Атлантичному океані знаходиться найбільша западина Світового океану?

·  Чи вірите ви в те, що в Атлантичному океані знаходиться найдовший гірський хребет світу?

·  Чи вірите ви в те, що в Атлантичному океані знаходиться найбільша кількість морів?

·  Чи вірите ви в те, що Атлантичний океан омиває південну частину материка Австралія?

· Чи вірите ви в те, що з Азовського моря можна потрапити до Атлантичного океану на кораблі?

Найтепліший і найсолоніший серед океанів. Назва пов’язана  з грецьким міфом про гіганта атланта. Тут водяться акули, летючі риби, морські черепахи.

Живуть

  • Кити
  • Тюлені
  • Морські котики

 

 Цікавинка.

У 1939 році був знайдений синій кит завдовжки 35 м, який важив більше 200 т. Вага кашалотів може сягати 150-170 т. Кашалоти для    людини найнебезпечніші зубаті кити. В Атлантичному океані багато тюленів, морських котиків, моржів. З птахів - водяться альбатроси, фрегати.

Є  багато видів риб – оселедці, сардини, скумбрія, сайра, лососі, тріска.

 

 

Трудове навчання

Тема. Виготовлення виробів технікою плетіння з ниток «Восьминіг»

Мета: продовжити ознайомлення учнів з різними прийомами роботи з нитками; навчати виготовлення декоративних прикрас за допомогою ниток; удосконалювати прийоми роботи з ножицями та клеєм; розвивати увагу, творчі здібності, охайність; виховувати самостійність, посидючість, любов до праці.        

 

Обладнання: нитки для плетіння та в'язання, целофановий пакет, тасьма, кольоровий папір, зразки виробів, мультимедійна дошка.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання

Добрий районі

День почався!

На уроці не лініться,

А старанно всі трудитися,

Якщо разом працювати,

Можна все навколо знати.

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

1. Повідомлення теми та мети уроку

 

Учитель. Сьогодні ми ознайомимось з плетінням та із засобами плетіння з ниток. Виготовимо ляльку-мотанку.

2. Розповідь учителя

— Плетіння — ремесло з виготовлення господарсько-побутових та художніх виробів з різноманітної еластичної сировини.

Картинки по запросу плетіння з ниток «Восьминіг»

Для плетіння використовують лозу, кору, солому, траву, нитки, шкіру. За допомогою плетіння можна виготовити різні речи. Сьогодні ми ознайомимося з плетінням іграшки «Восьминіжок ».

 

Мультимедійна презентація

 

ВОСЬМИНІЖОК

Восьминіжок, Восьминіжок,

В тебе так багато ніжок.

Та навіщо стільки ніг,

Відповідай-но, восьминіг!

— Це все щупальця мої,

Та мені без них не можна:

Допоможуть їсти, пити

Плавати, по дну ходити.

М. Володіна

 

Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так стомився

І наліво похилився?

Треба дружно всім вставати

Фізкультпаузу почати.

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторони розвів —

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки стати,

Покрутитись, повертітись,

На хвилинку зупинитись.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий встали.

Всі за парти посідали,

Вчитись знову ми почали.

 

3. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Мультимедійна презентація

— Розгляньте зразки на дошці.

Робота за підручником (с. 65)

 

— Виготовлятимемо іграшку у такій послідовності.

1. Згорніть пакет у кульку.

2. Щільно обкрутіть целофанову кульку ниткою для в’язання. Має вийти клубочок.

3. Підготуйте відрізки ниток завдовжки 30-40 см.

4. Обгорніть клубочок нитками та зав’яжіть угорі та знизу, як показано на малюнку.

5. Під головою перев’яжіть смужкою або тасьмою.

6. За допомогою кольорового паперу зробіть обличчя.

7. Ниточки згори розпушіть, зробивши волосся.

8. Нижні ниточки заплетіть у косички.

9. Кожну частинку перев’яжіть смужкою. Колір оберіть самостійно.

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

1. На робочому місці дотримуйте чистоти і порядку.

2. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.

3. Не працюйте притупленими ножицями.

4. Не тримайте ножиці лезами вгору.

5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.

6. Не заважайте товаришам, коли вони вирізають деталі ножицями.

7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.

8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.

9. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирайте ганчіркою. Після завершення роботи вимийте їх ретельно з милом і витріть рушничком.

 

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Протягом роботи звучать аудіозаписи інструментальних музичних творів.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

Учитель створює виставку та оцінює роботи учнів.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

 

docx
Додано
27 січня
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку