2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Урок "Богдан Лепкий. «Мишка». (Казка для дітей, для малих і великих). Актуальні морально-етичні питання у творі, проблема зображення загальнолюдських цінностей"

Про матеріал
Матеріал до вивчення твору Богдана Лепкого "Мишка". Богдан Лепкий - це видатний поет, прозаїк, критик, видавець, перекладач, історик літератури, літературознавець, громадсько-культурний діяч, художник, публіцист. Доля щедро обдарувала його. І він не змарнував свого таланту. Залишив багату творчу спадщину.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська література 7 клас“Ти знаєш,що ти - людина ”Васюхно Наталія Василівна,учитель української мови та літературиопорного закладу. Садівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сумської районної ради. Сумської області

Номер слайду 2

Богдан Лепкий. «Мишка». (Казка для дітей, для малих і великих). Актуальні морально-етичні питання у творі, проблема зображення загальнолюдських цінностей. Перша світова війна на теренах України. Трагічна й комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. Дискусія про морально-етичні проблеми, порушені у творі

Номер слайду 3

Епіграф. Кожна людина – відображення свого внутрішнього світу. Як людина мислить, такою вона і є в житті. Марк Туллій

Номер слайду 4

Про нього говорили: Це - видатний поет, прозаїк, критик, видавець, перекладач, історик літератури, літературознавець, громадсько-культурний діяч, художник, публіцист. Доля щедро обдарувала його. І він не змарнував свого таланту. Залишив багату творчу спадщину. Ф. Погребенник

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Народився Богдан Лепкий 9 листопада 1872 р. в с. Крогулець Тернопільської області в родині священика. Закінчив класичну польську гімназію в Бережанах і певний час навчався у Віденській Академії мистецтв, а зрозумівши, що це не його покликання, вступив до Львівського університету, який закінчив у 1895 р. Викладав у Бережанській гімназії українську й німецьку мови та літератури. З 1899 р. працював у Ягеллонському університеті (Краків). Після перерви у викладанні, пов'язаної з першою світовою війною, у 1925 р. став професором Ягеллонського університету. На цій посаді залишався все життя.

Номер слайду 7

Б. Лепкий спілкувався з відомими письменниками і вченими України та інших слов’янських народів. Почав писати ще в гімназійні роки і залишив по собі велику і різноманітну за жанрами спадщину — поезію, прозу, літературознавчі праці, переклади, зокрема творів української літератури польською та німецькою мовами. У кінці XIX — на початку XX ст. вийшли друком збірки новел і оповідань «З села» (1898), «Щаслива година» (1911) і поезій «Листки падуть», «Осінь» (обидві 1902), «На чужині» (1904), «Стрічки», «Для ідеї» (обидві 1911), «З-над моря» (1913). Йому належать літературознавчі праці, інтерпретації творів Т. Шевченка. Крім численних збірок оповідань, Б. Лепкий залишив роман «Мазепа» (1926), повість «Вадим», історичні повісті «Крутіж», «Сотниківна», опублікував спогади. Був автором підручників і навчальних посібників з української літератури.

Номер слайду 8

Помер 21 липня 1941 р. Похований у Кракові.

Номер слайду 9

Народна мудрість. Милосердя і доброта – людства два крила. Подаруй іншому радість. Не соромтеся своєї доброти. Добро довго пам´ятається.

Номер слайду 10

Мозковий штурм1. Як ви розумієте слова: доброта, добро, милосердя?2. Хто отримує більше задоволення: той, хто робить добро, чи той, кому його роблять?3. Що перемагає: добро чи зло?4. Чи є у вас бажання допомогти людині?5. Чи завжди ви допомагаєте людям?6. Чи всі люди на сьогодні потребують допомоги?

Номер слайду 11

ПРИГАДАЙТЕ1. Який твір називається казкою?2. Які види казок вам відомі?3. Чому їх розповідають дітям?4. Чи мають казки виховне спрямування?5. Що називається літературною казкою?

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Літературна казка — це авторський художній твір, прозовий або віршовий, заснований або на фольклорних джерелах, або цілком оригінальний; твір переважно фантастичний, чародійний, у якому змальовуються неймовірні пригоди вигаданих або традиційних казкових героїв. Літературна казка здебільшого орієнтована на дітей.

Номер слайду 15

Тема: відтворення спостережень мишки за життям людей різного соціального становища (багатих і бідних) під час війни.

Номер слайду 16

Ідея: возвеличення доброти, порядності, співчуття до горя інших, взаєморозуміння, щирість,милосердя;засудження,жадності,брехні,пихатості,жорстокості,війни, яка знищує людські чесноти; байдужості до всього, окрім прибутку, грошей.

Номер слайду 17

Основна думка: «Одні з голоду гинуть, а другі папір у ящик ховають. Хіба ж папір важніший за життя».

Номер слайду 18

Соціально-побутова казка. Б. Лепкий обрав форму казки тому, що такі твори мають повчальний характер. У них завжди зрозуміло, що добре, а що погане, торжествує правда і справедливість, а негідники зазнають справедливого покарання. Саме у казковому творі людина може побачити себе ніби збоку, чужими очима. Письменник мав на увазі не малих і великих дітей, а дітей і дорослих. І ті, й інші повинні вчитися жити по-людськи, розділяти справжні і несправжні цінності). Твір — пересторога людям: вчіться мирно вирішувати проблеми.

Номер слайду 19

Проблематика “Мишка” Богдан Лепкий · війна і мир; · життєві потреби і захланність; · гріх і покарання за нього; · цінності істинні і фальшиві; · родина і виховання дітей.

Номер слайду 20

Антитеза - художній засіб, що будується на протиставленні та служить для увиразнення основної думки твору.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Вибіркове читання.- Як господарі ставляться до грошей?Як виглядав чоловік, коли поліз під ліжко?- Які засоби гумористичного зображення ви знайшли?- Хто винен у цій ситуації?- Якби ви опинились на місці господарів, щоб відчули?- Чи співчуваєте ви їм?

Номер слайду 23

Асоціативний кущдо слова «мишка»Співчуття. Милосердя. Прагнення допомогти іншим. Любляча мати. Справедливість. Нетерпимість до кривди. Сміливість

Номер слайду 24

Недописані фрази 1. Твір «Мишка» за жанром…2. Чому письменник змалював мишку? 3. Чи випадково в підзаголовку стоїть крапка з комою?4. Хто і що протиставляється у цьому сюжеті?

Номер слайду 25

Пам’ятаймо, що існують найсвятіші людські почуття: щирість, прощення, любов, милосердя. Їх не купиш у магазині, ні в кого не позичиш, їх просто можна набути, навчити себе бути людяним, намагатися не витрачати себе на скороминущі дрібниці.

Номер слайду 26

Запам’ятайте слова М. Стельмаха: «От і проживи, чоловіче, свій вік, щоб твоя дитина, щоб чиясь сирота, щоб люди тебе людиною назвали...». А й справді, щасливий той, з ким інші щасливі. Тому вчіться розрізняти справжні і фальшиві цінності. «Копай всередині себе колодязь тієї води, яка зросить і твій дім, і сусідські» (Г. Сковорода).

Номер слайду 27

Рефлексія-Після сьогоднішнього уроку я думаю…Прочитаний твір змусив мене задуматись над…- Зараз я відчуваю…

Номер слайду 28

 Домашнє завдання. Написати твір «Що я ненавиджу і що я люблю», або прочитати легенду Миколи Костомарова «Дитяча могила» і порівняти з твором Б. Лепкого «Мишка...».

Номер слайду 29

pptx
Додано
25 січня
Переглядів
949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку