Тема: Брати Грімм. «Пані Метелиця». Типові чесноти казкових героїв. Характеристика образів персонажів. 5-й клас
С.І. Ковнацька , фахівець першої категорії, учитель зарубіжної літератури та російської мови Просянської ЗОШ І-ІІІ ст.,Покровський р-н, Дніпропет-ровської обл..
Мета:
. формувати ключові компетентності:ознайомити учнів із творчою спадщиною братів Грімм,розглянути зміст і систему образів казки «Пані Метелиця»,навчатися цінувати влас-ну свободу,ініціативність,обстоювати власні позиції.
. формувати предметні компетентності: розвивати творчу уяву, фантазію; удосконалю-вати навички зв’язного мовлення учнів;прищеплювати віру в перемогу добра над злом;виховувати доброту, безкорисливість, почуття рівноправності.
Обладнання:тексти казки,мультимедійна дошка,презентація.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Форма уроку: урок-дослідження з елементами комп’ютерної презентації.
Завдяки казці дитина пізнає світ не лише розумом, а й серцем.
Василь Сухомлинський
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Метод «Дивуй»
У німецькому місті Швальм є пам’ятник Червоній Шапочці та Сірому Вовку. А ще там є дуже цікава традиція: усі дівчата на свята носять червоні шапочки, а юнаки – маски вовків. («Цікаві факти про казки». Сайт «Розумна дитина»).
ку?
ніх імен: Арьлунепц-Рапунцель;Мциетлея-Метелиця;Аюшоплекп-Попелюшка;Ансокі-жбл-Білосніжка.
IY. Повідомлення теми і мети уроку
Метод «Художній образ»
Учитель. По всіх куточках нашої планети ходить кремезний справедливий, чесний чоловік на ім’я Гендер ,що в перекладі з латини означає «рід». Він бажає,щоб у родинах між жінками й чоловіками, хлопчиками та дівчатками завжди панували злагода і спокій, справедливість і рівноправність.
Сьогодні його уявна присутність допоможе встановити рівноправність у родині вдови з вашою допомогою.
Y. Опрацювання навчального матеріалу
Біографія Я. і В. Грімм
Перегляд відео/презентації про життя і творчість братів Грімм. Заповнення шаблону візитки.
Візитка
Ім’я:
Сім’я:
Дитинство:
Освіта:
Шлях до слави:
Історичні подіє у світі:
Твори:
Робота з текстом
Підтвердьте цитатами відповідь.
Гра «Піймай помилку»
Бесіда
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Служниця |
|
Ставлення матері до дівчат |
«Почала її лаяти на всі заставки», «побачивши на ній золото,зраділа» |
«Любила куди більше», «загорілася бажанням добути таке щастя й своїй дочці…» |
Ставлення пані Метелиці |
|
«Набридло старій», «перекинувся великий казан смоли», «Оце то-бі твій заробіток» |
|
|
|
YІ. Закріплення нового матеріалу
Інтерактивна вправа «Кольоровий килимок»
Коментар. На смужках паперу різними кольорами написані риси характеру, їх слід роз-містити відповідно до характеристики сестер- на одному аркуші написано «Пасербиця» а на іншому «Вдовина донька»
працелюбність |
хитрість |
старанність |
лінькуватість |
вдячність |
бездушність |
чуйність |
нахабність |
слухняність |
безсердечність |
терплячість |
жадібність |
увічливість |
Байдужість до всього,окрім золота |
порядність |
|
Релаксація
Коментар. Під звуки спокійної музики вчитель промовляє текст: « Заплющте очі. Сьогодні на уроці ви всі були активні . Час відпочити. Уявіть себе на тім чудовім лузі, де побували на-ші герої. Помилуйтеся тією природою, співом пташок, набирайтеся сил, щоб допомогти на-шим героям порозумітися, досягти злагоди, рівноправності. Розплющте очі».
YІІ . Підсумки уроку
Висновки
Розв’язання проблемного питання
Рольова гра «Якби я…»
-А якби ви були пасербицею (рідною донькою вдови), що ви хотіли б змінити у своєму житті?
YІІІ. Рефлексія
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Зразки відповідей
1.Презентували творчість братів Грімм.
2.Працювали з текстом.
3.Створювали «Кольоровий килимок».
4.Були учасниками рольової гри «Якби я…»
- Що ми зрозуміли?
Зразки відповідей
1.Слід бути добрими,працьовитими,щирими,привітними.
2.Не можна бути лінивими і злими.
3.Кожна людина відповідає за свої вчинки.
4.Усі люди мають однакові права.
ІХ. Домашнє завдання
Записати поради мачусі та її доньці, як поводитися, щоб в їх родині панувала рівноправність.