Урок "Том Сойєр і Полліанна. Схожість і відмінність між ними"

Про матеріал
Дана розробка уроку в цікавій формі дає можливість збагачувати духовний світ дітей; розвивати мовлення; читацьку пам'ять; висловлювати і аргументувати власну точку зору.
Перегляд файлу

Тема: Том Сойєр і Полліанна .Схожість і відмінність між ними.

             С.І.Ковнацька,фахівець першої категорії,учитель зарубіжної літе-ратури та російської мови Просянської ЗОШ І-ІІІст.,Покровський р-н,Дні-пропетровської обл.. 5-клас.

Мета:

.формувати ключові компетентності: розуміти необхідність вирішення проблем довкілля; важливість вияву ініціативи в суспільному житті; усвідомлювати переваги позитивного мис-лення для збереження здоров’я; характеризувати героїв творів щодо їхньої винахідливості, підприємливості та кмітливості;

 

.формувати предметні компетентності: збагачувати власний духовний світ, розвивати мовлення ,читацьку пам’ять, виховувати доброзичливість , взаєморозуміння та взаємоповагу.

Обладнання: портрети Марка Твена й  Елеанор  Портер, виставка їхніх творів, учнівських ілюстрацій до повісті «Пригоди Тома Сойєра» та роману «Полліанна».

Тип уроку: комбінований.

                          Коли навкруги все диво, ніщо не викликає подиву; це і є дитинство.

                                                                                          Антуан Рівароль

 

                                                  Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  Робота з епіграфом уроку

  Учитель. Поясніть, як стосуються ці слова нашого уроку?

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

ІY. Мотивація навчальної діяльності

  Учитель. Немає на світі двох абсолютно однакових людей. Кожна людина має індивідуаль-ні, неповторні риси. Однак є й чимало спільного, особливо в однолітків. Персонажі Марка Твена й Елеанор Портер – вигадані, але мають риси реальних хлопчиків і дівчаток, яких, ма-буть, знали в дитинстві письменники, можливо, товаришували з ними, та й самі вони подару-вали своїм персонажам чимало власних думок або рис характеру. На цьому уроці ми порине-мо в літературні тонкощі, порівняємо різні людські типи, щоб зробити певні моральні висно-вки для себе, збагатити власний життєвий досвід.

   Вправа  «Подарунок»

Учитель.Уявіть, які ще «скарби» могла б подарувати Полліанна своїм новим друзям, мешка-нцям провіційного містечка? (Ненсі й Тімоті – дружбу; Томові – ласкаву усмішку; тітці Поллі –вдячність , любов; місіс Сноу – упевненість, здоров’я; Міллі – допомогу; Незнайомцю –прихильність).

Y.Опрацювання навчального матеріалу

  Складання візитної картки Полліанна

Відомості про героя

Головна героїня однойменного роману Елеанор Портер,дівчинка-сирота 11-річна

Портрет

Рудоволоса, із великими блакитними очима та ластовинням на обличчі

Родина

Сирота,яка поселилася в будинку тітки Поллі,почала навчатися в школі

Риси характеру

Добра,співчутлива,милосердна,весела,діяльна,балакуча. кмітлива, спритна, любить природу й усе красиве, товариська, спостережлива, чутлива, життєрадісна, мужня

Учинки, які розкривають характер героїні

Бачить у всьому радість, у важкій ситуації знаходить, із чого порадіти, допомагає Ненсі й Томові, доглядає безпритульних тварин, допомагає одужати місіс Сноу, Д.Пендлтону, улаштувала Д.Біна в родину

Ставлення героя до інших

Усім допомагає (полюбити ім’я, стати добрішим, знайти  щастя)

Ставлення автора до героя

Усіма художніми засобами симпатизує, сумує в складні моменти, радіє, коли стаються хороші події, оточує мудрими людьми, які допомагають душевним теплом чи порадою

Ставлення читача

Любить героїню, симпатизує їй, підтримує у склдні моменти, радіє, коли все вдається

 

Творча робота «Дівчинка – веселка»

Учитель. Із використанням кольорів райдуги складіть веселкову палітру рис характеру Пол-ліанни. Аргументуйте власний вибір.

Червоний

Енергійна, рішуча, активна; тому що це колір життя

Оранжевий

Віра в радість; адже є символом тепла та радості

Жовтий

Людяність, теплота і доброта; тому що це колір сонця, а отже, і життя

 

Зелений

Сподівання на краще; адже це колір надії

Блакитний

Душевність; адже це символ душі

Синій

Оптимізм, цілеспрямованість,упевненість; тому що це колір спокою та мудрості

Фіолетовий

Багата уява й фантазія; тому що це дуже загадковий колір

 

Прийом  «Передбачення»

Учитель. Уявіть і розкажіть, як складеться подальша доля Полліанни через кілька десятків років?

Вправа  «Двохвилинне есе»

 

Учитель. Уявіть  Полліанну сучасною дівчинкою. Які пригоди сталися б із нею в наші дні?

 

Інтерактивна вправ  «Карта серця»

Учитель. Напишіть на вирізаних із паперу «серцях» ті моральні якості, які виховує в нас роман Е. Портер

 

Вправа «Твір одним рядком»

  • Полліанна самостійно плекала власну долю…
  • Доля вела Полліанну тернистим шляхом…
  • Полліанна обійшла долю і жила радіючи, по совісті…

Метод  «Кола Венна»

Історія Тома та Полліанни

Том

Спільне

Полліанна

Жив зі зведеним братом у тітки

Залишилися без батьків

Була єдиною дитиною в будинку Гаррінгтонів

Родина тітки жила доволі скромно

Тітка відповідала за їхнє виховання

Жила в багатому тітчиному будинку

Неохоче ходив до школи

Відвідували школу

Із задоволенням ходила до школи

Закоханий в однокласницю беккі

Мали друзів

Другу-ровеснику допомагала жити в родині

Друг Г. Фінн

Переживали цікаві пригоди

Навчала «грати в радість»

Свідок убивства на цвинтарі

Щасливе завершення історії

Улюблениця жителів містечка

Урятував від смерті невинного

Мали вплив на дорослих людей містечка

Зробила щасливою тітку Поллі

Ватажок однолітків на вулиці

Неабияка сила волі

Стала після хвороби на ноги та почала ходити

Містечко Санкт-Петербург

США

Містечко Белдінгсвіль

 

YІ.Підбиття підсумків уроку

Метод «Прес»

Учитель.Том чи Полліанна: хто з цих героїв вам ближчий і чому?

 

Метод «Коло думок»

Учитель. Чи захотілося вам прочитати продовження роману Елеанор Портер, напри-клад ,«Юність Полліанни» або «Пригоди Гекльберрі Фінна»? Чому?

Перегляд учнівських ілюстрацій

Учитель. Чиї роботи виявилися найбільш вдалими? Чому?

 

YІІ. Домашнє завдання

  1. Прочитати такі розділи повісті Астрід Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха»: «Пеппі оселяється на віллі «Хованка», «До Пеппі закрадаються злодії», «Пеппі  стає ряті-вницею».
  2. Дібрати цитати до характеристики образу Пеппі. (Усно)
  3. Порівняти Полліанну та Пеппі. (Усно)
  4. Намалювати ілюстрації до повісті А. Ліндгрен. (За бажанням)

Підготувати біографію А. Ліндгрен.

 

 

 

docx
Додано
27 жовтня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку