Урок: "Будова атома: ядро й електронна оболонка. Склад атомних ядер"

Про матеріал
Архівний файл містить презентацію та конспект уроку із вказаної теми. Для коректної роботи вбудованого відео архів потрібно розпакувати і всі файли залишити в папці
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Будова атома: ядро й електронна оболонка. Склад атомних ядер

Номер слайду 2

51 24 43 16 33 40 23 20 15 Елементи однієї групи

Номер слайду 3

34 24 43 50 37 40 23 6 84 Елементи одного періоду

Номер слайду 4

Nb Pb Ag Zn Al Ca Mn Se S Елементи побічних підгруп

Номер слайду 5

Ga In Se Ag Ga Ar Cu Al Si Формула вищого оксиду цих елементів R2O3

Номер слайду 6

Ви вже багато знаєте про атом! - Що таке атом? - На що вказує порядковий номер елемента у ПС? - Який розмір ядра, порівняно з розміром атома? - Що відбувається з атомами під час проходження хімічної реакції? - Що означає «атом» в перекладі з грецької?

Номер слайду 7

Будова атома

Номер слайду 8

Атом Ядро Електрони Протони Нейтрони Атом складається…

Номер слайду 9

Атом це - електронейтральна частинка, що складається з позитивно зарядженого ядра і негативно заряджених електронів Ядро – найважча, але й найдрібніша частина атома. Якщо уявити збільшення розміру ядра до розміру звичайного яблука, то атом буде розміром із земну кулю.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

0,0005486 9,11•10-31 -1 -6•10-19 Електрон 1 1,7•10-27 0 0 Нейтрон 1 1,7•10-27 +1 1,6•10-19 Протон а.о.м. кг у. о. Кл Маса Заряд Символ Назва Характеристика елементарних частинок

Номер слайду 12

Символ елемента Нуклонне число Протонне число Нукліди достатньо характеризувати будь-якими двома з трьох фундаментальних параметрів. Ці параметри пов'язані між собою співвідношенням: A = Z + N.

Номер слайду 13

83 75 Цезій Нейтронів Електронів Протонів Нуклонне число Порядковий номер Символ Назва Кількість в атомі Елемент

Номер слайду 14

Відгадай частинку -10e А) електрон Б) протон В) нейтрон

Номер слайду 15

Відгадай частинку 11p А) електрон Б) протон В) нейтрон

Номер слайду 16

Відгадай частинку 01n А) електрон Б) протон В) нейтрон

Номер слайду 17

Відгадай частинку q = -1,6*10-19 Кл m ≈ 9,1*10-31 кг А) електрон Б) протон В) нейтрон

Номер слайду 18

Відгадай частинку q = +1,6*10-19 Кл m ≈ 1,7*10-27кг А) електрон Б) протон В) нейтрон

Номер слайду 19

Відгадай частинку Входить до складу ядра. Її кількість дорівнює порядковому номеру елемента. А) електрон Б) протон В) нейтрон

Номер слайду 20

Відгадай частинку Входить до складу ядра. Її кількість отримаємо якщо від масового числа віднімемо порядковий номер елемента. А) електрон Б) протон В) нейтрон

Номер слайду 21

Відгадай частинку В атомі обертається навколо позитивно зарядженого ядра. А) електрон Б) протон В) нейтрон

Номер слайду 22

Відгадай частинку Якщо атом її втрачає, то утворюється «+»йон; якщо набуває, то утвориться «-» йон. А) електрон Б) протон В) нейтрон

Номер слайду 23

Відгадай частинку Якщо з ядра атома її видалити або додати в ядро, то утвориться новий елемент. А) електрон Б) протон В) нейтрон

Номер слайду 24

Знайди себе!!!

Перегляд файлу

Урок №4

Тема. Будова атома: ядро й електронна оболонка. Склад атомних ядер

Мета: поглибити знання про будову атома. Порівняти властивості елементарних частинок: протонів, нейтронів, електронів. Розвивати вміння використовувати ці знання для характеристики будь-якого атома хімічного елемента Періодичної системи.

Обладнання: Мультимедійна дошка зі звуковими колонками

хід уроку

  1. Організація класу

Перевірка домашнього завдання, гра «Хрестики-нулики»

  1. Актуалізація опорних знань

- Що таке атом?

- На що вказує порядковий номер елемента у ПС?

- Який розмір ядра, порівняно з розміром атома?

- Що відбувається з атомами під час проходження хімічної реакції?

- Що означає «атом» в перекладі з грецької?

  1. Мотивація навчальної діяльності

Саме усвідомлення  складної будови атома  допоможе зрозуміти суть періодичного закону і широко використовувати ПС як джерело інформації про хімічні елементи та їх сполуки. Але сьогоднішній урок – це лише початок цього усвідомлення. Отже запишемо тему уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу

Встановлення складної будови атомів. (Розповідь учителя)

До початку ХХ століття була відома лише одна кількісна характеристика атомів – відносна атомна маса, що була взята за основу при класифікації хімічних елементів. Але цим не можна було пояснити причини періодичності їх властивостей. Було не зрозуміло, чому атоми із близькою масою, наприклад Алюміній і Силіцій, сильно відрізняються за властивостями, у той час як атоми з різними масами, наприклад Літій і Натрій, можуть мати подібні властивості. Це наводило на думку про те, що атом має складну будову. Відкриття періодичного закону підштовхнуло вчених до нових досліджень з метою глибшого його розуміння.

 Найбільших успіхів у вивченні будови атома досяг англійський учений Ернест Резерфорд (перегляд відеофрагменту).

 Ядро – найважча, але й найдрібніша частина атома. Маса ядра становить близько 99,97% від маси атома, а його радіус приблизно в сто тисяч разів менше радіуса атома. Якщо уявити збільшення розміру ядра до розміру звичайного яблука, то атом буде розміром із земну кулю.

 Отже, давайте попробуємо пригадати почуте і дати ще раз визначення атома: це електронейтральна частинка, що складається з позитивно зарядженого ядра і негативно заряджених електронів.

Загальне число протонів і нейтронів у ядрі визначає масу атома та називається нуклонним числом . Різні види атомів мають загальну назву — нукліди. Нукліди достатньо характеризувати будь-якими двома з трьох фундаментальних параметрів: — масове число, Z — заряд ядра, що дорівнює числу Протонів, N — число нейтронів у ядрі. Ці параметри пов'язані між собою співвідношенням:

A = Z + N.

Спробуємо свої сили виконуючи вправу 203(ст.. 143) підручника.

  1. Осмислення вивченого

А зараз ми пограємо у гру відгадай частинку. Якщо відгадаєте правильно то почуєте аплодисменти, а якщо ні… То і звук буде іншим.

  1. Рефлексія

Ви бачите на дошці картинку, уважно придивіться і впізнайте в одному з чоловічків себе, свій стан на уроці вийдіть до дошки і зафарбуйте його, якщо він виявиться зафарбованим то обведіть його (Як варіант при бракові часу можна просто ставити певну позначку біля того чоловічка з яким асоціює себе учень.) (аналізуючи відповіді учнів вчитель робить оцінку ефективності уроку)

  1. Домашнє завдання

Вивчити §23, Впр. 204

 

 

zip
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
21 жовтня 2022
Переглядів
694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку