Урок "Будова і функції насіння" (для учнів 6 класу)

Про матеріал

Розробка уроку на тему"Будова і функції насіння" з біології для учнів 6 класу. В розробці є творчі завдання які дають змогу перевірить теоретичний матеріа дитини. За допомогою опорних схем вивчаємо новий матеріал теми, що дає можливість учневі чітко зрозуміти питання теми. Автор Євтушенко Антоніна Федорівна.

Перегляд файлу

Тема уроку: ”Будова і функції насіння”

Основні цілі : ознайомити учнів з будовою насіння однодольних і однодольних рослин на прикладі пшениці і квасолі; сформувати поняття про насінину, як зачаткову рослину, що містить зародкові органи рослини і запас поживних речовин; закріпити знання про склад рослин, наявність в насінні органічних і мінеральних  речовин; ознайомити учнів з умовами проростання насіння.

Основні поняття та терміни :насінина, зародок, зародкові корінці, стебельце і брунечка, ендосперм ,насінна шкірка, оплодень, сім’ядолі.

 

Структура уроку, основний зміст і методи роботи.

 

  1.  Актуалізація опорних знань.( бесіда за завданнями).

Завдання 1.

Впишіть у схему такі типи плодів , що їх характеризує певна будова оплодня, кількість насіння і ступінь саморозкриття : кістянка, ягода, біб, стручок, коробочка, зернівка, сімянка.

                                             Характер оплодня

Соковиті                                                                 сухі

 

                                                   Однонасінні                                     багатонасінні

 

                                                        

 

однонасінні   багатонасінні    нерозкривні                                             розкривні

Завдання2.

Розв’яжіть кросворд „  Різноманітність плодів”.

1.Сухий плід, численне насіння висипається крізь спеціальні отвори або тріщини в стінці коробочки.

2.Плід, який розкривається двома стулками.

3. .Сухий плід, який має дві стулки, насінини розміщені на перегородці плода.

4.Назва рослини у якої стиглий плід – червона ягода.

5.Плід з мякотю, усередині якої міститься дрібне насіння.

6. .Сухий плід, оплодень якого прилягає до єдиної , насінини, але не зростається з нею.

7. Плід у якого плівчастий оплодень зростається з , насіниною шкіркою єдиної насінини.

8. Назва рослини, яка має плід- коробочку.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Утворення насіння. Будова насіння квасолі та пшениці. Основні типи насіння у квіткових рослин. Поняття про зородок, сім’ядолі, ендосперм. Насіння білкове та безбілкове.

А) Актуалізація знань про утворення плодів інасіння.

Бесіда.

- З чого розвивається насіння?   - З чого розвивається плід?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.                                     3.                 4.                5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       

 

Будова  насінини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оплодень   

 

 

 

 

Брунечка     зародковий пагін           зародок      

 

Стебельце     1-сімядоля – щиток                                  зародковий корінь

 

 

Б) виконання учнями самостійної роботи по вивченню будови насіння квасолі і пшениці.

Завдання:

1.Розгляньте сухе і набубнявіле насіння квасолі. Знайдіть рубчик.

2.Зніміть шкірку з набубнявілого насіння .Чи легко вона знімається?

3.Під шкіркою розміщений зародок .Розгляньте його неозброєним оком і зо допомогою лупи, знайдіть частини зародка.

4. Розгляньте сухе і замочене насіння пшениці.

5. Спробуйте зняти шкірку з намоченого насіння. Поясніть чому це важко зробити.

6.Розгляньте розрізану вздовж зернівку під лупою. Знайдіть ендосперм, зародок.

7.У зошиті замалюйте будову насіння квасолі і пшениці, зробіть відповідні записи.

 

В) Будова насіння однодольних і дводольних рослин. Формування понять

Зародок-частина насінини що виникає внаслідок поділу зиготи. 

 

 

Сім’ядолі – перші видозмінені листки зародка насінних рослин.

 

 

 

Ендосперм – тканина в насінині, де відкладаються запасні поживні речовини.

 

 

НАСІННЯ ПШЕНИЦІ.

 

 

1. Шкірка і оплодень               2. ендосперм                                                 3. зародок

 

                                           

 

                                         1.одна сім’ядоля      2. корінець   3.стебельце   4.брунечка.

 

НАСІННЯ  КВАСОЛІ.

2.Біологічне значення насіння ( розповідь учителя ,демонстрація дослідів на виявлення в насінні органічних і мінеральних речовин)

Хімічний склад клітини

 

 

Органічні речовини                                                          неорганічні речовини

 

Білки,жири, вуглеводи                                                    вода, мінеральні солі

 

4.Умови проростання насіння. Умови зберігання насіння.( розповідь учителя ,демонстрація дослідів на виявлення умов, необхідних для проростання насіння)

 

  1. Закріплення знань учнів про будову, склад, умови проростання насіння.

 

Бесіда.

  • Що спільне та відмінне  у будові насіння пшениці і квасолі?
  • Який кількісний склад насіння?
  • Які умови потрібні для проростання насіння?

 

  1. Д\З П.51 ,53

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 червня 2018
Переглядів
4146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку