9 клас Біологія
Тема: Будова статевих органів чоловічої статевої системи.
Мета освітня: познайомити з будовою органів статевої системи чоловіка, розкрити взаємозв’язок будови та функції органів чоловічої статевої системи, з’ясувати їх функції;
виховна: виховувати елементи статевого виховання, формувати елементи особистої гігієни;
розвиваюча: розвивати біологічний світогляд учнів, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між будовою і функцією.
Обладнання: рис. 113-118, с.148-150 параграф 52.
Основні поняття та терміни: статева система чоловіка, яєчки, сім’яні канальці, придатки яєчка, сім’явиносна протока, уретра, передміхурова залоза, статевий член, сперматозоїди, сперма.
Хід уроку
I. Організаційний етап.
II. Актуалізація опорних знань.
Індивідуальне опитування.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Постановка проблеми уроку.
Статеве розмноження – дві особини.
Ці проблеми ми сьогодні і намагатимемося вирішити на уроці.
IV. Вивчення нового матеріалу.
- внутрішні статеві органи : яєчки - парні, змішана секреція, 20-30 г
придатки – трубка 6м, секрет
сім’явиносні протоки
сім’яні міхурці – парні, секрет, рух
передміхурова залоза – секрет лужний сечівник.
- зовнішні статеві органи: мошонка = калитка (шкірно-м’язовий мішок)
статевий член (виведення сечі і сперми, коїтус).
3. Будова статевого члена (Рис. 115, с. 149).
4. Сперматогенез.
Сперматогенез – утворення сперматозоїдів через мейоз (Рис. 117, 118, с. 150)
Сперматозоїд – дрібний, рухомий, округлий з хвостиком ,запасу поживних речовин немає.
V. Закріплення і систематизація знань учнів.
Закінчити речення.
1. Чоловіча статева система включає…
2. До зовнішніх статевих органів чоловіка належать…
3. До внутрішніх статевих органів чоловіка належать…
4. Яка будова сперматозоїда?
VI. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 52, завдання 1-5, 6*, с. 151.