Тема: Будова та функції репродуктивної системи.
Мета: ознайомити учнів з чоловічою та жіночою статевими системами людини; сформувати знання про репродуктивну функцію; дати основні поняття теми; розвивати уміння порівнювати основні процеси життєдіяльності організму людини та робити відповідні висновки і узагальнення; виховувати бережливе ставлення до свого організму та оточуючих людей; здійснювати статеве та моральне виховання.
Обладнання: таблиці: "Статеві клітини", "Гаметогенез", "Мейоз", "Еволюція статевого розмноження"
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Тестові завдання. Виберіть правильну відповідь:
1) Розмноження — це …
а) відтворення собі подібних;
б) забезпечування неперервності життя;
в) забезпечування передачі спадковості;
г) зміна каріотипу;
д)забезпечування мітозу.
2) Нестатеве розмноження відбувається:
а)статевими клітинами; б)нестатевими клітинами;
в) поділом надвоє; г) гаметами; д)спорами; є) зооспорами.
3) Вегетативне розмноження здійснюється:
а) спорами; б)частинами тіла.
4) Статевий процес здійснюється за допомогою:
а) кон’югації; б) копуляції; в) спор; г) зооспор.
ІІ. Активізація опорних знань учнів
Пригадайте з розділу «Зоологія», як відбувається еволюція статевого розмноження у хребетних тварин. Як називається система органів розмноження ?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
У індусів є оповідання про слона та чотирьох сліпих. Кожен з них бажав дізнатися, який з себе слон. Але один мацав лише хобот, другий - ногу, третій - намагався охопити величезний живіт слона, а четвертий ухопив його за хвіст. Звичайно, у кожного з них склалася своєрідна уява про вигляд слона. Той, хто тримався за хобот, порівнював тварину з канатом. Другий твердив, що слон - колона будови. Третій знайшов, що слон схожий з бочкою. Четвертий був переконаний, що слон нагадує змію.
Щоб не опинитися в стані сліпих в питанні статевого розмноження людини, давайте детальніше розглянемо тему "Будова жіночої та чоловічої статевих систем"
IV. Вивчення нового матеріалу:
Розповідь учителя з елементами бесіди: "Розвиток репродуктивної системи людини "
Робота в групах.
Учні І групи працюють з підручником та дидактичними картками запавнюючи таблицю "Будова та функції жіночої статевої системи". Репродуктивними органами жінки є молочні залози та зовнішні й внутрішні статеві органи.
органи |
характеристика |
функції |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Учні ІІ групи працюють з підручником та дидактичними картками запавнюючи таблицю «Будова та функції чоловічої статевої системи»;
органи |
характеристика |
функції |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Закріплення знань учнів.
Проблемне запитання. Який взаємозв’язок між будовою і функцією органів репродуктивної системи (чоловічої і жіночої) ?
Прийом "Словничок". Учні записують в словник вивчені на сьогоднішньому уроці терміни.
VI. Підведення підсумків уроку.
VІІ. Домашнє завдання. Опрацювати матеріал параграфа. Скласти кросворд по даній темі.