Урок "Буду я природі другом"

Про матеріал
Тема: Буду я природі другом. Мета: вчити дітей відчувати і осмислювати художні твори, активізувати читацький інтерес, формувати уявлення про світ природи, удосконалювати уміння працювати в парах і в групах; розвивати творче мислення і увагу, формувати мовленнєву компетентність і розвинену творчу особистість кожного учня; виховувати любов до рідного краю, прищеплювати почуття краси, допомогти відчути потребу у збереженні природи рідної землі.
Перегляд файлу

Тема: Буду я природі другом.

 

Мета: вчити дітей відчувати і осмислювати художні твори, активізувати  читацький  інтерес, формувати уявлення про світ природи, удосконалювати уміння працювати в парах і в групах; розвивати творче мислення і увагу, формувати мовленнєву компетентність і розвинену творчу особистість кожного учня; виховувати любов до рідного краю, прищеплювати почуття  краси, допомогти відчути потребу у збереженні природи рідної землі.

 

Хід уроку

І. Створення емоційно-позитивного настрою. (Слайд 2)

Добрим світ створив Творець,

Сонце – спільний наш  отець,

А Земля, звичайно, – мати,

Треба Землю зберігати!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Вчимося мудрості в народу. (Слайд 3)

 Пояснення значення прислів’їв.

Багато лісу – не губи, мало лісу – бережи!

Не бережеш паростки – не побачиш і дерева.

Старі дерева молоді охороняють.

Хто про землю дбає, вона тому повертає.

Про землю піклуйся – золотим зерном милуйся.

Бережіть свій край – і зробіть із нього рай!

Як дбаєш про природу, так і маєш!

 

2. Добрі поради. (Слайд 4)

Вчися розумiти природу, стань її  другом i захисником.

Радій кpaci природи, не зашкодь їй своїм недбалим ставленням.

В природi поводься тихо непомітно, дивись, слухай, не галасуй.

Користуйся будь-якою нагодою, щоб зробити для природи щось корисне.

Будь другом вcix живих істот, не муч i не вбивай тварин.

Стеж за чистотою природного середовища, не залишай за собою слiдiв перебування в ньому.

Допомагай тим, хто турбується про природу. Захищай її вiд шкiдникiв.

 

3.Розповідь про бережне ставлення до природи. (Слайд 5)

                          Вмійте ж природу любити,
                          Кожній стеблинці радіти…
                          Цвіту не вирви задаром,
                          Гілки не втни для забави.
                                                            Петро Сотниченко

Великою проблемою в нашій країні і в усьому світі є ставлення до природи. Люди вже не помічають навколо себе прекрасної природи, вони вирубують ліси, осушують болота, вбивають звірів, будують заводи і забруднюють природу. У багатьох країнах створено організації захисту природи, але це дуже мало, адже люди продовжують жорстоко знищувати природу, не усвідомлюючи того, що роблять. Природа — це наше життя. 
            Не буде природи — не буде нас. Винищуючи ліси, будуючи заводи на цих територіях, люди думають лише про гроші та вигоду, а ні в жодному разі про природу, про красу, про звірів і навіть про своє нормальне майбутнє життя. Я вважаю, що це ненормально, це жахливо, люди знищують природу, знищуючи себе. І ніхто не усвідомлює, що ми — частина природи. 1 якщо таке ставлення до природи не зміниться, жахлива неминуча катастрофа чекає на нашу Землю, і в ній будуть винні саме люди. Можливо, з часом люди зрозуміють, що вони роблять, але вже буде пізно, і ніхто не поверне нам чистого повітря, звірів, ліси, нашу рідну дорогу природу. 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні наша зустріч носить пізнавальний характер. Ми будемо читати твори про природу. І, сподіваюсь ще більше переконаємось, що ми природі не сусіди, ми – часточка природи, і від знань про неї і бережливого ставлення залежить і наше життя, і майбутнє всієї нашої планети.

Наш дивний світ –

Такий, як казка.

Тож бережи його,

Будь ласка.

 

ІV. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Робота над твором. Анатолій Давидов «Лісовий народець» (Слайд 6)

Будемо дбайливо охороняти ліс, щоб з нього не зникли ніякі рослини, і тоді вічно житиме лісовий народець.

1.1.Словникова робота.

Хащі – густий, непрохідний ліс.

Сопілочка – український народний духовий інструмент з дерева або очерету, що має форму порожнистої трубки з отвором.

Юннати – юні дослідники природи.

Розпач – почуття безнадії, відчай.

1.2.Відповіді на запитання.

  1. З якого твору ці слова?
  2. Хто написав цей твір?
  3. Хто такий Озивайко?
  4. Які в нього помічники?
  5. Що цікавого з світу природи розповів автор?

1.3.Робота в групах.

Встановіть порядок подій.

  • Петько Чебрець привів юннатів.
  • Будемо дбайливо охороняти ліс.
  • Давненько не збирав я своїх помічників.

 

  1. Робота над твором. Василь Чухліб «Равлик» (Слайд 7)
    1.        Розповідь про равлика.

Равлик виноградний – найкрупніший наземний молюск України. Діаметр мушлі досягає 47 мм. Довжина "ноги" – до 5 см, ширина тіла до 2 см. Живиться соковитими рослинами, зокрема листям винограду. Ареал цього молюска постійно розширюється, в тому числі завдяки навмисній і ненавмисній інтродукції. До теперішнього часу його можна було зустріти в 14 областях України і АР Крим, у тому числі і на Лівобережжі. 

Равликів легко утримувати в домашніх умовах. Ця безхребетна тварина досить невибаглива щодо утримання в тераріумах. Для комфортного перебування равликів слід створювати належні умови життя, а саме: підтримувати високу вологість у тераріумі, забезпечувати в достатній кількості соковитими рослинними кормами. 
Влітку їх годують листям винограду, салату, кульбаби, мокриці, взимку – свіжою капустою, солодкими яблуками, тертою морквою. Не відмовляються равлики і від такої їжі, як круп'яні каші, змішані з крутим яйцем. 
               Обов’язковою є мінеральна підкормка у вигляді гліцерофосфату кальцію, товченої яєчної шкаралупи або шматочків крейди. 
При зниженні температури у тераріумі, особливо в зимовий період, равлики можуть перебувати у стані спокою. При цьому тіло молюска ховається в мушлю, а на підошві ноги виділяється певна кількість слизу, який поступово перетворюється на плівку, що захищає від несприятливих умов. 

2.2.Робота над твором. Василь Чухліб «Равлик»

  • Відповіді на запитання.
  1. Де зустріла Тетянка равлика?
  2. Куди він ішов?
  3. Чому Тетянка назвала равлика впертим?
  4. Як пояснив це дідусь?
  • Вибіркове читання.

 

2.3.Робота над твором. Василь Чухліб «Скрипочка» (Слайд 8)

  • Відповіді на запитання.
  1. Як Тарасик зробив музику в квітці?
  2. Про що розповіла Тетянка Тарасикові?
  3. Оцініть вчинок дітей.
  • Вибіркове читання.

 

2.4.Робота над твором. Василь Чухліб «Дивина» (Слайд 9)

  • Відповіді на запитання.
  1. Які квіти побачила Тетянка в лісі?
  2. Що ви знаєте про лісові квіти?
  3. Яка роль лісових дзвіночків?
  • Вибіркове читання.

 

2.5.Робота над твором. Борис Харчук «Бабусина внучка» (Слайд 10)

  • Відповіді на запитання.
  1. Як Оленка берегла деревце?
  2. Чому дівчинка відмовилася від першої ягідки?
  3. Як це її характеризує?
  4. Чим подобається вам бабуся?
  • Вибіркове читання.

 

2.6.Робота над твором. Валентин Бичко «Як розмовляв Гаврило» (Слайд 11)

  • Відповіді на запитання.
  1. Як хлопчик знайшов вороненя?
  2. Чому птах подружився з хлопчиком?
  3. Чому вороненя назвали Гаврилом?
  4. Як Гаврило навчився розмовляти?
  5. Чому хлопчик вирішив віддати Гаврила в школу?
  6. Що сталося з птахом?
  • Вибіркове читання.

 

V. Підсумок уроку. (Слайд 12)

Пам’ятайте, любі діти,

Щоб сади у нас цвіли,

Щоб літали в чистім небі

І лелеки, й журавлі,

Щоб пташки у нас співали,

І дерева підростали,

Щоб земля була у квітах, -

Бережіть природу, діти!

1. Протягом уроку ви показали, як багато вже знаєте про природу, вмієте гарними словами розповісти про неї, вмієте виразно декламувати вірші, складати про природу прислів’я та народні прикмети і пояснювати їх значення, відгадувати загадки.

2. Відповіді на запитання.

 

VІ. Домашнє завдання. (Слайд 13)

Розділ 8. Вірші – поетичні картини природи, с.134 – 150.

 

docx
Додано
24 листопада 2020
Переглядів
9489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку