14 травня о 18:00Вебінар: Закордонний досвід: принципи взаємодії батьків, вчителів та учнів у закладах освіти (на прикладі школи «Британніка», м. Будапешт)

Урок, буква єпозначення нею звуків [йе]. Опрацювання тексту «Барвисте коромисло». Правопис малої букви «є».,

Про матеріал
  • навчально – організаційні вміння і навички:
  • -включатися в роботу відразу після вказівки вчителя;
  • -вчитися користуватися закладкою;
  • загально мовленнєві вміння і навички:
  • -говорить у помірному темпі, чітко, виразно, вільно, з відповідною силою голосу;
  • -з повагою звертається до вчителя, учнів;
  • контрольно – оцінні вміння:
  • -знаходить фактичну помилку під час зіставлення результатів власної роботи зі зразком вчителя;
  • -оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;
  • інформаційно – комунікативна:
  • -знаходить у тексті конкретні відомості;
  • загальнокультурна:
  • -дотримується правил поведінки на уроці;
  • здоров'язбережувальна:
  • -ропізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
  • -виконує вправи для розслаблення очей і м'язів рук, тулуба;
  • соціальна:
Перегляд файлу

Конспект уроку навчання грамоти по темі:

Буква «є», позначення нею

 звуків [йе].

Опрацювання тексту

«Барвисте коромисло».

 Правопис малої букви «є».

 

 

 

 

                                                                                                          Підготувала:                              

                                                                              Нікітенко Інга Владиславівна

                                                                                  вчитель початкових класів

                                                                    Старицької ЗОШ I ступеня с. Старичі

                                                                                           Яворівського району

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключові компетентності:

  • вміння вчитися:

навчально – організаційні вміння і навички:

  • включатися в роботу відразу після вказівки вчителя;
  • вчитися користуватися закладкою;

загально мовленнєві вміння і навички:

  • говорить у помірному темпі, чітко, виразно, вільно, з відповідною силою голосу;
  • з повагою звертається до вчителя, учнів;

контрольно – оцінні вміння:

  • знаходить фактичну помилку під час зіставлення результатів власної роботи зі зразком вчителя;
  • оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;

інформаційно – комунікативна:

  • знаходить у тексті конкретні відомості;

загальнокультурна:

  • дотримується правил поведінки на уроці;

здоровязбережувальна:

  • ропізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
  • виконує вправи для розслаблення очей і мязів рук, тулуба;

соціальна:

  • співпрацює в команді.

Предметні компетентності:

Початковий рівень

  • визначає букву «є» у словах вірша;
  • визначає позицію букви «є» у словах;
  • називає слова з буквою «є» за малюнком;
  • знає та називає елементи букви «є».

Середній рівень

  • порівнює і розрізняє друковану та рукописну, малу й велику букви;
  • наводить приклади слів з буквою «є»;
  • відповідає на запитання за змістом прочитаного тексту.

Достатній рівень

  • пише малу букву «є»,  склади, слова з нею;
  • читає слова, речення та букварний текст з вивченими буквами;
  • доповнює речення за змістом;
  • списує з друкованого тексту;
  • відновлює, читає деформовані речення і записує їх.

Високий рівень

  • виконує звуковий аналіз слів з літерою «є»;
  • співставляє звукову модель слова та малюнок;
  • будує зв’язне висловлювання за ілюстрацією;
  • висловлює оцінні судження щодо власної роботи на уроці.

 

 

ПЛАН  УРОКУ

 

  1. Перевірка вчителем готовності учнів до уроку.
  2. Слухання учнями вірша з метою визначення звука [йе] у словах.   (Додаток 1)
  3. Наведення учнями власних прикладів слів із звуком [йе].
  4. Звуко - буквений аналіз слів. Робота в групах. (Додаток 2)
  5. Визначення позиції звука [йе] у словах. Гра «Впіймай звук». (Додаток3)
  6. Ознайомлення з друкованою і рукописною буквами «є» за таблицею та  порівняння їх. (Додаток 4)
  7. Написання малої літери «є»:

         а) письмо  «в повітрі»;

        б)  письмо в зошиті з друкованою основою.

   8.  Читання слів з буквою «є». (Додаток 5)

   9.  Робота над текстом «Барвисте коромисло»:

- читання тексту вчителем:

 (М.С. Вашуленко, Н.Ф. Скрипченко, «Буквар»с.119);

- перевірка сприймання прочитаного (робота в парах);

- читання «ланцюжком»;

- вибіркове читання;

- словесне малювання;

- вправляння у виразному читанні;

- читання мовчазне;    читання учнями вголос.

  1.   Відновлення, читання і записування деформованих речень. (Додаток 6)
  2. Відгадування загадок. Викладення звукових моделей слів–відгадок. (Додаток 7)
  3.  Складання речення за малюнком та поданою схемою. (Додаток 8)
  4.  Висловлення оцінних суджень учнів щодо власної роботи на уроці.
  5.  Підведення підсумків уроку вчителем.

                                                                                           Додаток 1

  • Послухайте вірш і скажіть, який приголосний звук у ньому часто повторюється:

 

  Єнот навчає синка єнота:

                             -Є в лісі річка і болото.

Є мисливець – він полює,

                                             Єгер є – він ліс пильнує.

 

 

 

Додаток 2

 

  • Розгляньте малюнки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Викладіть фішками моделі цих слів. Робота в групах.

 

 

 

 

                                                                                                                   Додаток 3

  • Визначте позицію звука [йе] у словах.
  • Плесніть у долоні, якщо почуєте звук [йе] на початку слова:

Єхидна, кидає, Євген. Співає, заєць, слухає, Єва, малює.

  • Плесніть у долоні, якщо почуєте звук [йе] у середині слова:

Синє, бігаєте, твоє, читаєте, воєвода, готуєте, кидає, гієна.

  • Плесніть у долоні, якщо почуєте звук [йе] у кінці слова:

Мріє, Європа, літнє, сіє, вольєр, браконьєр, змієїд, літає.

 

 

  Додаток  4

  • Розгляньте друковану та рукописну букви «є».
  • Чим вони між собою схожі?

Є    є                   Є       є

  • Елементи яких вивчених нами раніше букв подібні до букви «є».

С        с        ж

 

 

Додаток 5

  • Розгляньте піраміду слів.
  • Дивлячись на крапочку, прочитайте слова:

                  Є  нот                                                  Є ва

             Діє        та                                               Си    нє

          Єд              нає                                         Ві         тає

       Ки                   дає                                Воль              єр

    Єв                        ропа                           Впі                    знає

Воє                            вода                    Порть                         єра         

 

 

 

                                                                                                                   Додаток 6

  • Розташуйте слова так, щоб утворилося речення.
  • Прочитайте речення.
  • Запишіть у зошит:
  1. зимовий, Дрімає, ліс.
  2. сніжок, Тихо, падає.
  3.  стукіт, Іноді, дятла, пролунає.
  4.  дуб,  галявині, стоїть, На, самотній.

 

Додаток 7

  • Відгадайте загадки. Викладіть звукові моделі слів–відгадок:
  1. Ні, це зовсім не їжак,

Хоч на тілі голки видно,

Не комаха і не птах …

Цю істоту звуть … .(Єхидна).

 

  1. Місто сонячне іскриться,

     Раде всім гостям.

     Це Вірменії столиця,

     Зветься місто … .   (Єреван).

 

  1. На небі біліє, світить, а не гріє.  (Місяць).

 

  1. Взимку біленький, а влітку сіренький … . (Заєць).

 

 

 

 

 

 

Додаток  8

- Розгляньте малюнок і подумайте, про що мріє жабка?

 

 

Склади речення за схемою.

 

        

       -     

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку