Конспект уроку навчання грамоти по темі:
Буква «є», позначення нею
звуків [йе].
Опрацювання тексту
«Барвисте коромисло».
Правопис малої букви «є».
Підготувала:
Нікітенко Інга Владиславівна
вчитель початкових класів
Старицької ЗОШ I ступеня с. Старичі
Яворівського району
Ключові компетентності:
навчально – організаційні вміння і навички:
-
включатися в роботу відразу після вказівки вчителя;
-
вчитися користуватися закладкою;
загально мовленнєві вміння і навички:
-
говорить у помірному темпі, чітко, виразно, вільно, з відповідною силою голосу;
-
з повагою звертається до вчителя, учнів;
контрольно – оцінні вміння:
-
знаходить фактичну помилку під час зіставлення результатів власної роботи зі зразком вчителя;
-
оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;
інформаційно – комунікативна:
-
знаходить у тексті конкретні відомості;
загальнокультурна:
-
дотримується правил поведінки на уроці;
здоров’язбережувальна:
-
ропізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
-
виконує вправи для розслаблення очей і м’язів рук, тулуба;
соціальна:
Предметні компетентності:
Початковий рівень
-
визначає букву «є» у словах вірша;
-
визначає позицію букви «є» у словах;
-
називає слова з буквою «є» за малюнком;
-
знає та називає елементи букви «є».
Середній рівень
-
порівнює і розрізняє друковану та рукописну, малу й велику букви;
-
наводить приклади слів з буквою «є»;
-
відповідає на запитання за змістом прочитаного тексту.
Достатній рівень
-
пише малу букву «є», склади, слова з нею;
-
читає слова, речення та букварний текст з вивченими буквами;
-
доповнює речення за змістом;
-
списує з друкованого тексту;
-
відновлює, читає деформовані речення і записує їх.
Високий рівень
-
виконує звуковий аналіз слів з літерою «є»;
-
співставляє звукову модель слова та малюнок;
-
будує зв’язне висловлювання за ілюстрацією;
-
висловлює оцінні судження щодо власної роботи на уроці.
ПЛАН УРОКУ
-
Перевірка вчителем готовності учнів до уроку.
-
Слухання учнями вірша з метою визначення звука [йе] у словах. (Додаток 1)
-
Наведення учнями власних прикладів слів із звуком [йе].
-
Звуко - буквений аналіз слів. Робота в групах. (Додаток 2)
-
Визначення позиції звука [йе] у словах. Гра «Впіймай звук». (Додаток3)
-
Ознайомлення з друкованою і рукописною буквами «є» за таблицею та порівняння їх. (Додаток 4)
-
Написання малої літери «є»:
а) письмо «в повітрі»;
б) письмо в зошиті з друкованою основою.
8. Читання слів з буквою «є». (Додаток 5)
9. Робота над текстом «Барвисте коромисло»:
- читання тексту вчителем:
(М.С. Вашуленко, Н.Ф. Скрипченко, «Буквар»с.119);
- перевірка сприймання прочитаного (робота в парах);
- читання «ланцюжком»;
- вибіркове читання;
- словесне малювання;
- вправляння у виразному читанні;
- читання мовчазне; читання учнями вголос.
-
Відновлення, читання і записування деформованих речень. (Додаток 6)
-
Відгадування загадок. Викладення звукових моделей слів–відгадок. (Додаток 7)
-
Складання речення за малюнком та поданою схемою. (Додаток 8)
-
Висловлення оцінних суджень учнів щодо власної роботи на уроці.
-
Підведення підсумків уроку вчителем.
Додаток 1
-
Послухайте вірш і скажіть, який приголосний звук у ньому часто повторюється:
Єнот навчає синка єнота:
-Є в лісі річка і болото.
Є мисливець – він полює,
Єгер є – він ліс пильнує.
Додаток 2
-
Викладіть фішками моделі цих слів. Робота в групах.
Додаток 3
-
Визначте позицію звука [йе] у словах.
-
Плесніть у долоні, якщо почуєте звук [йе] на початку слова:
Єхидна, кидає, Євген. Співає, заєць, слухає, Єва, малює.
-
Плесніть у долоні, якщо почуєте звук [йе] у середині слова:
Синє, бігаєте, твоє, читаєте, воєвода, готуєте, кидає, гієна.
-
Плесніть у долоні, якщо почуєте звук [йе] у кінці слова:
Мріє, Європа, літнє, сіє, вольєр, браконьєр, змієїд, літає.
Додаток 4
-
Розгляньте друковану та рукописну букви «є».
-
Чим вони між собою схожі?
Є є Є є
-
Елементи яких вивчених нами раніше букв подібні до букви «є».
С с ж
Додаток 5
-
Розгляньте піраміду слів.
-
Дивлячись на крапочку, прочитайте слова:
Є • нот Є • ва
Діє • та Си • нє
Єд • нає Ві • тає
Ки • дає Воль • єр
Єв • ропа Впі • знає
Воє • вода Порть • єра
Додаток 6
-
Розташуйте слова так, щоб утворилося речення.
-
Прочитайте речення.
-
Запишіть у зошит:
-
зимовий, Дрімає, ліс.
-
сніжок, Тихо, падає.
-
стукіт, Іноді, дятла, пролунає.
-
дуб, галявині, стоїть, На, самотній.
Додаток 7
-
Відгадайте загадки. Викладіть звукові моделі слів–відгадок:
-
Ні, це зовсім не їжак,
Хоч на тілі голки видно,
Не комаха і не птах …
Цю істоту звуть … .(Єхидна).
-
Місто сонячне іскриться,
Раде всім гостям.
Це Вірменії столиця,
Зветься місто … . (Єреван).
-
На небі біліє, світить, а не гріє. (Місяць).
-
Взимку біленький, а влітку сіренький … . (Заєць).
Додаток 8
- Розгляньте малюнок і подумайте, про що мріє жабка?
Склади речення за схемою.
– – – •
– – - – •