Урок "Буква фе. Позначення її звуком ф"

Про матеріал
*ознайомити учнів з новою буквою, її назвою та звуковим значенням; * вчити правильно артикулювати звук [ф], формувати навички літературної вимови; * розвивати творчу уяву та зв'язне мовлення учнів, кругозір дітей; * вчити любити природу, оберігати оточуючий світ.
Перегляд файлу

Конспект уроку навчання грамоти

Тема :   Звук [ф], буква «еф». 

 Мета:  

*ознайомити учнів з новою   буквою,  її назвою та звуковим значенням;

* вчити правильно артикулювати звук  [ф], формувати навички літературної вимови;

* розвивати творчу уяву та зв'язне мовлення учнів, кругозір дітей;                

* вчити любити природу, оберігати оточуючий світ.

Обладнання:    

* індивідуальні картки зі складами;

* фланелографи;

* картки з буквою «еф»;

* картки – розмальовки;

* картки для читання.

Тип уроку :

комбінований урок    

І.Організація класу

- Візьміться за руки, усміхніться один одному, передайте тепло своїх сердечок.                                                                                     

- Любі діти, у наш клас завітали люди щирі.             

Повернімося  обличчям до гостей

І лагідно промовимо: «Добрий день!»

              

                   Ми вам раді, люди добрі,

                    І вітаєм щиро Вас,

                    Та запрошуєм ласкаво

                    На урок у перший клас!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Очікування».

  • Яким ви хочете, щоб був наш урок?
  • А ви мені допоможете?

ІІІ. Фонетична розминка

1.Артикуляційна зарядка.

            А де ж наш пустун язичок?  Давайте його розбудимо:

  • Поплескаємо губками.
  • Поклацаємо зубками.
  • Посичали гускою: с-с-с.
  • Похрюкаємо поросятком: хрю-хрю-хрю.
  • Подирчимо, як трактор: др-др-др.
  • Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш.

IV. Робота  з  карткою  №1

1.Односкладове читання із заданим темпом.

Рядок № 10.

2.Читання спареними складами вчителем – учнями. Рядок № 11.

3.Утворення слів з першого складу.

Рядок № 12.

4. Спів – читання складами на певну мелодію. Мелодія пісні «У лісі, лісі темному..».

V. Актуалізація опорних знань учнів.

- Діти, на яке свято ви співали цю пісеньку?

- А в яку пору року ми святкуємо Новий рік?

- Подивіться, будь ласка, на дошку і знайдіть де записані зимові  місяці?

- Прочитаємо їх.(Хором).

- Знаходження ілюстрації та її розміщення над зимовими місяцями.

- Нещодавно було свято «Стрітення». Підкажіть мені, будь ласка, з ким зустрічалася Зима?

- Отже, на зміну холодній, морозній  … (зимі) приходить тепла, лагідна, квітуча …( весна).

- Знайдіть на сторінці букварика загадку про весну. Прочитайте її.

- Знаходження ілюстрації та її розміщення над весняними

місяцями. Читання  весняних місяців.

Відгадування загадки. Коли це буває?

                  Теплий, довгий – довгий день,                                                                                                      .                 Повна миска черешень,

                  Достигає жовтий колос.

                  Демонструє коник голос,

                  І суничка дозріває -

                  То ж коли це все буває? (Влітку)

Знаходження ілюстрації та її розміщення над літніми місяцями.

-У нас залишилася ще одна ілюстрація?

 - Яка пора року зображена на ній? 

Читання вірша, якого пошкодив Буквоїд

                Спустіли по…..  .

                 Мокне зем…….  .

                 Дощ поли……..  .

                 Коли це   бу…...  .

VІ. Фізкультхвилинка

VІІ. Сприйняття нового матеріалу, його усвідомлення та осмислення. Розвиток навичок мовленнєвої діяльності.

1.Казочка про « Язичка і Їжачка».

   Жив у лісі Язичок. Одного дня він зустрів на лісовій стежині Їжачка. Схотілося йому Їжачка погладити. Та тільки він торкнувся Їжачка то вколовся і почув:

(- Що міг почути Язичок? – Який звук вимовив Їжачок?)

«Ф-Ф-Ф». Цікавий звук. Ану ж і я так спробую, я ще ніколи не співав пісеньку Їжачка – сказав собі Язичок. Нижню губу він підняв угору , притиснув  до верхніх зубів, пустив вітерець і тихо без голосу заспівав:  « Ф-Ф-Ф». Гарна пісенька у Їжачка.

  • Давайте і ми спробуємо заспівати її.                                          2.Характеристика звука [ ф].(Приголосний твердий)

 

3.Загадка.

                    У Фросини і Наталки

                    Розцвіли в саду  ………(фіалки).

  • Який звук починає слово? – Який він? (Приголосний  м'який.)
  •  

4. Гра « Впіймай звуки і утвори  склади».

     «ва» -«фа»           «ву» - «фу»             «во» - «фо»

 

5.Гра « Впіймай звуки і утвори слово.»

Впіймай звуки → Утвори слово → Тихенько скажи вчителю → Промов у горнятко → Вимов протяжно → Склади звукову схему.

 ( Шафа, фірма.)

6. Закріплення звукового значення букви «еф».

* читання складів у таблиці на карточках;                       

* читання схеми;

* читання слів в колонках(ланцюжкове);

* читання скоромовки.

7.Ознайомлення з буквою, її алфавітною назвою, аналіз графічної форми.

VІІІ. Фізкультхвилинка

ІХ. Опрацювання тексту

Визначення ступеня усвідомленості прочитаного.

Смисловий та структурний аналіз тексту.

Х. Закріплення нового матеріалу

1.Вікторина

- Урок на якому діти виконують фізичні вправи, граються в ігри.

- Яблука, груші, сливи – це…..  .

- Фантастична істота здатна творити чудеса.

- Укріплений пункт з міцними спорудами, призначений для оборони від ворога.

- Найулюбленіша гра хлопчаків.

2. Робота з карткою.

Уважно придивися і скажи, де яка буква?

  1. Робота за сюжетним малюнком.
  2. Друкування нової літери, складів і слів з нею.

ХІ. Підсумок уроку

  • Яку нову букву ми вивчили на сьогоднішньому уроці?
  • За те, що ви так старанно працювали, я дарую вам розмальовки до букви «еф».

 

 

 Ф

 ф

 а

 фа      аф     афа      фарба

 о

 фо      оф     офо     фото

 у

 фу      уф     уфу     футбол

 е

 фе      еф     ефе      фея

 и

 фи      иф    ифи      скіфи

 і

 фі       іф      іфі      фірма

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку