Конспект уроку навчання грамоти
Тема : Звук [ф], буква «еф».
Мета:
*ознайомити учнів з новою буквою, її назвою та звуковим значенням;
* вчити правильно артикулювати звук [ф], формувати навички літературної вимови;
* розвивати творчу уяву та зв'язне мовлення учнів, кругозір дітей;
* вчити любити природу, оберігати оточуючий світ.
Обладнання:
* індивідуальні картки зі складами;
* фланелографи;
* картки з буквою «еф»;
* картки – розмальовки;
* картки для читання.
Тип уроку :
комбінований урок
І.Організація класу
- Візьміться за руки, усміхніться один одному, передайте тепло своїх сердечок.
- Любі діти, у наш клас завітали люди щирі.
Повернімося обличчям до гостей
І лагідно промовимо: «Добрий день!»
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро Вас,
Та запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Очікування».
ІІІ. Фонетична розминка
1.Артикуляційна зарядка.
А де ж наш пустун язичок? Давайте його розбудимо:
IV. Робота з карткою №1
1.Односкладове читання із заданим темпом.
Рядок № 10.
2.Читання спареними складами вчителем – учнями. Рядок № 11.
3.Утворення слів з першого складу.
Рядок № 12.
4. Спів – читання складами на певну мелодію. Мелодія пісні «У лісі, лісі темному..».
V. Актуалізація опорних знань учнів.
- Діти, на яке свято ви співали цю пісеньку?
- А в яку пору року ми святкуємо Новий рік?
- Подивіться, будь ласка, на дошку і знайдіть де записані зимові місяці?
- Прочитаємо їх.(Хором).
- Знаходження ілюстрації та її розміщення над зимовими місяцями.
- Нещодавно було свято «Стрітення». Підкажіть мені, будь ласка, з ким зустрічалася Зима?
- Отже, на зміну холодній, морозній … (зимі) приходить тепла, лагідна, квітуча …( весна).
- Знайдіть на сторінці букварика загадку про весну. Прочитайте її.
- Знаходження ілюстрації та її розміщення над весняними
місяцями. Читання весняних місяців.
Відгадування загадки. Коли це буває?
Теплий, довгий – довгий день, . Повна миска черешень,
Достигає жовтий колос.
Демонструє коник голос,
І суничка дозріває -
То ж коли це все буває? (Влітку)
Знаходження ілюстрації та її розміщення над літніми місяцями.
-У нас залишилася ще одна ілюстрація?
- Яка пора року зображена на ній?
Читання вірша, якого пошкодив Буквоїд
Спустіли по….. .
Мокне зем……. .
Дощ поли…….. .
Коли це бу…... .
VІ. Фізкультхвилинка
VІІ. Сприйняття нового матеріалу, його усвідомлення та осмислення. Розвиток навичок мовленнєвої діяльності.
1.Казочка про « Язичка і Їжачка».
Жив у лісі Язичок. Одного дня він зустрів на лісовій стежині Їжачка. Схотілося йому Їжачка погладити. Та тільки він торкнувся Їжачка то вколовся і почув:
(- Що міг почути Язичок? – Який звук вимовив Їжачок?)
«Ф-Ф-Ф». Цікавий звук. Ану ж і я так спробую, я ще ніколи не співав пісеньку Їжачка – сказав собі Язичок. Нижню губу він підняв угору , притиснув до верхніх зубів, пустив вітерець і тихо без голосу заспівав: « Ф-Ф-Ф». Гарна пісенька у Їжачка.
3.Загадка.
У Фросини і Наталки
Розцвіли в саду ………(фіалки).
4. Гра « Впіймай звуки і утвори склади».
«ва» -«фа» «ву» - «фу» «во» - «фо»
5.Гра « Впіймай звуки і утвори слово.»
Впіймай звуки → Утвори слово → Тихенько скажи вчителю → Промов у горнятко → Вимов протяжно → Склади звукову схему.
( Шафа, фірма.)
6. Закріплення звукового значення букви «еф».
* читання складів у таблиці на карточках;
* читання схеми;
* читання слів в колонках(ланцюжкове);
* читання скоромовки.
7.Ознайомлення з буквою, її алфавітною назвою, аналіз графічної форми.
VІІІ. Фізкультхвилинка
ІХ. Опрацювання тексту
Визначення ступеня усвідомленості прочитаного.
Смисловий та структурний аналіз тексту.
Х. Закріплення нового матеріалу
1.Вікторина
- Урок на якому діти виконують фізичні вправи, граються в ігри.
- Яблука, груші, сливи – це….. .
- Фантастична істота здатна творити чудеса.
- Укріплений пункт з міцними спорудами, призначений для оборони від ворога.
- Найулюбленіша гра хлопчаків.
2. Робота з карткою.
Уважно придивися і скажи, де яка буква?
ХІ. Підсумок уроку
Ф ф |
а |
фа аф афа фарба |
о |
фо оф офо фото |
|
у |
фу уф уфу футбол |
|
е |
фе еф ефе фея |
|
и |
фи иф ифи скіфи |
|
і |
фі іф іфі фірма |