Тема: Зображення на площині. Чарівний світ речей
(декоративний натюрморт),(графіка).
Мета:
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання:
1)альбом, олівець, гумка;
2)зразки робіт, методичні матеріали, демонстраційні матеріали.
Очікуваний результат: виконаний декоративний натюрморт графічними засобами.
Оформлення класної дошки:
З правої сторони: приклади робіт.
З лівої сторони, у верхній частині інструкційна картка послідовності виконання сюжетної композиції.
Нижня частина цієї половини дошки залишається чистою, щоб мати можливість по ходу уроку зробити необхідні графічні пояснення.
ХІД УРОКУ
І. Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ми розглянемо знайомий вам жанр образотворчого мистецтва, але в незвичайній для вас техніці. Назву жанру ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Загадка:
Якщо бачиш на картині
Чашку кави на столі,
Чи графин зелено-синій,
Чи троянду в кришталі,
Або керамічну вазу,
Або грушу, або торт,
Або всі предмети разом,
Знай, ти бачиш ...(Натюрморт)
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
- Давайте пригадаємо, які ви знаєте види образотворчого мистецтва?
- Які ви знаєте жанри образотворчого мистецтва?
- Над чим ми працювали минулого уроку?
ІV.Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя
Сьогодні ми з вами ближче познайомимось з таким жанром образотворчого мистецтва, як натюрморт.
Натюрморт —це жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню неживих предметів: плодів, букетів, посуду; атрибутів будь-якої діяльності.
Але на сьогоднішньому уроці ми будемо зображувати декоративний натюрморт.
-Що на вашу думку означає декоративний?
Декоративний — той, що призначений, слугує для оздоблення.
Тому декоративний натюрморт включає в себе спрощені та стилізовані природні форми.
Спрощення -метод, за якого форму предмета спрощують, підводять до найпростішої геометричної фігури.
Стилізація — це процес узагальнення та спрощення предмета за формою та кольором на основі відбору найвиразніших його рис.
Для кращого розуміння, давайте з вами переглянемо та порівняємо реалістичний натюрморт І. Хруцького “Квіти і плоди” та декоративний натюрморт Д. Перепилиці “Натюрморт із кавуном”.
-
Давайте порівняємо правила, прийоми та засоби композиції(композиційний центр, дотримання тону й кольору, використання контрастів, форма, симетричність та асиметричність), колірну гаму(контраст, гармонійне поєднання кольорів), зображення природних форм та предметів(реалістичні чи спрощені предмети).
V. Закріплення нового матеріалу.
Переходимо до практичної роботи.
Сьогодні ми будемо зображувати декоративний натюрморт графічними засобами.
1. Практична робота учнів.
Вчитель пояснює побудову декоративного натюрморту, учні повторюють за ним.
1. Знаходимо рамки нашого майбутнього натюрморту та композиційний центр.
2. Знаходимо площину, на якій буде стояти наш майбутній натюрморт.
3.Розташовуємо предмети: знаходимо їхнє положення, висоту та ширину(компонуємо).
4.Починаємо промальовувати загальну форму предметів. Розпочинаємо з глечика.
5. Деталізуємо нашу роботу.
2. Індивідуальна робота з учнями
VI. Підсумок уроку
Учитель підводить підсумки: аналізує характерні помилки в роботах учнів; дає загальну оцінку виконаним роботам; оцінює діяльність учнів на уроці.
VІІ. Рефлексія
- Що вам сподобалось на сьогоднішньому уроці?
- Що нового ви дізнались, навчились?
- Які були труднощі в роботі?
VIII. Домашнє завдання. Завершення уроку.
Прибирання робочого місця.