Урок "Час. Доба та її частини"

Про матеріал
Урок математики в 1 класі для роботи в НУШ за підручником О.М.Гісь. Метою уроку є формування уявлення про добу та її складові частини, закріплення вміння лічби в межах 10, розвиток спостережливості, виховання гуманного відношення до природи.
Перегляд файлу

Математика

Тема. Час. Доба та її частини.

Мета: дати дітям уявлення про добу та її складові частини; закріпити вміння називати числа у прямому і зворотному порядку в межах 10; розвивати спостережливість, уважність. Виховувати гуманне відношення до природи.

Обладнання: презентація, конструктори «Лего», друковані картки з числами, малюнки Сови і Совенят, пазли.

   Хід уроку

  1. Організаційна  частина

 

Встало сонечко давно

Зазирнуло у вікно.

На урок час поспішати

Математику вивчати.

Всі готові працювати?

Вчасно руку підіймати?

Вміло в групах працювати?

 

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку

 

Учитель: - Діти, а чому це наша дошка прикрашена осінніми листочками?

  • Яка пора року до нас завітала?
  • А про місяць, який зараз прийшов, відгадайте загадку.

 

Кличуть нас ліси, поля, сади,

Позбирати осінні плоди.

Із дерев спадає листя жовте

То землею ходить місяць…(жовтень)

 Тож сьогодні ми з вами на уроці здійснимо казкову подорож до осіннього лісу та зустрінемося з його мешканцями, які допоможуть нам дізнатися, що таке доба, які вона має частини і закріпити знання лічби у межах 10. А подорожувати веселіше з піснею про осінь. (Діти співають пісню про осінь)

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2021-10-16_18-04-39-485.jpg

  1. Повторення вивченого матеріалу

1 Усна лічба

  • А чому ж це так тихо у лісі? (бо відлетіли пташки у теплі краї)
  • А хто з птахів залишився зимувати у лісі? (Синичка, дятел, сойка, сова)
  • Сьогодні на уроці нам буде допомагати мудра сова. Але у неї біда: вона розгубила своїх малят-совенят. А пошукайте-но їх, може знайдете? (Совенята у дітей на партах). Треба повернути їх до мами, але спершу виконаємо завдання.
  • Щоб повернути до мами перше совенятко, треба, не порушуючи тишу в лісі, провести гру «Мовчанка» ( вчитель дає завдання, діти показують відповіді на картках із цифрами)
  • Показати сусідів числа 5,
  • сусідів числа 7,
  • сусідів числа 4.
  • Показати число, більше від 3, але менше від 5,
  • число, більше від 6, але менше від 8.
  • Число, наступне за числом 6,
  • число, наступне за числом 7,
  • число, наступне за числом 4.
  • Показати число, попереднє числу 2,
  • число, попереднє числу 8,
  • число, попереднє числу 10.
  • На скільки більше кожне наступне число від попереднього? (на 1)
  • На скільки менше кожне попереднє число від наступного? (на 1)

2.Підсумок гри «Мовчанка», перше совенятко повертається до мами- Сови.

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2021-10-16_18-04-39-582.jpg

3. Гра «Вірю – не вірю» з цеглинками «Лего»

Прочитати написаний приклад, вірю – зелена цеглинка, не вірю – червона цеглинка.

5+2=7   

4+4=8

10-1=9

2+2=5

9-1=8

3+2=6

6-2=4

7+1=9

Підсумок: друге совенятко іде до мами.

4.Гра «Порівняй!»

Вставити потрібний знак і прочитати нерівність

7   8

9    10

4    4

5   2

4    3

2    7

 Підсумок: третє совенятко повертається до мами.

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2021-10-16_18-04-39-264.jpg

  1. Фізкультхвилинка «Осінній дощик»

 

Піднявся вітер (тремо долоньки),

Чути перші краплі дощу (клацаємо язичком),

Дощ посилюється (легенько стукаємо по грудях),

Починається злива (стукаємо по колінах),

Піднялася справжня буря (тупаємо ніжками),

Але буря стихає( по грудях),

Дощ стихає(по грудях),

Чути краплі дощу (клацаємо язичком),

Чути тихий шелест вітру (тремо долоньками),

І, нарешті, виглянуло сонечко! (піднімаємо руки вгору)

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Учитель. Мудра Сова навчає своїх совенят – малят. Давайте разом з ними довідаємося про щось цікаве. (Презентація, слайд №2)

Сова розповіла совенятам, з чого складається доба.  Давайте і ми це прочитаємо. (Діти читають: ранок ,день, вечір, ніч). Сова розповіла, що сови вночі полюють, а вдень сплять. А в людей все по- іншому. І маленькі совенята задали мамі багато запитань. Давайте разом з вами дамо відповіді на ці питання. А допоможуть нам цеглинки Лего. Домовляємося, що оранжева цеглинка – ранок,

   жовта цеглинка – день,

   блакитна цеглинка – вечір,

   синя цеглинка – ніч.

  • Яка це частина доби, коли люди вечеряють, сплять, снідають, працюють?
  • Що настає після ранку?
  • А що слідує після ночі?
  • Що настає перед ранком?
  • Що слідує після дня?
  • Що настає після вечора? ( діти показують цеглинки і називають частини доби)

Підсумок: четверте совенятко повертається до мами.

  1. Завдання з презентації (слайд №3)
  • Відгадайте, яка це частина доби, доведіть!

Підсумок: п’яте совенятко повертається до мами.

 

  1. Робота із зошитом (с.22, 23)
  • Сполучити малюнок з назвою частини доби.
  • Намалювати день, ніч.

Підсумок: шосте совенятко повертається до мами.

  1. Робота в групах з пазлами

Клас ділиться на 4 групи. Завдання: скласти малюнок, назвати частину доби, яка зображена на малюнку та виконати 2 приклади на осінніх листочках.

Діти презентують роботу групи і сьоме совенятко повертається до мами.

 

VІІ. Підсумок уроку, рефлексія.

Про що ви довідались, виконуючи завдання Сови?

Учні говорять, а однокласники промовляють «Ти  - молодець!»

  • Обведіть смайлик, який відповідає вашому настрою в кінці уроку.

Гра з цеглинкою.

Візьму у праву руку, сьогодні не зіб’юсь,

Долонькою накрию і з другом поділюсь.

 

C:\Users\User\Desktop\изображение_viber_2021-10-16_18-04-39-678.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
2727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку