Урок "Час в уявленнях людини протягом історії"

Про матеріал
Урок історії для учнів 5 класу (НУШ). Протягом уроку здобувачі освіти будуть виконувати завдання в маршрутному листі. А також продовжувати вчитися самооцінювати свої знання та здійснювати взаємооцінювання.
Перегляд файлу

5 клас             Історія               Лучко Н.В.

Тема: Час в уявленнях людини протягом історії (параграф 8)

Мета: сформувати уявлення про місце часу в історичному розвитку людства; розвивати пізнавальну активність.

Очікувані результати: учнівство повинно

знати одиниці вимірювання часу, «історичний час», «календар»;

уміти встановлювати послідовність історичних подій за допомогою лінії часу

Тип уроку: урок засвоєння знань

Поняття й терміни: час, історія, історичний час, одиниці вимірювання часу, календар

Хід уроку:

І. Організаційний момент. Мотивація

Налаштування – підкріпитися, щоб працювати, як бджілки (цукерки: мед – дуже цілющий, корисний для нашого мозку, здоров’я). Слайд №1

Будемо працювати як бджілки-трудівниці. З користю витрачати свій час та сили.

У кожного з вас є маршрутний лист (додаток №1) нашого уроку. Вписуємо своє прізвище та ім’я.

ІІ.  Актуалізація вивченого матеріалу

Лінія часу – це …?

Хронологічна задача або історична математика

У нас є таблиця «Хронологія відкриттів» 1 учень біля дошки, а інші виконують у маршрутному листі (0,5 б.). Працюємо без виправлень. Без коректора. Спочатку малюємо лінію часу

Завдання: Знайди дату, коли винайшли годинник із маятником (1656 р. Голландія) та коли винайшли мобільний телефон (1940 р. Америка). Скільки років тому були винайдені годинник із маятником та мобільний телефон? 2023-1656 = 367           2023 – 1940= 83

ІІІ.Вивчення нового матеріалу

Вправа «Предмети із пакетика» (годинник, пісочний годинник, календарик, телефон, будильник)

Отже, головне слово сьогоднішнього уроку час. На вашу думку, чи є тут зайвий предмет? (ні). Календарик також нам сьогодні буде в пригоді, адже ми будемо вивчати історичний та календарний час. Слайд №2

План     Слайд №3

  1. Що таке історичний час?
  2. Якими одиницями вимірюють час
  3. Годинник – унікальний прилад для вимірювання часу
  4. Історичний та календарний час
  1.     Що таке історичний час?

Попробуємо із двох понять скласти третє (я на дошці)

Отже, це поняття на дошці буде протягом уроку, спробуйте його вивчити.      Слайд №4

  1.     Якими одиницями вимірюють час

Завдання в підручнику ст.51 У маршрутному листі виконуємо це завдання. Працюємо без виправлень. Без коректора. Самооцінювання. Перевіряємо. Ви ставите бали.

1 учень працює біля дошки. Завдання встановити послідовність: століття, ера, доба, рік, місяць, тисячоліття  Слайд №5

Отже, Чи є там щось зайве? Вкажіть, що саме. -   Все підходить

Фізкультхвилинка

  1.     Годинник – унікальний прилад для вимірювання часу

Дивимося мультфільм «Історія визначення часу» https://www.youtube.com/watch?v=v6nvqqOj2do й виконуємо завдання в маршрутному листі. Підказка є у вашому підручнику ст. 51-52. Вам потрібно дописати назву годинника, якого не було в мультфільмові. Помінялися листами й проводимо взаємооцінювання.

Яку назву годинника ви дописали? – Атомний, вогняний

Отже, який висновок ви можете зробити.

Слайд №6

Бевзу Єгорові було запропоноване випереджальне завдання. Ст. 53 в підручнику «Хто відкрив секунду?»

 

  1.     Учитися порівнювати історичний та календарний час. Слайд №7,8

Хвилина мовчання

Індивідуальні завдання для 4-х учнів (робота в парах) – «Хмаринка слів» знайти прислів’я                 

Історична математика (Усне обчислення)

У 2016 році  було 25 років незалежності України. Коли було прийнято Акт проголошення незалежності України? (1991 році)  (1 б.) Скільки років незалежності ми відзначали в 2023 році (24 серпня 1991 року) 2023-1991=32 (1 б.)

ІV.Підсумок уроку

Кредит довіри щодо оцінок (сьогодні я трішки в ролі Св.Миколая)

Дидактична гра «Анаграми»: це наші сьогоднішні головні поняття

-         календар – дарленка

-         годинник  - дигонник

-         одиниці вимірювання – ниціоди вивамірюння.

Учні себе самооцінюють:  

Прекрасно   Добре        Треба попрацювати      Нічого не зрозуміло

V.  Домашнє завдання   Слайд №9

8 параграф

ст. 54 – достатній рівень – «Виконайте онлайн-вправу»;

ст.54 – високий рівень – Творча майстерня «Календар знаменних дат»

 

Додаток №1

Маршрутний лист учня/учениці 5-А класу      ПІ _______________________________

Тема: Час в уявленнях людини протягом історії

Практичні завдання (жодного виправлення, якщо є виправлення – це помилка)

Станції

Бал

Відповідь

1

Хронологічна задача. Скільки років тому були винайдені годинник із маятником та мобільний телефон?

1

 

2

Позначте на лінії часу події свого життя:

0,5

дещо з минулого, сьогодення, і що, на вашу думку, відбудеться в майбутньому

3

«Одиниці виміру часу» - з’єднайте картки із назвами одиниць вимірювання часу.

 

2+1

Чи є там щось зайве? Вкажіть, що саме

4

 

Уважно дивися мультфільм. Підказка в підручнику на ст.51

3+1

А) –

Б) –

В) –

Г) –

Д) –

Е) –

Дописати назву годинника, якого не було у мультфільмові -

5

Факт чи фейк?

1

6

Дидактична гра «Анаграми»:

1,5

Дарленка –

Дигонник –

Ниціоди вивамірюння -

 

docx
Додано
5 грудня 2023
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку