Урок. Часові форми дієслів

Про матеріал
Формувати уміння учнів розрізняти часові форми дієслів; змінювати дієслова за часами; формувати орфоепічні та орфографічні навички; розвивати дослідницьку діяльність на основі надбаних знань; виховувати наполегливість, гордість за свою Батьківщину.
Перегляд файлу

Тема уроку. Часові форми дієслів. (до підр. Інна Большакова, Марина Пристінська)

Мета уроку:

Формувати уміння учнів розрізняти часові форми дієслів; змінювати дієслова за часами; формувати орфоепічні та орфографічні навички; розвивати дослідницьку діяльність на основі надбаних знань; виховувати наполегливість, гордість за свою Батьківщину.

Формування предметних компетентностей:

удосконалювати уміння усно і письмово висловлювати свої думки,  поглибити знання учнів про частину мови-дієслово; вправляти у навичках змінювати дієслова за часами, вмінні зазначати їх часову форму, розвивати ініціативність, вміння організовувати свою діяльність для власних цілей.

Формування ключових компетентностей:

спілкування рідною мовою, уміння вчитися впродовж життя.

Тип уроку: урок розвитку компетентностей.

Обладнання: ноутбук, таблиця «Часи дієслів», фліпчарт  та ін.                                    Хід уроку.

 

І.Організаційний момент.

 

Лагідний дзвіночок, до уроку кличе нас,

Ми всміхнемося йому і швиденько в клас.

Тут чекають нас зошитки малі,

Гарно в них попишемо, бо ми молодці!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Вправа «Мікрофон».

— Які частини мови ви знаєте? (Іменник, прикметник, числівник, дієслово).

(Зі слів.)

— Яку частину мови ви зараз вивчаєте? (Дієслово.)

— Що таке дієслово?

     Пропоную створити «Інтелект-карту» наших знань про дієслово на фліпчарті.

2. Перевірка домашнього завдання 

а) Зачитування виписаних виділених дієслів із тексту.

б) Перекажіть оповідання, використовуючи ці дієслова.

3. Проблемне запитання

- Діти, а як ви гадаєте, чи є якась відмінність в словосполученнях: настала весна, настає весна?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Робота з прислів’ям.

- Для чого людині потрібні знання?

В народі існує прислів’я «Знання людині – що крила пташині». Як пташка літає далеко і багато бачить, так і ви за допомогою своїх знань і вмінь будете долати шлях, і все буде вдаватися. То ж нехай ці слова і стануть девізом нашого уроку. А дізнаватися ми будемо багато цікавого сьогодні.

 

ІV. Повідомлення теми уроку.

                  - Сьогодні на уроці ми познайомимося із часовими формами дієслів. Навчимося їх виокремлювати в тексті та доречно використовувати в своєму мовленні.

  1.     Вправа «Додай словечко».

Відгадайте загадку,  добираючи дієслова у різних часових формах.

            *  Летить, а не горобець, виє, а не звір. (Вітер)

            * (Вітер – свище, дув, залетів).

2. Робота за темою уроку. Опрацювання матеріалу за підручником с. 51.

3. Робота в зошиті.

             Каліграфічна хвилинка.

- Спишіть каліграфічно літери з дошки та складіть з них слово.

             В с н а е

             Весна

             -Зверніть увагу на з’єднання букв.    

- Послухайте, як описано весну у вірші.

            Я весела,  квітуча, ясна,

            Спішу до вас в гості сама.

            Вправно й невпинно працюю.

            Стоголосий спів птахів уже чую. (Весна)

             

        Фізкультхвилинка

        Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці)

        В нього шубка з голочок.

        Ніс багато грушечок,

        (нахиляння тулуба в сторони)

        Аж болів йому бочок.

        Раз, два, три, чотири, п'ять! (стрибки)

        Зупинився спочивать.

        Піклувався їжачок (вправи для кистей рук)

        Про маленьких діточок,

        Чарівних, непосидючих,

        Дуже милих і колючих.

        Десять, дев'ять, вісім, сім! (стрибки)

        Грушечки  ці ніс він їм.

             

 4. Робота в зошиті та біля дошки за завданнями в підручнику с. 52,

вправа 1.

 5. Робота з підручником. Накресли і заповни таблицю с. 52, вправа 2. (самостійно)

6. Робота в  групах.

Об’єднайтеся за обраними кольорами ваших карток. Запишіть слова у три колонки вправа 2:

1 група- теперішній час;

2 група - минулий час ;

3 група - майбутній час.

(Презентація відповідей)

 

V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

1. Самостійна робота. Робота над завданням вправи 4,  с. 52.

Запишіть дієслова у два стовпчики.

2.Робота в групах.

Редагуємо речення на с. 53.

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

1. Що нового ви дізналися на уроці?

2. Скільки часових форм мають дієслова?

 

VІІ. Домашнє завдання.

Виконати вправа 5,с. 53; вивчити правила.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 березня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку