Тема. Змінювання дієслів за часами
Мета: актуалізувати й розширити знання учнів про час дієслів, вчити визначати час дієслів, утворювати різні часові форми дієслова, правильно їх писати; розвивати вміння спостерігати, робити висновки, співвідносити їх із правилом; виховувати уважність у роботі.
Обладнання: підручник для 4 класу, роздатковий матеріал, цеглинки Lego
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок!
На уроці не куняй –
Українську мову ти вивчай!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Синя цеглинка – теперішній час, червона – майбутній час, зелена - минулий
Матеріал для гри « Визнач час»:
- Запишіть ті слова у зошит.
3. Гра « Мікрофон»
- Наведіть приклади часових форм дієслів до слів:
Співати –
Йти –
Бачити –
Чути –
Говорити –
Мовчати -
Сміятися -
III. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми розширюватимемо ваші знання про часи дієслів, вчитимемочь визначати час дієслів, утворюватимемо різні часові форми дієслова
IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
- Відкрийте підручник на с. 104, прочитайте правило.
2. Робота з текстом
- Прочитайте текст. Випишіть дієслова і визначте їх час.
Наші предки ліпили посуд руками і випалювали на вогнищі. Уже в ті далекі часи люди прикрашали його простими малюнками.
Зараз гончарі роблять із глини горщики, миски, глечики. Вони передають свій досвід молодлму поколінню. Молодь продовжить цю цікаву і потрібну справу.
— Записати речення в зошит, підкреслити дієслова.
Соняшник
Зійшло сонце. Пробудилися пташечки, злетів жайворонок у небо. Прокинувся соняшник. Струсив з пелюсток росу. Повернув голівку до сонечка.
— Давайте перевіримо
Теперішній час |
Минулий час |
Майбутній час |
Малюю, спатиму, сміюсь, стояло, писав, виблискую, говорила, лежало, мирилось, читаю, співаю, подорожуватиму, танцюватиму, буду прибирати, ховаюсь, дзюркотів, розповідатиму, буду дружити
V. Закріплення і систематизація знань
1. Вправа «Кмітливі загадки»
— Відгадайте загадки. До слів-відгадок доберіть дієслова у різних часових формах.
2. Самостійна робота
VI. Підсумок уроку
— Складіть і задайте питання за темою нашого уроку.
— Хто хоче відповісти на питання дітей?