Урок. Частини мови. Інтегрований урок"Іменини частин мови"

Про матеріал

Закріплювати вміння розпізнавати частини мови, правильно вживати їх у мовленні. Розвивати творчі здібності, самостійність, спостережливість, уяву, фантазію, зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас. Виховувати позитивне ставлення до праці , шанобливе ставлення до людей праці.

Перегляд файлу

Тема. Іменини частини мови.

Зіставлення частин мови за їх значенням, питанням, роллю в реченні

Мета. Закріплювати вміння розпізнавати частини мови, правильно вживати їх у мовленні. Розвивати творчі здібності, самостійність, спостережливість, уяву, фантазію, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас.

Виховувати позитивне ставлення до праці , шанобливе ставлення до людей праці.

Обладнання: творчі завдання для групової роботи.

І. Активізація учнів до навчальної діяльності

Сьогодні у нас незвичний урок

У світ фантазії зробимо ще крок. А з творчістю ми вже стрічались не раз, 

І знову вона завітає до нас. Це час міркувань, наполегливий час

Цікаві завдання чекають на вас.

 

-         Любі гості! Сьогодні я запросила всіх вас до себе у гості. 

-         Але я бачу ви ще й сьогодні не перезнайомились, ще не подружились.

-         Вам не сумно? (так)

-         Діти, а що ще треба спитати, щоб відгукнулися іменники? (хто? Або що?)

-         То ж давайте їх запитаємо!

-         Хто прийшов до нас сьогодні на свято? (входять іменники)

 

Іменник! Він узяв собі на плечі

Велике діло – визначати речі, - 

Ім’я, найменування і наймення

Робота, біль і радість, і натхнення.

-         Ви знаєте, я порадилася і вирішила подарувати іменникам якусь ознаку чи прикмету і подружити вас, бо ви ж прикметники – художники країни Морфології (сідають) 

 

-         Постривайте (говорить дієслово) ми теж хочемо бути для вас друзями, адже ми (виходять дієслова) 

-         Допомагаємо, шануємо, любимо і т.д.

 

-         А хто це там ще сумує? Перепусткою вам буде розповідь про себе - Ну що ж, любі гості, добре що ви всі так швидко порозумілись, але найголовніше наше завдання – здружитись.

Вчитель. 

Завдання на уроці такі:

Не просто слухати, а чути, 

Не просто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати,  Дружно й плідно працювати.

Девіз уроку:

Мово українська, мово моя мила!

Ти уся із співу, весняних дібров, 

Ясна – як усмішка, чиста – як сльозинка, 

Ти моє найбільше щастя і любов.

 

Хвилинка каліграфії 

Зошити свої ми відкриваємо І під нахилом тримаємо.

Сидимо рівно, не нахиляємось

А ми поглянемо, як ви стараєтесь.

Рр   рв   ря   ро  розум

-         Назвіть нижнє, середнє, верхнє з’єднання. 

-         Придумайте, з ними слова

-         А тепер складіть речення з розкиданими словами

Не позичиш сусіда розуму

(прийменник стукає у двері, заходить. Діти говорять, що він дуже вчасно)

-         Швидше, допоможи нам!

-         Назвіть орфограми

-         Назвіть відомі частини мови

-         Випишіть слово розуму

-         Доберіть споріднені слова різних частин мови.

Розуму – розумний, розуміти

-         Складіть твір – міркування на цю тему.

ІІІ. Робота в групах

Завдання 1 1 група

Склади речення і запиши. Підкресли іменники. Визнач рід, число, відмінок.

 

Людину, робить, розумною, праця.

-         З якою частиною мови зв’язуються іменники?

-         Яким членом речення є іменники?

 

2   група

Склади речення і запиши.

Пізнають, у, пташку, польоті, а, людину, роботі, в.

-         Підкресли дієслова.

-         Якими членами речення дієслова?

 

3   група

Запишіть другу частину кожного речення. Підкресліть прикметники, визначте їх рід.

1.     Коли люди до тебе добрі.

2.     Правда

3.     То будь ще добріший.

4.     Світліша за сонце.

 

-         Як можна визначити рід прикметників?

-         Яким членом речення бувають прикметники?

4   група. 

Розшифруй речення і запиши. Підкресли граматичну основу. 

Працячоловікагодуєаліньмарнує.

-         Поясніть розділові знаки.

ІV. А тепер хвилинка відпочинку.

Усміхнене слово (сценки із шкільного життя)

 

-         Діти, світ рідної мови такий різноманітний, цікавий і захоплюючий.

-         То ж і я вам пропоную цікаві завдання.

 

Завдання 2

1   група

Доповни речення Вчитель – це людина, яка…

… - це людина, яка пече хліб

 

2   група

Доповніть «Хто чим славиться?»

Соловейко – піснею

Бджілка – роботою  Джерельце – водою

- якою частиною мови є підібрані слова? В якому відмінку вони стоять?

 

3 група

Знайди пару.

Письменник    картина   ноти

Художник       книга       читач

Композитор    інструмент   пензлик

 

-         Складіть з однією парою речення

 

4 група

Записати числівники словами.

Сидить Марушка в 7 кожушках.

 

V. Гра «Швидко слово називай, йому риму добирай»

VІ. Складіть вірш за опорними словами

Сонечко (маленьке, золотеньке)

Прокинулось (раненько)

Всміхнулось (веселенько) і стало всім 

Тепленько

VІІ. Мої творчі знахідки

-         А зараз поринемо у світ фантазії і мрій.

 

1   група. 

Намалювати і описати, якого кольору щастя.

 

2   група. 

Намалювати і описати, якого кольору праця і якого кольору лінь. 

3   група. 

Якого кольору добрий відпочинок. 

 

4   група. 

Якого кольору щира посмішка. ІV. Підсумок уроку.

 

Продовж міркування. 

 

Ми будемо вивчати рідну мову, тому що…

(без неї неможливе життя, вона прекрасна) - Якими іменниками ви охарактеризували б наш урок?

-         - якими прикметниками? Дієсловами?

-         Якими словами ви збагатили свій словник? ІХ. Домашнє завдання. 

Намалюйте і опишіть, якого кольору був наш сьогоднішній урок рідної мови.

(на згадку дарую сонечка, щоб у країні Морфології завжди було тепло, світло і радісно)

 

 

pdf
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку