Урок "Чисельник і знаменник дробу.Складені задачі, які включають знпходження частини числа"

Про матеріал
Урок математики для четвертого класу допоможе вчителю в доступній і цікавій формі ознайомити учнів з поняттями "дріб", "чисельник і знаменник дробу". Розвиває вміння знаходити частину від числа. Має високу краєзнавчу та пізнавальну цінність, виховує любов до рідного краю.
Перегляд файлу

http://pedsovet.su/_ld/458/45645954.jpgПутивльська загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів № 1 ім. Радіка Руднєва

Путивльської районної ради

Сумської області

 

 

 

 

 

 

 

             Урок з математики на тему   «Ознайомлення з дробами. Чисельник  і знаменник дробу.  Складені задачі, як і включають знаходження частини  числа»

 

 

 

 

                                                       

 

                               Скрипкіна Марія Олександрівна,

                        учитель початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016

 Тема. Ознайомлення з дробами. Запис дробу. Чисельник і знаменник дробу. Складені  задачі, які включають знаходження частини числа.

Мета: ознайомити  учнів  з дробами,  поняттям чисельник і знаменник дробу, формувати навички записувати дробові числа, розв’язувати прості й складені задачі, які включають  знаходження частини числа; розвивати логічне мислення учнів, уміння порівнювати, розміщувати дроби за зростанням; збагати знання учнів про  історію Сумщини, її географічні та природні особливості, виховувати  любов до рідного краю, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: карта України,  карта Сумської області, листівки, ілюстрації  із зображенням міста Суми, дидактичний матеріал ,  матеріал для усного рахунку, таблички  з назвати міст, річок Сумщини, підручник

 Тип уроку:  комбінований

 Міжпредметні зв’язки: природознавство,  читання 

Хід уроку

І.Організація класу до уроку

Працюємо старанно.

Рахуємо швидко.

Слухаємо уважно.

Відпочиваємо весело.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Задача 758. Закінчити розв’язання  задачі.

1) 280 : 4 = …

2)150 : 3 = …

3) …  - … =

Відповідь: на

Задача 759.  Знайти помилку в розв’язанні задачі.

1) 320 – 100 =  210 (км) відстань КО.

2) 210 : 2 = 105 (км) половина відстані КО.

3) 105 – 100 = 5 (км)

Відповідь: на 5 км відстань КМ менша від половини відстані КО.

ІІІ. Усний рахунок   у грі «Звільни сонечко»

 Діти, сьогодні ми вирушимо у цікаву мандрівку.  Подорожувати, звичайно, краще ясного сонячного дня. Щоб звільнити  сонечко, необхідно розв’язати приклади, написані на хмарках. Зверніть увагу на їх колір. Чим  темніший відтінок , тим приклад складніший.

від 600,  від 72,    від 36,  від 1 хв,  від1 год,  від 1 доби, 

від року, від 16,   від 45,  від 2000.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

1. Гра «Шифрувальники»

Мету нашої мандрівки, дізнаємося, розташувавши частини в порядку зростання.

С,   У ,   М ,    Щ,    И -,    Н -  -,    А -  .

 

(Учениця читає вірш про Сумщину) Слайд

 Батьківщина

 Біля хати калина,

 У садочку барвінок.

 Вся природа навкруг-дивина!

 Це моя Батьківщина!

 Моя рідна Сумщина,

 Що у  кожного в серці одна!

Каліграфічна хвилинка

 Територія Сумської області 23 800 км2, що становить 4% від всієї площі України. Зараз запишемо це число  каліграфічно. Зверніть увагу на написання іменованого числа.

- Скільки одиниць, десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч у числі23 800?

- Скільки всього одиниць, десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч має число 23 800?

 Подорожуючи Сумщиною, дізнаєтесь багато цікавого про  рідний край, а також ознайомимося  з дробовими числами, навчитеся їх читати, розв’язувати задачі та приклади з дробами.

2. Підготовчі вправи (карта України)

 Виконавши  завдання № 761 на с. 124, дізнаєтесь, коли була утворена Сумська область. Подивіться уважно на скільки рівних частин поділено кожний квадрат? Назвіть незафарбовану  частину кожного квадрату. Скільки і яких частин  у квадратах зафарбовано?

(10 січня 1939 року з окремих районів Чернігівської (захід), Полтавської (південь), Харківської (схід). Північні і східні кордони розміщені біля Росії (Брянська, Курська, Белгородська область).

V. Робота над новим матеріалом

1. Пояснення нового матеріалу № 762 с. 124 -125.

Полічіть, на скільки рівних частин  поділено кожний круг.

- Скільки таких частин зафарбовано?

- Скільки частин залишилося не зафарбованими?

 Подивіться уважно на  числа. Вони називаються дробовими. Число під рискою дробу показує, на скільки рівних частин поділено ціле. Це знаменник.

 Число над рискою дробу показує, скільки взято рівних частин цілого. Це чисельник.

2. Гра «Будь уважний»

  Учитель демонструє таблички з записом дробу. Учні піднімають руки вгору, якщо вчитель показує на  чисельник, і ляскають у долоньки, якщо він показує знаменник.

 Ви уважно слухали пояснення  про дріб. Правильно зрозуміли, де знаходиться чисельник і знаменник,  і що вони означають, тому  відпочиньте й послухайте цікаву розповідь.

Суми – найбільше місто Сумської області. Утворене воно в 1652 році на правому березі річки Псел. Існує легенда, що саме тут зупинилися переселенці з Київщини, які йшли з далеку з важким вантажем, і, заморившись, кинули його на землю, промовивши: «Ох,  ці Суми!».  Тут і заночували. А вранці, розгледівшись навколо, залишилися назавжди.

 

3. Первинне закріплення вивченого матеріалу

Записавши  правильно дроби, позначені точками   завдання № 763, ви отримаєте нову цікаву інформацію про обласний центр.

Зараз Суми – це великі  промислові   підприємства, фабрики, заводи,  зелені вулиці,  проспекти. У місті багато навчальних закладів, театрів, музеїв,  пам’ятників, монументів, що прославляють історичне минуле Сумщини.(листівки, ілюстрації).

 4. Робота в парах. Запишіть дробом, яку частину кожного прямокутника зафарбовано в завданні № 764  (карта Сумської області). Правильно виконавши завдання, дізнаєтесь про  територіальні особливості Сумщини, назви найбільших  її міст.

 Нині на території Сумської області 18 районів. Назви найбільших міст Сумщини (Глухів, Конотоп, Лебедин, Шостка, Ромни, Охтирка)

5. Усна робота

Зверніть увагу на завдання № 765. Знайшовши 1/8 кожного числа  або величини, дізнаєтесь назви річок, що протікають   територією   Сумщини. (Десна, Сейм, Псел, Ворскла, Сула) Слайд

 

VІ. Робота над раніше вивченим матеріалом.

1.Самостійна  робота (диференційовано)

 

 

Учні самостійно вибирають  картку  за складністю.

1.  Знайти від  кожного числа або величини: 400,  2800, 8 км, 1 год, 2 год,

1 тонна   (7 б.)

 

2.Розв’язати задачу

Довжина річки  Сейм 748 км. У межах Сумської області від усієї довжини. Яка довжина річки за межами Сумської області. (9 б.)

 

3.Скласти  й розв’язати задачу  за такими даними:

Десна – найбільша річка Сумщини, її довжина  1130 км (Росія, Україна).

На Україні  довжина Десни 590 км. 

На Сумщині   від 590 км.     (11 б.)

 

VІІ. Підсумок уроку

- З якими числами ознайомились сьогодні на уроці?

- Що означає знаменник? Де він пишеться?

- Що показує чисельник? Де він пишеться?

 Моя Сумщина

 Моя Сумщино,рідний краю!

 Тебе люблю,про тебе дбаю.

 Тобі вірші свої складаю.

 Красу твою в них прославляю.

 Лани і луки, і ліси -

 Все неповторної краси!

 Джерела чисті, мов роса,

 Струнка тополя край села,

 Калина пишна біля хати.

 Що посадили мама й тато.

VІІІ. Домашнє завдання

с. 126  виконати завдання №768, розв’язати задачу 769 або розв’язати задачу 767, 769.Зібрати  інформацію про  цікаві місця Сумщини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Солнышко анимация

 

 

 

 

Конотоп

Лебедин

Ромни

Шостка

Глухів

 

 

 

 

 

 

 

Десна

Псел

Сейм

Ворскла

Сула

 

 

 

 

 

 

 

 

Сумщина

 

 

 

 

10. 01. 1939

 

23 800 км2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2021
Переглядів
335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку