Тема. Числівник як частина мови
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: матеріал до гри «Відправ листа», кросворд, підручник
Хід уроку
І. Організаційна частина
Приговорювання бечівки (вчитель починає, а учні продовжують)
Лунає дзвіночок, до праці мерщій.
Ти всі перешкоди здолати зумій!
Працюєм наполегливо, швидко, старанно,
Щоб кожна хвилинка не втратилась марно!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Дужий (прикметник, бо називає ознаку предмета і відповідає на питання який?)
Вітер (іменник, бо називає предмет і відповідає на питання що?)
Поглянув (дієслово, бо називає дію предмета і відповідає на питання що зробив?)
До, над, перед (прийменники, бо ці слова зв’язують інші слова в реченні і до них не можна поставити питання)
Сім?
ІІІ. Робота над вивченням нового матеріалу
Отже, числівник називає кількість предметів. Згадаймо уроки фізкультури, як ми ведемо лічбу (перший, другий). Отже, числівник також називає порядок предметів при лічбі.
ІV. Закріплення нового матеріалу
Прочитайте текст і випишіть з тексту числівники, до кожного поставте питання п’ять – скільки?, один – скільки?, два – скільки?, три – скільки?
Чотири – скільки?, п’ятому – на якому?
На ялинці –
Три синиці.
«Бах!» - мисливець
Із рушниці…
Де поділися синиці?
У тижні кожному – сім днів,
У райдузі – сім кольорів,
Що є сім нот – відомо всім
Цікава дуже цифра сім!
Пора вже обідать –
Третя година.
На трьох у зайчаток
Одна лиш морквина.
П’ять пальців у мене,
Аж любо дивитись
Я ж тепла пальчатка,
А не рукавиця!
Чотири метелики, крильця шовкові,
До самого сонця летіти готові!
Опрацьовування правильної вимови і написання слів: футбол, футболіст.
Од од ина дц ця дцять одинадцять
У команді одинадцять футболістів.
У. Фізкультхвилинка
- Ми разом всі трудилися, пора прийшла відпочивать (Під рахунок учні
виконують вправи)
Раз, два – всі пірнають (присідають)
Три, чотири – виринають.
Пять, шість – на воді, міцніють крила молоді (Рухи руками)
Сім,вісім. Що є сили всі до берега приплили (Руки на поясі, ходьба на місці)
Дев’ять, десять – розгорнулись обсушились, потягнулись
І розбіглись, хто куди (Сісти за парти)
УІ. Самостійно-творча робота
а) Утворити словосполучення і записати
б) Скласти речення з двома словосполученнями, записати.
в) Перевірка виконання вправи
- Назвіть числівники і поставте до них питання
2. Вибірковий диктант
- Записати тільки числівники і до кожного з них поставити питання: Підраховано, що за п’ятдесят днів людина з’їдає стільки їжі, скільки важить сама. За життя людина з’їдає п'ятнадцять тонн хліба. У нашій країні людина фізичної праці з’їдає шістсот грамів хліба на добу. Для службовця, учнів денна норма – чотириста грамів.
3. Робота з картками.
- Переписати віршовані тексти
- Підкреслити числівники
В кенгуру сумує син,
Бо у мами він один.
Сумно місяць поглядає –
В нього братика немає.
Аж десять листочків забрав їжачок,
Старанно чіпляючи до колючок.
Аж десять листочків забрав їжачок,
Старанно чіпляючи до колючок.
Дві Оленки, три Ганнусі,
Дві Яринки і Настуся
Козубочки узяли
Та гриби збирать пішли
У лісочку, на горбочку – три берізки, три дубочки…
Рахувать ведмідь не вмів, то зозулю попросив.
З того часу у ліску,
Все: «Ку-ку! Ку-ку!»
УІІ. Підсумок уроку
На дереві шість гілочок,
На них сидить шість білочок (шість)
Вчу рахунку жабок: – Два!
А вони мені: - Ква,ква…
|
|
1 ч |
о |
т |
и |
р |
и |
|||
3 т |
р |
и |
|
|||||||
|
|
3 с |
і |
м |
||||||
4 л |
е |
л |
е |
к |
а |
|
||||
|
5 ш |
і |
с |
т |
ь |
|||||
6 д |
в |
а |
|
|||||||
|
7 о |
д |
и |
н |
|
|||||
|
8т |
р |
и |
д |
ц |
я |
т |
ь |
||
9п |
я |
т |
і |
р |
к |
а |
|
|||
А) один, два, три;
Б) перший, другий, третій;
В) одиниця, двійка, трійка.
- Чому рядок В) зайвий? (бо ці слова називають цифри, вони іменники)
3. Гра «Числівник загубився»
- Знайдіть числівник, який загубився у словах: сорока, столяр, столик, сім’я,
вітрина, вітрила.
УІІІ. Домашнє завдання
Вправа 15 на с.11, вивчити правило на с.10
Додаток до гри «Відправ листа».