Урок "Числівник як частина мови"

Про матеріал
Тема: Числівник як частина мови. Мета: Ознайомити учнів з поняттями « числівник», дати початкове уявлення про числівник, його роль у мовленні; вчити розпізнавати серед слів числівники, ставити до них питання скільки? який? котрий?. Розвивати мислення, зв’язне мовлення учнів. Виховувати культуру мовлення, інтерес до навчання, відповідальність, колективізм. Обладнання: картки, матеріали для гри «Футбол». Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Хід уроку 1. Організація учнів до уроку Станьте, діти ,усміхніться, До сусіда поверніться, Й один одному посміхніться. Продзвенів уже дзвінок, Час почати нам урок! - До якого уроку ви приготувалися? 2. Активізація знань учнів. Хвилинка—каліграфинка. Запис дати Гра « Збери слова» ( на дошці запис) Ф ф фа фо фу фи фі фе аф оф уф иф іф еф бол фут -- Утворіть слово і каліграфічно запишіть його. Слово «футбол» - словникове, його написання треба запам’ятати. Підкресліть орфограму --Які асоціації викликає у вас це слово? ( Ворота, поле, воротар, м’яч, гол, суддя, уболівальники, тренування) -- Чи знаєте ви, що означає англійське слово « футбол»? Фут—нога, ступня. Бол – м’яч. --До якої частини мови належать це слово? ( Іменник) . Розвиток зв’язного мовлення. • Утворіть від нього прикметник і запишіть через риску: Футбол - футбольний; ( Футбольний м’яч, футбольна гра, футбольна команда) - Складіть речення зі словосполученням « футбольна команда» і запишіть його на дошці і в зошитах. Футбольна команда складається з 11 футболістів. - Визначте головні члени речення і підкресліть їх. - Назвіть вже вивчені частини мови. - Що ви пропустили? (Число 11) - Що воно означає? (Кількість гравців) - На яке запитання відповідає? (Скільки?) - Під яким номером грає ваш улюблений футболіст? (сьомий, десятий) - Що означає слово «сьомий»? ( Порядок при лічбі) Підсумки. Слово 11 означає кількість предметів і відповідає на питання : скільки? Слово « сьомий» означає порядок при лічбі і відповідає на питання : Який? Котрий? 3. Повідомлення теми уроку Зараз я повідомлю вам гарну новину. Ви щойно, самі того не помічаючи, склали правило про незнайому ще вам частину мови «Числівник.» Повторіть ще раз. - А чому вона так називається? Як ви гадаєте? - Тож від якого слова утворено частину мови « Числівник»? ( Від слова « число») - Ось це і є темою нашого уроку. Сьогодні ми починаємо вивчати нову частину мови « Числівник». Будьте уважними. 4. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу, його осмислення - Самостійне опрацювання правила в підручнику на ст. 110 та заучування його напам’ять. Перевірка вивченого. Гра «Футбол» ( вчитель ставить питання і кидає м’яч, а учень називає числівник) 5. Тренувальні вправи Робота за підручником. Коментоване виконання вправи 254 на ст. 110 Складання речень і їх запис. Фізкультхвилинка Виконання вправи 255 (робота в парах)- утворення словосполучень Перевірка Пояснення дом. завдання впр.257 Опрацювання статті «Спілкуймося красно!» Постановка наголосу у словах. Вправа 256 Самостійна робота виписати 5 числівників, поставити до них питання 6. Підсумки уроку. - Що нового ви дізналися на уроці? - Що саме вам сподобалось?На смайлику покажіть свої враження від уроку. Дякую вам за плідну роботу!
Перегляд файлу

 

Тема: Числівник як частина мови.

Мета: Ознайомити учнів з поняттями  « числівник»,  дати початкове уявлення про числівник, його роль у мовленні; вчити розпізнавати серед слів числівники, ставити до них питання скільки? який? котрий?.

Розвивати мислення, зв’язне мовлення учнів. Виховувати культуру мовлення, інтерес до навчання, відповідальність, колективізм.

Обладнання: картки, матеріали для гри  «Футбол».

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку

Станьте, діти ,усміхніться,

До сусіда поверніться,

Й один одному посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Час почати нам урок!

- До якого уроку ви приготувалися?

2. Активізація знань учнів.

Хвилинка—каліграфинка. Запис дати

 Гра « Збери слова» ( на дошці запис)

Ф ф фа фо фу фи фі фе аф оф уф иф іф еф

 бол фут       

-- Утворіть слово і каліграфічно запишіть його.

Слово «футбол» - словникове, його написання треба запам’ятати. Підкресліть орфограму

--Які асоціації викликає у вас це слово? ( Ворота, поле, воротар, м’яч, гол, суддя, уболівальники, тренування)

-- Чи знаєте ви, що означає англійське слово « футбол»?

Фут—нога, ступня.

Бол – м’яч.

--До якої частини мови належать це слово? ( Іменник)

.

Розвиток зв’язного мовлення.

  • Утворіть від нього прикметник і запишіть через риску:

                    Футбол  - футбольний;

                    ( Футбольний м’яч, футбольна гра, футбольна команда) 

- Складіть речення зі словосполученням « футбольна команда» і запишіть його на дошці і в зошитах. 

Футбольна команда складається з 11 футболістів. 

- Визначте головні члени речення і підкресліть їх. 

- Назвіть вже вивчені частини мови.

- Що ви пропустили? (Число 11)

- Що воно означає? (Кількість гравців)

- На яке запитання відповідає? (Скільки?)

- Під яким номером грає ваш улюблений футболіст? (сьомий, десятий)

-  Що означає слово «сьомий»? ( Порядок при лічбі) 

Підсумки.

Слово 11 означає кількість предметів і відповідає на питання : скільки?

Слово « сьомий» означає порядок при лічбі і відповідає на питання : Який? Котрий?

  1. Повідомлення теми уроку

Зараз я повідомлю вам гарну новину. Ви щойно, самі того не помічаючи, склали правило про незнайому ще вам частину мови «Числівник.» Повторіть ще раз.

 - А чому вона так називається? Як ви гадаєте?

- Тож від якого слова утворено частину мови « Числівник»?

( Від слова « число»)

- Ось це і є темою нашого уроку. Сьогодні ми починаємо вивчати нову частину мови  « Числівник». Будьте уважними.

 

  1. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу, його осмислення

     - Самостійне опрацювання правила в підручнику на ст. 110 та заучування          його напам’ять.

     Перевірка вивченого.

Гра «Футбол» ( вчитель ставить питання і кидає м’яч, а учень називає числівник)

 5. Тренувальні вправи

Робота за підручником. Коментоване виконання вправи 254 на ст. 110

Складання речень і їх запис.

Фізкультхвилинка

Виконання вправи 255 (робота в парах)- утворення словосполучень

Перевірка

Пояснення дом. завдання впр.257

Опрацювання статті «Спілкуймося красно!» Постановка наголосу у словах.

Вправа 256 Самостійна робота виписати 5 числівників, поставити до них питання

6. Підсумки уроку.

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Що саме вам сподобалось?На смайлику покажіть свої враження від уроку. Дякую вам за плідну роботу!

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 березня 2023
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку