Мета.
Навчальна. Ввести поняття «сьомий»; ознайомити з написанням цифри 7; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число; вправляти у додаванні за допомогою числового променя. Навчити зіставляти число та цифру, число і сукупність предметів.
Розвиваюча. Розвивати навички усної лічби; логічне мислення; навички письма.
Виховна. Виховувати в учнів наполегливість, старанність, повагу до однокласників.
Обладнання.
Обладнання для вчителя. Зразок рукописної та друкованої цифри 7; предметні малюнки, ілюстративний матеріал.
Обладнання для учнів: зошит, олівці, палички.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Урок математики №25 16.10.18
Тема.
Число i цифра 7. Складання рівностей за допомогою числового променя. Написання цифри 7.
Мета.
Навчальна. Ввести поняття «сьомий»; ознайомити з написанням цифри 7; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число; вправляти у додаванні за допомогою числового променя. Навчити зіставляти число та цифру, число і сукупність предметів.
Розвиваюча. Розвивати навички усної лічби; логічне мислення; навички письма.
Виховна. Виховувати в учнів наполегливість, старанність, повагу до однокласників.
Обладнання.
Обладнання для вчителя. Зразок рукописної та друкованої цифри 7; предметні малюнки, ілюстративний матеріал.
Обладнання для учнів: зошит, олівці, палички.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Прийом « Незвичайний початок»
-Діти, заплющіть очі, налаштуємося на роботу. Ви все вмієте, все знаєте. Ви розумні і творчі. Покладіть долоню на серденько. Б’ється серденько. Таке маленьке, а так багато працює. Які почуття живуть у вашому серці? (Любов і добро)
Світ прекрасний навколо тебе,
Ясне сонце і синє небо.
Даруйте добро і посмішку людям.
Тоді світ і вам щасливішим буде.
-Подаруйте посмішку один одному і нехай гарний настрій буде у вас цілий урок.
II. МОТИВАЦІЯ.
- Сьогодні на уроці ми помандруємо до нових знань. Але що це? Телеграма. В ній написано, що число з яким ми повинні познайомитися зачаклувала Зла Чаклунка. Нам треба визволити це число. У нас буде багато перешкод. Але ми їх подолаємо, якщо візьмемо з собою старанність, впевненість, сумлінність та інтерес до вивчення математики .
ІII. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
- Отже, вирушаємо.
1. Весела лічба
П’ять метеликів літають
І на квіточки сідають.
Прилетів ось ще один-
Сів на квіточку і він.
Полічимо швидше всіх,
Цих метеликів прудких. (5+1=6)
У садок, до годівниці
Прилетіли три синиці.
Потім ще одна синиця.
Скільки птиць на годівниці? (3+1=4)
- Молодці, ви впоралися. І рухаємося далі.
2. Повторення понять «наступне», «попереднє» число
— Назвіть число, попереднє до числа 3.
— Назвіть число, яке стоїть між числами 2 і 4.
— Назвіть сусідів числа 4.
— Назвіть число, попереднє до числа 5.
— Назвіть число, наступне до числа 5.
3.Математична розминка ( Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»)
• Як називається геометрична фігура у якої три кути ?
• Скільки сторін у квадрата?
-Молодці!
4. Завдання у зошиті ( с.26 №1)
«В парі працюємо.
Дружбу цінуємо»
– Чаклунка стерла цифри. Треба вставити їх.
1…….8 9 10
- Значення яких виразів ви можеш знайти. Знайдіть.
- Ви – молодці. Завдання виконали правильно. Не змогла Чаклунка нас зупинити. Рухаємося далі.
5. Завдання у зошиті ( с.26 №2)
- Пригадайте, що означає додати 1? ( Одержати наступне число)
- Що означає відняти 1? ( Одержати попереднє число)
- Знайдіть значення виразів.
- Ви – молодці. Але нам треба трішки відпочити.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА( музична)
ІV. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
- Чаклунка пропонує послухати вірш. І ми зможемо визволити число, з яким планували сьогодні познайомитись.
Є 7 веселих ноток,
У тижні днів теж 7.
Сім кольорів веселки –
Відомо нам усім.
- Що це за число, здогадались?
- Молодці, із перешкодами ми впоралися. Зла Чаклунка повернула нам вкрадене число.
1.Тема уроку.
- Сьогодні ми дізнаємося таємницю цього числа, як отримати число сім, як пишеться цифра 7.
2.Уворення числа 7. Висновок: щоб отримати число 7, треба до 6 додати 1.
3.Позначення числа 7 цифрою.
- Число 7 на письмі позначають цифрою 7.
- Розгляньте рукописну цифру 7 ( на дошці зразок рукописної цифри 7).
Розглянемо елементи цифри 7
- Цифра сім складається із трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії. Починаємо писати хвилясту лінію трохи нижче середини верхньої сторони клітинки, доводимо її до верхнього правого кута клітинки, звідти, не відриваючи руки, проводимо основну похилу «паличку» до середини нижньої сторони клітинки. Маленька горизонтальна паличка має перекреслювати довгу паличку приблизно посередині.
- Я зараз, діти , пропоную вам потренуватися в написанні цифри 7.
А) у повітрі, називаючи вголос елементи;
Б) за зразком зворотною стороною ручки, як ми з вами робимо завжди.
Пальчикова гімнастика «Прогулянка»
Розгинати з кулака пальці по одному. Загинати пальці в кулак по черзі.
Раз, два, три, чотири, п’ять — вийшли пальчики гулять.
Раз, два, три, чотири, п’ять — в хатці знову всі сидять.
В) У зошиті (с.26 №3) діти пишуть цифру 7. Перевірка вчителем.
- Молодці, ви впоралися з цим завданням.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Робота в парах. Конструювання
«В парі працюємо
Дружбу цінуємо»
- Зробити з паличок:
Три у мене сторони,
Міцно зв’язані вони,
А між ними три кути.
Хто я? Чи вгадаєш ти? (Трикутник)
Чотири маю сторони,
Усі однакові вони.
Всі четверо кутів – прямі,
Ім’я моє назвіть самі.(Чотирикутник)
- У вас на партах є фігури скажіть, скільки сторін разом у двох фігур? Скільки кутів разом? (7.)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.
- Діти, ми виконали всі завдання і перемогли Чаклунку, бо працювали старанно, впевнено, сумлінно. І число 7 вдячне вам.
1. Заключна бесіда.
- А в житті де ми зустрічаємо число 7?
- Як утворилося число 7?
- Що вам найбільше сподобалося?
2.Самооцінювання.
- Оцініть свою роботу на уроці за допомогою Сонечок.
- Візьміть жовте Сонечко, якщо вам на уроці було легко виконувати завдання, оранжевий – якщо виникали деякі труднощі у виконанні завдань, і червоне – якщо вам було дуже важко на уроці. (Учні піднімають вибрані Сонечка.)