Урок "Число і цифра 7. Утворення числа 7. Дні тижня."

Про матеріал
Познайомити учнів з утворенням числа 7 і цифрою 7; навчити писати цифру 7; закріплювати нумерацію чисел у межах семи, вправляти у порівнянні чисел від 1 до 7, складанні і розв’язанні прикладів на додавання.
Перегляд файлу

Тема. Число і цифра 7.  Утворення числа 7. Дні тижня.

Мета. Познайомити учнів з утворенням числа 7 і цифрою 7; навчити писати цифру 7; закріплювати нумерацію чисел у межах семи, вправляти у порівнянні чисел від 1 до 7, складанні і розв’язанні прикладів на додавання.

Розвивати логічне мислення, увагу.

Виховувати інтерес до вивчення математики.

Обладнання: підручник «Математика» О.М. Гісь, робочий зошит «Математика» Н.О. Будна, цифра 7, предметні малюнки, стрічечки, геометричні  фігури, сигнальні картки.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок

Починається урок.

Ви тихенько поверніться

Щиро другу посміхніться.

ІІ. Актуалізація набутих знань.

- Починаємо урок математики.

Математика – наука точна і серйозна,  прожити нам без неї навіть дня не можна.

1. Фронтальне опитування.

- Діти, хто назве числа від 1 до 6?

-  А від 6 до 1.

-  Пригадайте, як можна отримати число 6 із числа 5.

-  3 яких двох інших чисел складається число 6?

- Яке число передує числу 4?

- Яке наступне число числа 5?

-  Назвіть “сусідів” числа 3.

2. Усна лічба.

               

3. Робота з натуральними числами.

На дошці прикріплені листочки  у такому порядку:

1, …, 3, …, 5, 6.

  •          Що ми бачимо на дошці? (натуральні числа)
  •          Яких чисел не вистачає? Назвіть їх разом.
  •          Яке число перше?
  •          Яке останнє?
  •          Яке третє?
  •          Яке число найбільше?
  •          Яке найменше?
  •          Назвіть сусідів числа 2(1і3), сусідів числа 5 (4і6), сусідів числа 3 (2і4).
  •          Назвіть числа в порядку зменшення. (6,5,4,3,2,1)

- Які цифри ви вже навчилися писати?(1,2,3,4,5,6)

4. Каліграфічна хвилинка.

- Запишіть каліграфічно цілий рядок найбільше число з даних на дошці.

ІІІ. Мотивація учбової діяльності.

  •          Сьогодні ми ознайомимося ще з однією цифрою, дізнаємося як вона утворилася та навчимося її правильно писати, але дізнатися з якою саме цифрою нам допоможуть загадки. Я думою, що ви швидко їх відгадаєте і неодмінно дізнаєтеся про яку цифру йде мова.

1.Розгадування загадок.

Дуже схожа на косу.                                              Дуже легко нам усім

Та косить вона не може.                                        Упізнати цифру… (Сім).

Хто її не хоче вчити,                                              В неї лиш одна нога,

Хай іде траву косити. (Сім)                                   І сама, мов кочерга.

  •          Ще сьогодні на уроці ми будемо порівнювати числа від 1 до 7, складати та розв'язувати приклади на додавання в межах 7, а також пригадаємо дні тижня.

ІV.Вивчення нового матеріалу.

1.Робота з підручником  (с.29)

  •          Розгляньте малюнки . Дайте відповіді на запитання:
  •          У якій команді  сім спортсменів?

Доповніть речення: Вовчиків менше, ніж…, але більше, ніж… .

  •          Що на малюнку не так, як у казці?

2.Практична робота в парах. Утворення числа 7.

 На кожній парті 6 синіх стрічечок та 1 жовта.

-Діти, викладіть на парту всі сині стрічечки. Скільки їх є?

- Докладіть ще до них одну жовту. Скільки стало всього стрічечок?

-Як утворилося число 7?

3. Ознайомлення з цифрою 7.

-Подивіться на дошку, як позначається число 7.

(демонструю друковану цифру 7).

-Із числом 7 пов’язано багато природних явищ.

У тижні є сім днів.

- А хто знає який сьогодні день?

-А завтра який буде день?

-А ви можете назвати всі сім днів тижня?

Вірш  Миколаи Вересюка «Дні тижня»

Днів у тижні рівно сім.

Це давно відомо всім.

Кожний свою назву має,

Один одного міняє.

Споконвіку так ведеться,

Перший – Понеділком зветься!

Кажуть, що цей день важкий!

І чому це він такий?

Другий день – Вівторком звати,

А за ним, потрібно знати

Третій день одразу йде,

Він нам Середу веде.

День четвертий в нас Четвер,

Пам’ятаймо відтепер.

П’ятий – П’ятницею звуть

І її зазвичай ждуть,

Бо попереду чекають

Дні коли відпочивають.

Шостий день у нас Субота,

Та ще хатня є робота.

Тому треба помагати

Батькам в хаті все прибрати,

На городі і в саду

Все привести до ладу.

Сьомий день у нас Неділя.

День святковий, день дозвілля.

Йдуть до церкви і гуляють,

Всі в цей день відпочивають!

-Ще є природнє явище – веселка.(Демонструю малюнок з веселкою).

- Скільки кольорів є у веселки?

Ще покажу вам 7 картинок традиційного переліку семи чудес Стародавнього світу:

Піраміди в Гізі (передусім Хеопса піраміда);

Вавилонські сади Семіраміди;

Храм Артеміди в Ефесі;

Статуя Зевса в Олімпії (роботи Фідія, 5 ст. до н. е.);

Мавзолей у Галікарнасі;

Колос Родоський (3 ст. до н. е.);

Фароський маяк у м. Александрії.

-А ще, діти. У нотній грамоті є 7 нот (до, ре, мі, фа, соль, ля, сі).

- Чи замислювалися ви коли-небудь про те, хто придумав нотну грамоту і чому саме До-Ре-Мі-Фа-Соль-Ля-Сі , і що взагалі позначають ці букви?

         Хто придумав назви семи нот і що вони означають у перекладі з латинської?. Чи замислювалися ви коли-небудь про те, хто придумав нотну грамоту і чому саме До-Ре-Мі-Фа-Соль-Ля-Сі , і що взагалі позначають ці букви?   Винахідником всесвітньо відомої нотної грамоти вважається чернець Гвідо Аретинский . Як і все прекрасне в ті часи, нотна грамота зародилася поблизу Флоренції, невеликому містечку в Тоскані — Ареццо.

      У Флоренції встановлено пам'ятник монаху.

 

 

4.Пісня «Сім нот». Музика А.Мігай, вірші Н.Кулик

 

Фізкультхвилинка . “Гра на піаніно”(розминка пальців).

Нот існує тільки сім:

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

Ми їх вивчили усі:

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

5.  Гра “Хто уважніший”.

-   Діти, сідайте за парти, закрийте очі і уважно послухайте. Я буду вистукувати барабанними паличками по барабанупевну кількість разів, а ви лічіть і по моїй команді відкриєте  очі і сигнальними картками покажете це число.

6. Написання цифри 7.

Пояснения і показ написания на дошці вчителем:

-  Цифра 7 складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної  лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії;

Написання цифри 7 дітьми в повітрі;

Обведення зразка в зошиті та допис рядочків;

Показ кращого написання.

ІV. Закріплення нового матеріалу.

1.Робота в друкованому зошиті с.20

2.Робота в парах.

Повторення складу чисел за допомогою «Лего»  (4,5,6)

(Діти піднімають цеглинки в руках та показують склад числа.)

3.Порівняння чисел у межах 7.

Презентація "Повторюємо числа 1-7. Порівняння чисел ...

4. Складання  і  розв’язання  прикладів  на  додавання.

НУШ. Складання прикладів за малюнками | Інші методичні матеріали. НУШ                        НУШ. Складання прикладів за малюнками | Інші методичні матеріали. НУШ

V. Рефлексія.

Гра «Мікрофон»

        -З якою цифрою познайомилися на уроці?

        -Після якої цифри стоїть цифра 7 у натуральному ряді?

        -Яких сусідів має число 7?

        -Від яких чисел більше число 7?

-Які дні тижня ви знаєте?

-Який день іде за середою?

Гра «Продовж речення»

-Сьогодні я дізнався/ дізналася…

-Мені було цікаво…

-Мене здивувало…

-Дома я розповім про…

-Тепер я можу…

-Мені було важко опрацювати…

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 листопада
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку